0850 333 7785
E-Destek
Blog - Protel | Otel ve Restoran Teknolojileri
1815
paged,page-template,page-template-blog-large-image,page-template-blog-large-image-php,page,page-id-1815,paged-6,page-paged-6,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Bir süredir, big data’nın (dev veri) gelişi ve big data’nın konaklama sektörü ve özellikle Gelir Yönetim Sistemleri’ne (RMS) uygulanması iş dünyasındaki en büyük dedikodu olarak yerini almış durumda. Tarihsel açıdan bakıldığında iki veya daha fazla yıllık detaylı rezervasyon verisi dahil olmak üzere, oda türlerinin çeşitlerinden müşteri...

Konuk Ağırlama Sektörü Gelir Yönetimi, doğruluğunu kabul ettiğimiz ''Pazar Segmentasyonu'' temel konsepti ile başlamıştır. Bu konsept az bilinen bir ekonomist olan Wendell Smith tarafından 1950’li yıllarda biçimlenmiştir. Smith, pazarı segmente etmeyi, “farklılaşan ürün tercihlerine karşılık olarak birkaç daha küçük homojen pazarın oluşturduğu bir heterojen pazar...

Satış noktası (POS) sistemleri, yiyecek & içecek operasyonlarının ön cephesinde yer alır. Ancak, bu temel bileşen genellikle planlama aşamasında göz ardı edilir. İşletmelerin satış yapma, stok takibi ve verimlilik ölçümü gibi önemli işlemlerini gerçekleştirmesi açısından POS sistemleri, operasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır. POS sistemleri restorandan kafeye, kulüpten...

Tümü olmasa bile çoğu otel, odalarının yatak tipini sık sık değiştirmektedir. Uyku düzenlemelerinde esneklik sağlamak için, iki tek kişilik yatak zaman zaman çift kişilik yatak olarak birleştirilir. Özellikle ailelere ev sahipliği yapan bazı oteller, çek yat tipi yatak kullanmayı tercih etmektedir. Bu tür bir operasyonel esnekliği...

Pazar segmentasyonu, çoğunlukla işletmelerin belirli bir müşteri grubunu hedeflemesi ile sonuçlanan bir pazarlama stratejisidir. İşletmeler bu stratejiyi genellikle müşterileri hakkında bilgi edinmek ve pazarlama faaliyetlerini bu bilgiler ışığında düzenlemek için kullanır. Oteller de aynı tekniği, iş planı oluştururken kullanabilir. Fakat bu stratejinin lehinize çalışması için akıllıca...

Önceki yazımızda, gelişen teknolojinin seyahat sektörünü ve gezginlerin seyahat alışkanlıklarını nasıl değiştirdiğinden bahsetmiştik. Seyahat sektöründeki değişim, bazı gezgin gruplarının da önem kazanmasına yol açtı. Öne çıkan gezgin gruplarının; Y jenerasyonu, aileler, yüksek gelir grubunda yer alan gezginler ve uzakdoğulu gezginler olduğu görülüyor.  Y Jenerasyonu Hedef Y...