Restoran İşletmeciliğinin Püf Noktaları

0

Yeme-içme sektöründeki işletmelerin sayısı günden güne artmaktadır. Bununla beraber sektör içerisinde yer alan işletmeler arasındaki rekabetin de arttığı görülmektedir. Ayakta kalmak isteyen restoran işletmeleri belirli stratejilere ve iş yükünü azaltacak restoran programlarına gereksinim duymaktadır.

Restoran işletmeciliğinde yalnızca iyi ürün sunmak tek başına yeterli değildir. İyi bir işletme olmak için gereken birçok etken vardır. Hizmetin kaliteli ve hızlı verilmesi, işletmenin yenilikleri takip eden dinamik bir yapıya sahip olması, stok ve maliyet kontrolünün kayıpsız yönetilebilmesi ve işletmenin dijital dünyada görünür olarak müşteriye ulaşılabilir algısını verebilmesi bu etkenlerden bazılarıdır.

Dijital ortamlarda görünürlüğünüzü arttırın

Dijital platformlarda var olun. Restoranınızın logo, web sitesi, sosyal medya çalışmaları için profesyonellerden destek alın. Türkiye’de nüfusun %70’inin sosyal medya kullandığı ve kullanıcıların günlük ortalama olarak 3 saatini bu platformlarda geçirdiği göz önünde bulundurulduğunda işletmelerin sosyal medyada aktif olması ve trendleri yakından takip etmeleri önemlidir. Restoranlar yalnızca fiziksel olarak değil dijitalde de müşterileriyle birlikte olmalı ve bu kanalları etkin bir şekilde kullanabilmelidir.

Gelişime ve yeniliğe adapte olun

Pandemi ile birlikte birçok sektörde değişiklikler meydana gelirken alışılmışın aksine bambaşka bir restoran deneyimi yaşanmaya başlamıştır. Restoranlar hızlı bir biçimde aksiyon alarak müşteri ve personel sağlığını ön planda tutan temassız uygulamaların kullanımına geçiş yapmıştır. Fiziksel menülerin yerini müşterilere kişisel deneyimler sunan QR Menüler alırken kasiyerler yerine kiosklar tercih edilmektedir. Artık daha fazla restoran müşterilerine çevrimiçi sipariş hizmeti sunmaktadır. Dijital yenilikler restoranların yeni normali haline gelirken siz de işletmenizi yeniliğe adapte ederek satışlarınızı arttırın.

Stok ve maliyet yönetimini iyi yapın

İşletmelerin sahip oldukları tüm ürün ve hammaddelerin verimli bir şekilde kullanılması, maliyetlerin kontrol altında tutulması ve atık ürünlerin azaltılması oldukça önemlidir. Yalnızca sipariş alım ve teslim sürecine odaklanmak yerine stok maliyet yönetimine de yoğunlaşmak gerekir. Son yıllarda birçok restoran işletmecisi restoran otomasyonu ile hatasız ve kolaylıkla anlık olarak stok kontrolü yapabilmektedir.

Zayi ürünlerin stoklardan düşmesi, güncel stokların görüntülenmesi, işletmeye ulaşacak ürünlerin takibini sağlamak gereklidir. Siz de işletmenizin günlük, haftalık ya da belirli periyotlar halinde stok kontrolünü yapın. Böylelikle elinizde bulunanları bilerek herhangi bir kayıpla karşılaşmadan önlem alabilirsiniz. Ayrıca Verimli stok ve maliyet yönetimi için 5 tavsiye başlıklı içeriğimize göz atıp daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Doğru lokasyon ve uygun hedef kitleyi seçin

İşletmenizin konumu oldukça önemlidir ve hedeflenen müşterilere uygun bir lokasyon tercih edilmelidir. Bölgedeki müşteri potansiyelini bilerek buna yönelik bir aksiyon alınmalıdır. Hedefleriniz arasında herkesin uzun saatler boyunca vakit geçirebileceği bir restoran olmak varsa daha kalabalık cadde, işlek sokaklar ve toplu taşıma araçlarına yakın yerlerde işletmenizi konumlandırın. Öğrenciler ve çalışanların yoğun olarak bulunduğu lokasyonları da tercih edebilirsiniz.

Müşteri memnuniyetini hedefleyin

Restoran işletmeciliğinde müşteri profilini tanımak ve müşterilere kendilerini özel hissettirmek dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Kendilerini özel hisseden müşterilerin restoranı yeniden tercih etmesi olasıdır. Hem yeni müşterilere ulaşabilmek hem de sadık müşteriler yaratabilmek adına özel kampanyalar oluşturabilir, hediye ve ikramlar da bulunabilirsiniz.

Müşterinin zamandan tasarruf edebileceği aynı zamanda hijyenik olan çözümler sunabilirsiniz. Müşterilere satış ve ödeme konusunda farklı alternatifler sunabilir, birçok iletişim kanalı üzerinden iletişim halinde kalabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here