Oteller İçin Geleceğe Hazırlık Planı Nasıl Yapılır?

0

Otellerin geleceğe hazırlanması, kulağa biraz ütopik geliyor olabilir. Aslında, geleceğe hazırlık (future proofing) konaklama sektöründe oldukça karşımıza çıkabilecek bir terimdir. Peki, bu terim ne anlama gelmektedir? Kısaca özetleyecek olursak, konaklama işletmelerinin uzun vadeli kalıcılığını sağlamak için kullanılan bir stratejidir. Geçmişe dönüp baktığımızda, birçok otelin büyüme girişiminde bulunup çok kısa süre içerisinde sonlandırdığını görebiliriz. Bunun nedeni ise, bu otellerin kısa vadeli düşünceyle hareket etmiş ve karar vermenin ardındaki itici faktör olarak değer yerine maliyeti seçmiş olmalarıdır. Kısa vadeli çözümlerin pazardaki rekabet gücünü korumak için yeterli olmayacağını da biliyoruz. Bu nedenle, otel işletmecilerinin pazarda kalabilmeleri ve öngörülemeyen durumlara karşı rekabette geri kalmamaları için sürdürülebilir iş modellerine yatırım yapmaları gerekir.

Sürdürülebilir ve geleceğe yönelik stratejik planlar yaparken işinize yarayacak beş unsurdan bahsedelim;

Misafir temas noktalarına odaklanın

Misafirler konaklama süreci boyunca birçok temas noktasını ziyaret eder. Konaklama boyunca olduğu gibi bu durumun rezervasyon öncesi için de geçerli olduğunu unutmamak gerekir. Bir gezgin, rezervasyonu tamamlamadan önce oteliniz ile farklı etkileşimlerde bulunur. Örneğin, en uygun fiyat teklifini belirlemek için OTA (online seyahat acentesi) kanallarını, metasearch dediğimiz meta arama motorlarını, turları ve en önemlisi de otelinizin web sitesini ziyaret eder. Bu nedenle, çok kanallı deneyimlere odaklanmak gerekir. Otel işletmecilerinin, tüm bu süreç boyunca misafirleriyle bağlantıda kalmanın, çok kanallı deneyim sunmak için anahtar olduğunun farkına varması ve bunu yaparken seyahat döngüsünün her aşamasını güçlendirmesi gerekir. Peki nasıl?

Otel Web Sitesi

Potansiyel misafirler, en uygun fiyat planını bulmak için olabildiğince fazla kanala uğrarlar demiştik. Bunlardan en önemlisi, doğrudan rezervasyon alabileceğiniz, yani, en yüksek kâr elde etmenizi sağlayan kanal, otelinizin kendi resmi web sitesidir. Web sitenizi tasarlarken dikkat etmenizi gerektiren bazı unsurlar bulunur.

  • Web ve mobil uyumluluğu
  • Kurumsal kimliğinizin doğru tanıtılması
  • Kusursuz çalışan bir online rezervasyon motoru
  • Misafirlere özel tanımlanan promosyonlar
  • Kullanıcı deneyimini ön plana çıkan arayüz
  • Oda kategorileri ve genel bilgi
  • İlgi çekici ve akıcı bir içerik
  • 7×24 destek alabileceğiniz bir web tasarım hizmeti

Deneyimi Kişiselleştirin

Misafirlerinize, konaklamaları üzerinde daha fazla kontrol verdiğinizde, tercihleri ​​hakkında daha detaylı bilgi edinebilir ve ziyareti doğrudan onların ihtiyaçlarına göre düzenleyebilirsiniz. Bu da, misafir deneyimini kişiselleştirmeye ve doğal olarak, misafir sadakatini ve harcamasını artırmaya yarar. Başka bir deyişle, iki taraf açısından da avantaj yaratır. Kişiselleştirilmiş hizmetlerin ve misafir deneyiminin kazancı artırdığına dair birçok kaynak ve veri bulunmaktadır. Bu kaynakları toplayacak olursak bulguları şu şekilde listeleyebiliriz;

Misafir profili oluşturma

Temas noktalarına dokunan tüm misafirler, her noktada kendileri hakkında belirli bilgiler bırakmış olur. Otelinize gelen tüm misafirlerin bıraktığı veriler, hepsi için bir profil oluşturur. Ancak, bir misafir için birden fazla profil oluşursa, bu bilgilerin tamamının hangi profile ait olduğunu belirlemek ve dolayısıyla, misafirinizi tanımak zor bir hâl alır. Bu nedenle, merkezi veri yönetimi kullanmak ve hangi profillerin hangi misafire ait olduğunu saptayarak profillerin tamamını tek profile indirgemek oteller için kaçınılmaz bir zorunluluktur.

Üyelik ve promosyon belirleme

Misafir deneyimini kişiselleştirmenin en büyük etkenlerinden biri ise misafir özeline sağladığınız avantajlardır. En çok kullanılan stratejiler arasında üyelik bilgileri (membership) ve çeşitli promosyonlar yer alır. Otelinize birden fazla gelen ve diğer misafirlere kıyasla daha yüksek miktarlarda harcama yapmış olan bir misafiri (veya grubu) diğerlerinden ayrı ele almanız gerekir. Bunun için de, birkaç çeşit üyelik belirleyebilir ve kriterleri karşılayan misafirlerinizi gruplandırabilirsiniz. Ayrıca, onları daha da sadık olmaya teşvik etmek için online teklifler de gönderebilirsiniz.

Yazılıma Yatırım Yapın

Çoğunlukla düşünülenin aksine, otel yazılımı otomasyonu sadece büyük ve zincir işletmeler için değil, butik oteller, pansiyonlar, günlük kiralık evler/odalar/yataklar ve geri kalan tüm konaklama sektörü işletmesi için bir zorunluluktur. Peki, neden? Otel yazılımları, daha konaklamanın öncesinden başlayarak konaklama sonuna, hatta, aynı misafirin işletmenizi tercih etmeyi sonlandırmasına kadar tüm yolculuk boyunca kullanılmaktadır. Rezervasyon almanız, check-in işlemlerini gerçekleştirmeniz, ek ücret alanlarını kullanabilmeniz, misafiri tanıyabilmeniz, pazarlama uygulayabilmeniz, gelirlerinizi hesaplayabilmeniz ve daha doğru tahminler yapabilmeniz için her işletme gibi sizin de teknolojiye ihtiyacınız var.

Daha fazla kâr elde etmek ve işletmenizi büyütmek için işletmenizin en fazla ihtiyaç duyduğu ve gelişim için zorunlu olan yazılımlar;

  • Otel Yönetim Sistemi (PMS) (zorunlu)
  • Kanal Yöneticisi (zorunlu)
  • Online Rezervasyon Motoru (zorunlu)
  • Sanal POS (zorunlu)
  • e-Pazarlama Çözümleri (zorunlu)
  • Merkezi Veri Yönetimi Çözümleri (zorunlu)
  • Gelir Yönetimi Çözümleri (zorunlu)
  • e-Tahsilat Çözümleri (zorunlu)
  • POS Sistemi (zorunlu)
  • QR Menü (zorunlu)
  • Restoran Rezervasyon Sistemi (opsiyonel)
  • Sadakat Yönetimi (zorunlu)
  • SPA & Spor Rezervasyon Yönetim Sistemi (zorunlu)
  • SPA & Spor Geçiş Kontrol Sistemi (opsiyonel)
  • Spor Salonu / Oda İçi Teknolojisi Akıllı Ayna (opsiyonel)

Protel’in işletmeniz için sunduğu tüm otel yazılımlarını ve çok daha fazlasını keşfetmek için web sitemize göz atabilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz