Paket Sipariş Süreçlerinin Verimli Yönetimi İçin 5 Tavsiye

0

Paket sipariş, dünyanın her yerinde işletmeler için büyük bir gelir kaynağı haline geldi. Her geçen gün pazardaki payı artan paket servis, özellikle Covid-19 pandemisinde işletmeciler için gelirlerinin sürdürülebilir olmasını sağladı. Bunun yanı sıra, işletme içinde hizmet verilen normal dönemlerde de gelirlerin büyük oranda artmasına imkan tanıdı.

İşletmeler için bu kadar önem sahibi olan bir iş akışının düzenlenmesi, verimliliğinin artırılması ve müşteri memnuniyetinin göz önünde bulundurulması gerekiyor. Paket sipariş süreçlerinizi nasıl daha verimli bir hale getirebilirsiniz?  

Web sitenizden sipariş alın

Web siteniz üzerinden sipariş almak, müşterilerinizin size arama motorları üzerinden kolayca ulaşmalarını sağlar. İşletme web sitenizin mobil cihazlarda da kusursuz bir şekilde çalışması, sipariş ve ödemelerin aynı web sitesinden alınabilmesi, işletmenizin iletişim bilgileri ile menüsünün bu web sitesinde bulunması önemli birer adım. 

Protel’in çok kanallı satış ve sadakat çözümü Wizlo, işletmenizin web sitesinden düşük komisyon oranlarıyla sipariş almanızı sağlıyor. 

Aracı platformlarla çalışın

Günümüzde yemek sipariş platformları gün geçtikçe kullanım oranlarını artırıyor. Sık kullanılan yemek sipariş platformlarında işletmenizin bulunması, müşteri sayınızın artması için büyük bir adım olacak.

Bu platformlar üzerinden verilen siparişlerin POS sistemi üzerinde anlık olarak görüntülenebilmesi ve yönetilebilmesi de oldukça önemli. Ayrıca, POS sisteminize kaydettiğiniz tüm menü kalemlerinin bu platformlara kusursuz bir şekilde aktarılması da doğru POS sistemini seçmenizle mümkün oluyor. 

Paket servis için iş akışı oluşturun

Paket sipariş sürecinde doğru şekilde oluşturulan iş akışı, hizmet kalitesi ve hızıyla paralellik gösterir. Ürünleri hazırlayacak, paketleyecek ve müşteriye götürecek çalışanlarınızın görevlerini doğru şekilde yerine getirmesi için gerekli ortamı onlara sunmalısınız. 

Örneğin, ürünler hazırlandıktan sonra farklı bir paketleme alanına aktarılmasını sağlayarak üretim ve paketleme akışının hızlanmasını sağlayabilir, bu alanlarda karışıklığı önleyebilirsiniz. 

Temassız ödeme seçeneği sunun

Müşterilerinize temassız ödeme seçeneği sunmak, minimum fiziksel temas beklentisi içinde bulunduğumuz bu özel dönemde müşteri memnuniyetini sağlamak için önemli bir adım. Ayrıca, kredi kartlarının yanında yemek kartları üzerinden de ödeme alarak farklı müşterilere temassız ve kusursuz ödeme süreci oluşturabilirsiniz. 

Online ödeme ve kapıda temassız ödeme için işletmenizin POS sisteminin size sunduğu imkanları değerlendirmeniz, müşterilerinizin işletmenize olan bağlılığını artıracaktır.

Hızlı ve kaliteli teslim gerçekleştirin

Paket sipariş, kendi içinde irili ufaklı riskler taşıyan bir sistem. Hızlı teslimat her zaman tek başına kaliteli teslimat anlamına gelmiyor. Hatta bazı durumlarda hız, ürünlerin paketlenme ve teslimat sürecinde gerekli dikkatin gösterilmemesine neden oluyor. 

İçecek ve sıcak yiyeceklerin ayrı ayrı paketlenmesi, geri dönüştürülebilir paketlerin tercih edilmesi, ürünlerin paketlenmesi için dökülme ve sıcaklığı kaybetme gibi riskleri önleyecek yöntemlerin tercih edilmesi, işletmenizin müşteriler tarafından takdir edilmesini sağlayacak.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here