Seyahat Sektöründeki Değişimle Belirginleşen Gezgin Grupları

0
Önceki yazımızda, gelişen teknolojinin seyahat sektörünü ve gezginlerin seyahat alışkanlıklarını nasıl değiştirdiğinden bahsetmiştik. Seyahat sektöründeki değişim, bazı gezgin gruplarının da önem kazanmasına yol açtı. Öne çıkan gezgin gruplarının; Y jenerasyonu, aileler, yüksek gelir grubunda yer alan gezginler ve uzakdoğulu gezginler olduğu görülüyor.  Y Jenerasyonu Hedef Y Jenerasyonu (Millennial’ler) – Y Jenerasyonu, yani 1981 ve 1990 arasında doğan gezginleri hedefleyen oteller; mobili...

Teknolojiyle Değişen Seyahat Alışkanlıkları

0
Seyahat sektörü; teknoloji ve tüketici alışkanlıklarındaki hızlı değişim doğrultusunda köklü bir dönüşüm geçiriyor. Yeni teknolojilere, ürün geliştirmeye, müşteri ilişkilerine yatırım yapmaya ve iş modelleri konusunda risk almaya istekli seyahat şirketleri için pek çok fırsat söz konusu. Euromonitor, Google, HeBS Digital, Hospitality Syndicate  gibi uzman kurumlar tarafından yapılan global araştırmalar, değişime uyum stratejileri geliştirirken bize yardımcı olacak belli başlı trendlere dikkat çekiyor. Bu trendler...

Yeni TripAdvisor Anketi: Otel Misafirleri Rezervasyon Yapmadan Önce 6-12 Yorum Okuyor

0
TripAdvisor'ın bağımsız seyahat pazarı araştırma şirketi PhoCusWright'a yaptırdığı global anket, gezginlerin yarısından fazlasının yorumları okumadan veya diğer gezginlerin otel hakkındaki düşüncelerini öğrenmeden, rezervasyon taahhüdünde bulunmak istemediğini ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre gezginler düzenli olarak TripAdvisor’ı ziyaret ediyor. %97’si siteyi ayda birkaç kez ziyaret ederken, %12’si siteyi haftada en az bir kez, %26’sı ise haftada birkaç kez ziyaret ediyor. Genel olarak: Ankete...

İyi, Kötü ve Çirkin – Google ve OTA’ların Başrolde Olduğu Bir Spagetti Western

0
Blue Interactive Agency’nin CEO’su Peter Brooke; blogunda paylaştığı makalede,ünlü Spagetti Western filmi "İyi, Kötü ve Çirkin"e göndermeler yaparak Google ve OTA’lar arasındaki çıkara dayalı ilişkiye dikkat çekiyor. Dijital pazarlama alanında 16 yıllık tecrübesi bulunan Peter Brooke, öncelikle online seyahat acenteleri (OTA) iş modelinin ve Google’ın bir hayranı olduğunu belirtiyor. Yapacağı rezervasyon için kıran kırana mücadele eden birçok otelin bulunduğu ve...

TripAdvisor Otel Meta Arama İşlevselliği Nasıl Değişti ve Neden Önemli?

0
2012 yılının sonbaharında MICROS, TripAdvisor’ın “Fiyatları Göster” özelliğinin faydalarını tespit etmek amacıyla bir çalışma yürütmüştü. TripAdvisor profillerine en az üç ay süre boyunca “Fiyatları Göster” bağlantısı eklenen 192 otelin %93’ü, ortalama 9:1 oranında Reklam Geri Dönüşü (Return on Advertising Spend / ROAS)  yaratarak programdan fayda sağlamıştı. * “Fiyatları Göster” programına katılan oteller, rezervasyon başına 65 Amerikan Doları ücret ödedi. Eğer bu...