TripAdvisor'ın bağımsız seyahat pazarı araştırma şirketi PhoCusWright'a yaptırdığı global anket, gezginlerin yarısından fazlasının yorumları okumadan veya diğer gezginlerin otel hakkındaki düşüncelerini öğrenmeden, rezervasyon taahhüdünde bulunmak istemediğini ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre gezginler düzenli olarak TripAdvisor’ı ziyaret ediyor. %97’si siteyi ayda birkaç kez ziyaret ederken, %12’si siteyi haftada en az bir kez, %26’sı ise haftada birkaç kez ziyaret ediyor. Genel olarak: Ankete katılan...

Blue Interactive Agency’nin CEO’su Peter Brooke; blogunda paylaştığı makalede,ünlü Spagetti Western filmi "İyi, Kötü ve Çirkin"e göndermeler yaparak Google ve OTA’lar arasındaki çıkara dayalı ilişkiye dikkat çekiyor. Dijital pazarlama alanında 16 yıllık tecrübesi bulunan Peter Brooke, öncelikle online seyahat acenteleri (OTA) iş modelinin ve Google’ın bir hayranı olduğunu belirtiyor. Yapacağı rezervasyon için kıran kırana mücadele eden birçok otelin bulunduğu ve gezgin...

Henüz başında olduğumuz 2014 yılında, pazarlama stratejilerimizi dünyadaki gelişmeler doğrultusunda güncellemekte fayda var. Tüm dünyayı etkisi altına alan 14 otel pazarlama trendi hakkında bilgi sahibi olarak, pazarlama faaliyetlerinizi bu trendlere uyarlayabilirsiniz. 1. Mobil Büyümenin Devamı: Mobil otel rezervasyonları 2014 boyunca artmaya devam edecek. 2017 itibari ile doğrudan online rezervasyonların %50’sinin mobil cihazlar üzerinden yapılacağı öngörülüyor. (Kaynak: Daily Travel News) 2. Video ile Etkileşim: Video...

Otelinizin iş stratejisi, yönetim ve liderlik odağınızın ne olduğu ve kaynaklarınızı nasıl kullandığınız gibi pek çok açıdan işletmenizi etkiler. Five-Star Customer Experience Design danışmanlık şirketinin sahibi Brett Patten, bu durumun sektörün sürdürülebilir performans üretme becerisini etkilediği düşüncesinden yola çıkarak, son 15 yıldır konuk ağırlama sektörünün iş stratejisi yaklaşımını kapsamlı bir şekilde araştırmış. Aşağıda Patten’ın araştırmasından aldığı sonuçlar ve konuk ağırlama...

2012 yılının sonbaharında MICROS, TripAdvisor’ın “Fiyatları Göster” özelliğinin faydalarını tespit etmek amacıyla bir çalışma yürütmüştü. TripAdvisor profillerine en az üç ay süre boyunca “Fiyatları Göster” bağlantısı eklenen 192 otelin %93’ü, ortalama 9:1 oranında Reklam Geri Dönüşü (Return on Advertising Spend / ROAS)  yaratarak programdan fayda sağlamıştı. * “Fiyatları Göster” programına katılan oteller, rezervasyon başına 65 Amerikan Doları ücret ödedi. Eğer bu programa...

ReviewPro’nun Aralık 2013’de düzenlediği “2014’de Oteller için Sosyal Medya Stratejileri” konulu webinarda otel endüstrisinden tanınmış panelistler, sosyal medyadaki en son trendler ve otellerin bu trendlerden nasıl faydalanabileceği konusunda katılımcıları bilgilendirdiler.  Panelde tartışılan belli başlı konular: Sosyal Medya Personalarını Belirlemek Sosyal medyada otel misafirleri ile tek tip iletişim kurmak yerine misafirlerin yaşam biçimleri, gelir seviyeleri, yaşadıkları şehir ve ihtiyaçlarına göre farklı personalar oluşturulduğu...