Otelinizin için Sosyal Medya Neden Önemlidir? Günümüzde sosyal medya oteller için önemli bir pazarlama alanına dönüşmüştür. Oteller için sosyal medya sayesinde hedeflenen, tesislerin kendi web siteleri üzerinden rezervasyon sağlamaktır. Birçok otelin Twitter, Facebook, Tripadvisor ve LinkedIn gibi sosyal mecralarda olmasının nedeni, sosyal medyanın online rezervasyon ile yeni müşteriler kazanmak için mükemmel bir yol olmasıdır. Sosyal medya ile hayatımıza online itibar kavramı girmiştir....

Oda fiyatlarını belirlemek birçok otel işletmecisi için göz korkutucu olabilir. Çünkü oda fiyatlarını belirlemek için birçok değişken vardır. Bu nedenle oda fiyatları belirlenirken çok sayıda kaynaktan bilgi edinmek gerekmektedir. Havayolu şirketleri bu duruma en iyi örnektir.  Belirli zamanlarda talebe göre koltuk fiyatlarını belirlerler. Uçuşa birkaç hafta varsa ücretler rezervasyonu teşvik etmek ya da satışı artırmak için düşük olur. Bu sırada müşteriler...

Mobil Uyumlu Websitesi kavramı, gelişen ve küçülüp cebimize giren teknolojik cihazlar ile birlikte sanal dünyaya giriş yapmış bir terimdir. Mobil cihazlar üzerinden kullanıcılara ulaşan işletmeler, mobil kullanıcılarına kaliteli bir deneyim yaşatabilmek için internet sitelerini mobile uyarlamanın yollarını aramaya başlamışlardır. Websitenizin cep telefonunda görüntülenmesi, sitenizin mobil cihazlara uygun olduğu anlamına gelmez. Mobil websiteleri, cep telefonundan internete erişen kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun olarak...

Olery’nin yaptığı araştırmalar internet üzerinde yapılan otel yorumlarının ne derece önemli olduğunu ortaya koyuyor. Son yıllarda otel başına yapılan ortalama yorum sayısı logaritmik olarak artış göstermekte. 2013 yılında bu sayının otel başına 332, 2014’te ise 465 olması bekleniyor. Bu da misafirlerin konakladıkları oteller hakkında gitgide daha fazla yorum yazdıklarını ortaya koyuyor. Yorumlardaki bu artışın önemi, okuyucu kitlesi tarafından bu yorumların nasıl...

Oteller için sosyal medya kanalllarının dağıtım kanalı mı olduğu yoksa pazarlama kanalı mı olduğu 2012 yılında da tartışılmaya devam edildi. Bu konuda halen farklı görüşler var ve sosyal medya dinamiklerine bakıldığında her iki yaklaşımın da kabul edilebileceği düşünüşebilir. Fakat 2013’de oteliniz için uygulayacağınız sosyal medya stratejinizi belirlerken hangi tarafa odaklanacağınızı belirlemeniz gelişim göstermek ve çabalarınızı ölçümlemek için oldukça önemli. Sosyal medyayı...

Restoran, kafe ya da yemek servisi yapan her işletme bir şekilde menüsünü sunmak ister ve menü göstergeleri kullanır. Bazıları bunun için kara tahta, bazıları ışıklı tablolar, bazıları ise afiş kulanır.  Aslında menü göstergeleri işletmeler için tüm menünün, fiyatların ve müşteriyi cezbedecek görsellerin sunulduğu tüm servisin kilit noktasıdır. Fakat menü göstergeleri asla statik kalamaz. Farklı nedenlerden dolayı sürekli güncellenmeleri gerekir. Klasik menü...