Oteller İçin Pazarlama Fikirleri 2022

0

Bir otelin kârını etkileyen temel faktör aldığı rezervasyon oranıdır. Her ne kadar son teknoloji çözümler kullansalar da, ne kadar farklı ve özel bir otel dizaynı belirleseler de, bu özellikleri pazarlamadan rezervasyon oranlarını sadece belirli bir noktaya kadar artırabilirler. Pazarlamadan kastettiğimiz sadece otelin içinde gerçekleşen pazarlama faaliyetleri değil, aynı zamanda misafir deneyimi, görsel estetik ve dijital görünürlük gibi çeşitli faktörler de konuya dahil olur.

Zaman zaman odak noktası olmaktan çıksa da, unutmayın ki pazarlama, her ürün veya servis satışının ilk ve en önemli aşamasıdır. Pazarlama demek, ürününüzü veya hizmetinizi, müşterilerinize nasıl tanıttığınız demektir. Yani, müşterilerinize verdiğiniz ilk görüntüdür. Sattığınız odalarda, ek hizmetlere ve hatta kurumsallığınza kadar ilk izleniminizi en doğru şekilde vermeye özen göstermelisiniz. Ayrıca, pazarlama alanı; gelir yönetimi, merkezi misafir profili ve birçok operasyonel faaliyetinizle de doğru orantılı işleyiş gösterir.
Günümüzün en trend pazarlama fikirlerini sizin için bu blog yazımızda derledik. Aşağıda belirtilen başlıkları uygulamanız durumunda, otelinizin verimini artırabilir ve daha çok misafire ulaşabilirsiniz.

İyi bir web sitesine sahip olun

Otelinizde konaklamayı düşünen potansiyel misafirleriniz öncelikle web sitenizi ziyaret ederek odalarınızı, hizmetlerinizi ve fiyatlarınızı inceleyecektir. Yüksek kalitede görseller, detaylı açıklamalar ve kullanıcı deneyimi iyi bir web sitesi ile onların ilgisini çekebilir ve diğer otellerden ayrılabilirsiniz.

Web siteniz üzerinden oda satışlarınızı gerçekleştirirken potansiyel misafirlerinizi sitenize çekebilmek için gerekli anahtar kelimeleri de iyi seçmelisiniz. SEO uyumlu bir otel web sitesi ile misafirlerinizin web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

Blog yazılarıyla bağlantı kurun

Otel işletmeniz için web sitenizde yer alacak bir blog oluşturmaya ne dersiniz? Otelinizin konumu, çevresindeki ziyaret edilebilecek yerler, misafirleriniz için bir yapılacaklar listesi gibi içerikler blog yazılarınızda yer alabilir. Bu bloglar otelinizde konaklayan misafirleriniz için bir seyahat rehberi işlevi görebilir.

Eski konuklarınızı unutmayın

Otelinizde konaklayan misafirlerle ilişkileriniz yalnızca otelinizde bulundukları zaman dilimiyle sınırlı kalmamalı. Özel fiyatlar ve indirimler sunarak yeniden işletmenizde konaklamaları için onları teşvik edebilirsiniz. PMS’inizde yer alan verilerden yararlanarak, örneğin, geçen sene işletmenizde konaklayan ama bu sene rezervasyonu olmayan misafirlere kendinizi hatırlatan ve içerisinde özel fırsatlar tanımlı e-postalar gönderebilirsiniz.

Misafir değerlendirmelerinin önemini fark edin

Misafirlerin kendi kişisel deneyimlerini aktardıkları yorumlar aynı otelde konaklamayı düşünen kişiler için iyi bir referans kaynağıdır. Daha önce otelinizde konaklayan misafirlerinizin yorumlarına karşılık vereceğiniz bilgilendirici, net ve olumsuz durumları iyileştireceğinize dair yanıtlar potansiyel misafirlerinizin aklındaki soru işaretlerini silebilir. Olumlu geri bildirimler aldığınızda, müşterilerinize teşekkür ederek onlarla daha güçlü bir bağ kurabilirsiniz. İşletme hakkındaki yorumların önemi bir hayli büyük iken pazarlama stratejinizde misafirlerinizden olumlu yorumlar alabilmenizi sağlayan çalışmalar yapın.

Müşterilerinizden çıkışları esnasında konaklama deneyimleri hakkında geri bildirimde bulunmalarını ve işletmeniz için önemli olduğunu belirterek yorum bırakmalarını isteyebilirsiniz. Olumlu yorumlarınızı web sitenizde veya sosyal ağlardaki profillerinizde yayınlayabilirsiniz.

Instagram’ı ön plana çıkmak için kullanın

Misafirlerinizle etkili bir iletişim kurabilmek ve sosyal ağlarda işletmenizi öne çıkarabilmek için Instagram’ı tercih edebilirsiniz. Instagram sayesinde hedeflemek istediğiniz kitleye yönelik içerikler ve reklamlar oluşturabilirsiniz. Oteliniz hakkında yaptığınız paylaşımlar her ne kadar etkileyici olsa da potansiyel misafirlerinize bir diğer misafirin yaptığı paylaşımı çok daha etkili bulacağını söylesek yalan olmaz. Konuklarınızın kendi deneyimlerini sosyal medya hesaplarında paylaşmaları diğer kullanıcıların işletmeniz hakkında bir fikir oluşturmasına katkıda bulunur. Misafirleriniz sizin belirlediğiniz bir hashtag ile içerik oluşturabilir ve işletmenizi duyurabilirler.

Yerel işbirliklerinden yararlanın

Komşularınızla etkileşim halinde olarak onlarla yerel işbirlikleri yapabilirsiniz. Ortak aktiviteler sonucunda otelinizde indirimli konaklama fırsatı sunarak hem rezervasyonlarınızı artırabilir hem de düşük maliyetle otelinizin tanıtımını yapabilirsiniz. İşbirliği yapabileceğiniz işletmelerin listesini oluşturarak ilk adımı atabilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz