Gelir Yönetiminde “Daha Fazla Veri” “Daha İyi Veri” mi demektir? Bölüm-1

Bir süredir, big data’nın (dev veri) gelişi ve big data’nın konaklama sektörü ve özellikle Gelir Yönetim Sistemleri’ne (RMS) uygulanması iş dünyasındaki en büyük dedikodu olarak yerini almış durumda. Tarihsel açıdan bakıldığında iki veya daha fazla yıllık detaylı rezervasyon verisi dahil olmak üzere, oda türlerinin çeşitlerinden müşteri segmentlerine ve kalış sürelerinin uzunluğuna kadar kullanılan tüm bu verilerle Gelir Yönetim Sistemleri zaten...

Otelinizin Gelir Yönetimi için Akıllı Kararlar Alma Rehberi

Konuk Ağırlama Sektörü Gelir Yönetimi, doğruluğunu kabul ettiğimiz ''Pazar Segmentasyonu'' temel konsepti ile başlamıştır. Bu konsept az bilinen bir ekonomist olan Wendell Smith tarafından 1950’li yıllarda biçimlenmiştir. Smith, pazarı segmente etmeyi, “farklılaşan ürün tercihlerine karşılık olarak birkaç daha küçük homojen pazarın oluşturduğu bir heterojen pazar olarak” görmüştür. Konu, Konuk Ağırlama Sektörü Gelir Yönetimi’ne gelince, farklı kategorilerdeki misafirlerin farklı istek,...

Doğru POS Seçimi Yapmanız için 5 Tavsiye

Satış noktası (POS) sistemleri, yiyecek & içecek operasyonlarının ön cephesinde yer alır. Ancak, bu temel bileşen genellikle planlama aşamasında göz ardı edilir. İşletmelerin satış yapma, stok takibi ve verimlilik ölçümü gibi önemli işlemlerini gerçekleştirmesi açısından POS sistemleri, operasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır. POS sistemleri restorandan kafeye, kulüpten ikram şirketine farklılık gösterir. İş ihtiyaçlarınızı belirlemek için, öncelikle işletmenizin büyüklüğü, tarzı, konumu gibi...

OPERA ile Kat Hizmetleri’nin İşi Kolaylaşıyor

Tümü olmasa bile çoğu otel, odalarının yatak tipini sık sık değiştirmektedir. Uyku düzenlemelerinde esneklik sağlamak için, iki tek kişilik yatak zaman zaman çift kişilik yatak olarak birleştirilir. Özellikle ailelere ev sahipliği yapan bazı oteller, çek yat tipi yatak kullanmayı tercih etmektedir. Bu tür bir operasyonel esnekliği tercih eden otellerin Kat Hizmetleri çalışanları ile görüşüldüğünde, otelin diğer departmanlarının, yatak düzenlemelerine ne...

Pazar Segmentasyonu: Oteliniz için Artıları ve Eksileri

Pazar segmentasyonu, çoğunlukla işletmelerin belirli bir müşteri grubunu hedeflemesi ile sonuçlanan bir pazarlama stratejisidir. İşletmeler bu stratejiyi genellikle müşterileri hakkında bilgi edinmek ve pazarlama faaliyetlerini bu bilgiler ışığında düzenlemek için kullanır. Oteller de aynı tekniği, iş planı oluştururken kullanabilir. Fakat bu stratejinin lehinize çalışması için akıllıca ve dikkatlice yaklaşmak gerekir. Yatay ve dikey segmentasyon Yatay ve dikey olarak iki tür segmentasyon bulunur....