Property Management System (PMS), yani otel yönetim sistemi bir otelin kalbidir, hatta sinir sisteminin merkezidir. PMS sistemleri ilk ortaya çıktığında otelcilik camiasında “çarşaf” diye tabir edilen çizelgelerin yerini alıyordu. Bu çizelgelerde tüm odalar ve belirli bir tarihe kadarki tüm zaman aralığı bulunurdu. Hangi odanın, hangi tarihte dolu olduğu bu çizelgelere işlenir ve böylece rezervasyonlar organize edilmiş olurdu. Günümüzde bazı oteller rezervasyonlarını...

Restoran işletmeciliği, diğer bütün iş kollarında olduğu gibi, düzenli ve disiplinli bir çalışmayı ve finansal hesaplama yapmayı gerektiren bir meslek grubudur. Dışarıdan bakıldığında kolay bir iş gibi gözüken restoran işletmeciliği, işin mutfak kısmına geçildiğinde; stok yönetimi, menü çeşitliliği, sunum kalitesi, müşteri memnuniyeti ve güvenlik gibi bir takım alt başlıklarda detaylı analizler ve sürekli takibi gerektiren oldukça karmaşık bir sektördür. Bütün...

Yüz yıllık bir maziye sahip olan hızlı servis (fast food) restoran işletmeciliği bugünlerde köklü bir değişim yaşıyor. Adından da anlaşıldığı üzere, restoran müşterilerine talep ettikleri gıdayı hızlı bir şekilde servis etme anlayışı üzerine kurulmuş olan hızlı servis restoranları, teknolojik çözümlerin yarattığı hızlı ve kolay çözüm faydalarından yararlanmak için kendilerine uygun olan teknolojik çözümleri uygulamaya başlıyorlar. Kredi kartı ya da banka kartı...

Restoran işletmelerinde yöneticilerin öncelikli hedefi müşterilerine unutulmaz bir deneyim sunmaktır. Müşterilerin yaşadığı deneyim ne kadar etkileyici olursa, müşterilerin restoranı tekrar ziyaret etme, yakın çevresine restoran deneyiminden bahsetme ihtimalleri yükselir ve sonuçta restoranın gelirleri artar. Bir işletmenin gelir elde etmesinin yanında, kazandığı parayı da koruyabilmesi gerekir. Hesapların tutarsız olması, stok takip sisteminin yetersizliğinden doğan açıklar ve hırsızlık gibi konular restoran güvenliğinin...

İlk ayını doldurduğumuz 2017 yılının otelcilik sektörü için pazarlama anlayışında yeni trendlerin ortaya çıktığı bir yıl olacak. Pazar analizi konusunda otoriteler tarafından kabul gören Statista firması 2015’te 533 milyar dolar olarak ölçülen online seyahat endüstrisinin 2019 yılına gelindiğinde 762 milyar dolara yükseleceğini öngörüyor. Müşteri sadakatini güçlendiren ve pazarlama trendlerini takip eden işletmecilerin büyüyen sektörde paylarını arttırması kaçınılmaz olacaktır. Otelcilerin 2017 yılı...

Yeme İçme Sektöründe 2017 Yılı Teknolojileri Trendleri Neler Olacak? Hospitality Technology'nin 2016 Restaurant Executive Zirvesinde toplanan bir grup restoran ve teknoloji liderine göre, analiz, sadakat ve ödeme sistemleri teknoloji çözümleri, yeme içme sektörünün 2017 odaklanacağı konular olacak. Etkinlik kapsamında düzenlenen çalıştaylar sırasında katılımcılar, müşteri ilişkilerini, deneyimlerini ve memnuniyetlerini güçlendirmeyi sağlayacak potansiyel stratejiler ve çözümleri paylaşma fırsatı buldu. Büyük Veri, Büyük Fayda Restoran ile...