Uzunca bir süredir konuşulan “mobil, hayatımızı değiştirecek” konusu artık gündemimizde değil; çünkü mobil teknoloji hayatımızı çoktan  değiştirdi. Google’ın istatistiklerine göre artık aramaların %57’si mobil ve tablet üzerinden gerçekleşiyor. Bilgisayarların yerini çoktan alan  mobil teknoloji, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları üzerinde çok büyük etkiye sahip. Google tüketici davranışlarını “öğrenmek istediğim an”,  “seyretmek istediğim an”, satın almak istediğim an” olarak tanımlamaya başladı ve tüm...

Landing page, yani arama sonuçlarından ulaşılan web sayfası, ziyaretçileriniz web sitenize ulaştıktan sonra gördüğü ilk sayfadır. İnsanlar çevrimiçi dünyada anlık yargılara vardığı için hedef sayfalar dijital pazarlama kampanyalarınızın başarısı açısından kritik önem taşımaktadır. 3 saniyeden daha az bir sürede pek çok ziyaretçi, geldikleri sayfada daha fazla kalacaklarına ya da başka bir internet sitesine geçeceklerine karar vermiş oluyorlar. Hedef sayfalarınızı optimize ederek dönüşüm oranlarınızı...

Günümüzde mevcut koşullar nedeniyle online tarafta ciddi bir fiyat savaşı başladı. Herkes kendi payına düşeni ve artık daha fazlasını almak için online kanallarda bir sürü paket, promosyon indirim, flash sale uyguluyor. Misafirler ve online kanallar bu durumdan gayet memnun. Ancak otel tarafından bakıldığında bu süreçte uygulanan promosyon ve indirimler orta ve uzun vadede otelimizi ne şekilde etkiliyor? Misafirin otele bakışı,...

Restoranlarda sipariş alan robotlar, balonla uzay seyahatleri, Santosuosso’nun gemisi gibi sadece akıntı gücüyle yol alması planlanan organik yaşamlı dev lüks gemi projeleri… Gelecek pek çok yeniliği beraberinde getiriyor. Peki günümüzdeki trendler neler? İnternet hepimizin tüketim alışkanlıklarında ciddi değişimlere neden oldu ve olmaya devam edecek. Bilgiye ulaşmak, edinilen bilginin doğruluğunu araştırmak ve elde edilen sonuçlar hakkında farklı fikirleri de değerlendirip bir...

İkinci bölümde, Gelir Yönetimi Sistemleri’nde (RMS) farklı big data türlerinin kullanımını, yani oda dışında hava durumu ve havayolu ile ilgili dataların gelir yönetimi karar sistemlerine entegrasyonunu değerlendireceğiz. Big data kullanarak gelirinizi ve kârınızı nasıl maksimize edebilirsiniz? Gelir Yönetimi Sistemleri (RMS) analizlerinde bir başka veri kaynağı kârlılık bilgisidir. Bu durum çeşitli müşteri segmentlerinden gelen kârlılık bilgisini oluşturmak için yan gelirleri ve maliyet verisini...

Bir süredir, big data’nın (dev veri) gelişi ve big data’nın konaklama sektörü ve özellikle Gelir Yönetim Sistemleri’ne (RMS) uygulanması iş dünyasındaki en büyük dedikodu olarak yerini almış durumda. Tarihsel açıdan bakıldığında iki veya daha fazla yıllık detaylı rezervasyon verisi dahil olmak üzere, oda türlerinin çeşitlerinden müşteri segmentlerine ve kalış sürelerinin uzunluğuna kadar kullanılan tüm bu verilerle Gelir Yönetim Sistemleri zaten konaklama...