0850 333 7785
E-Destek

Stok Takip Çözümleri

İşletmenizin gerçek performansını ortaya koyun!

contact button

down button

down button

down button

Stok takip süreçlerinizi sorunsuz bir şekilde yönetin.

Konuk ağırlama ve turizm sektöründe hizmet süreci oldukça uzun bir serüvendir. Sunulan hizmette kullanılacak ham maddenin tedarik edilmesiyle başlayan ve ürünün veya hizmetin müşteriye sunulmasına kadar devam eden süreçteki her bir adımın doğru bir şekilde yönetilmesi, sunulan hizmetin kalitesi ve masrafların kontrol altında tutulması açısından oldukça önemlidir. Aksi durumda, iş akışlarında yaşanan aksaklıklar ya da kayıplar, genel toplamda oldukça ciddi kayıplara neden olabilir. Böylesi problemlerin önüne geçmek için; tedarik, stoklama ve muhasebe işlemlerine yönelik geliştirilmiş teknolojik çözümlerle işletmenizi güçlendirebilirsiniz.

Stok takip süreçlerinizi sorunsuz bir şekilde yönetin.

Konuk ağırlama ve turizm sektöründe hizmet süreci oldukça uzun bir serüvendir. Sunulan hizmette kullanılacak ham maddenin tedarik edilmesiyle başlayan ve ürünün veya hizmetin müşteriye sunulmasına kadar devam eden süreçteki her bir adımın doğru bir şekilde yönetilmesi, sunulan hizmetin kalitesi ve masrafların kontrol altında tutulması açısından oldukça önemlidir. Aksi durumda, iş akışlarında yaşanan aksaklıklar ya da kayıplar, genel toplamda oldukça ciddi kayıplara neden olabilir. Böylesi problemlerin önüne geçmek için; tedarik, stoklama ve muhasebe işlemlerine yönelik geliştirilmiş teknolojik çözümlerle işletmenizi güçlendirebilirsiniz.

Stok takip süreçlerinizi sorunsuz bir şekilde yönetin.

Konuk ağırlama ve turizm sektöründe hizmet süreci oldukça uzun bir serüvendir. Sunulan hizmette kullanılacak ham maddenin tedarik edilmesiyle başlayan ve ürünün veya hizmetin müşteriye sunulmasına kadar devam eden süreçteki her bir adımın doğru bir şekilde yönetilmesi, sunulan hizmetin kalitesi ve masrafların kontrol altında tutulması açısından oldukça önemlidir. Aksi durumda, iş akışlarında yaşanan aksaklıklar ya da kayıplar, genel toplamda oldukça ciddi kayıplara neden olabilir. Böylesi problemlerin önüne geçmek için; tedarik, stoklama ve muhasebe işlemlerine yönelik geliştirilmiş teknolojik çözümlerle işletmenizi güçlendirebilirsiniz.

Protel olarak konuk ağırlama işletmelerine sunduğumuz
stok takip çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Protel olarak konuk ağırlama işletmelerine sunduğumuz
stok takip çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Protel olarak konuk ağırlama işletmelerine sunduğumuz
stok takip çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Stok takip çözümleri neden önemlidir?

Konuk ağırlama işletmelerinde, paranın akışının ve ürün hareketliliğinin düzenli olarak takip ve kontrol edilmesi gerekir. Satın alma, satış, ödeme, ürün tedariği ve depo yönetimi gibi işletmede nakit akışına konu olan bütün işlemlerin bir merkez üzerinden yönetilmesi ve takibinin yapılması, işletmeciler açısından büyük fayda sağlar. Bu takip ve kontrol mekanizması hem işletme verimliliğini arttırmak hem de mali ve idari süreçleri yönetmek açısından oldukça önemlidir. Eksik ya da yanlış kayıtlar, işletmedeki bütün iş süreçlerini olumsuz etkileyebilir. Öte yandan, işletmedeki bütün akışların elle yönetilmesi de oldukça büyük bir iş gücü gerektirir ve insana dayalı bir yöntem olduğu için her zaman doğru sonuçlar vermeyebilir. Tüm bu gerekçelerden ötürü, konuk ağırlama işletmesine sahip olan işletmeciler, stok takip işlemleri için diğer yazılımlarla uyumlu çalışma yeteneğine sahip teknolojik çözümler kullanmayı tercih eder.

 

Protel tarafından sunulan Materials Control stok takip ve yönetim sistemi, işletmenizin stok bilgilerini gerçek zamanlı bir şekilde analiz etmenizi ve buna bağlı olarak maliyet hesaplamaları yapmanızı sağlayan kapsamlı bir stok takip yazılımıdır. MICROS 3700 POS satış noktası çözümüyle uyumlu çalışma yeteneğine sahip Materials Control, satış işlemi gerçekleştirilen ürünleri anında stoktan düşer.

Stok takip sistemleri nasıl çalışır?

Stok takip yazılımları sayısal verilere ve nesnel bulgulara dayalı bir şekilde çalışan yazılımlardır. Her iki sistemin doğru çalışabilmesi ve hatasız sonuçlar üretmesi için yazılımlara sağlanan verilerde hata olmaması gerekir. Stok takip yazılımları, ham maddenin depoya yerleştirilmesi ve ürün sayısının eksiksiz bir şekilde sisteme bildirilmesine ihtiyaç duyar. Bazı işletmeler, sistemi bilgilendirme aşamasında barkod sistemi kullanarak her ürünü kayıt altına alır. Daha küçük işletmelerde bu işlem bir kişinin sorumluluğuna verilir. Depoya yerleştirilen ve envanterde yerini alan ürün, sisteme işlenmiş olur. Satış noktası sistemiyle bütünleşik çalışan stok takip yazılımları, satışı yapılan her ürünü stoktan düşer ve satışla ilgili sayısal verileri toplayarak anlamlı istatistikler oluşturur. Örneğin, aynı kategoride bulunan iki üründen satışı daha yoğun olan bir ürünün stoğu belirli bir seviyenin altına indiğinde, o ürünün tedarik edilmesi gerektiğiyle ilgili bir uyarı verir. Böyle bir durumda, tedarikçiyle yapılan yeni alışveriş, satış istatistiklerine göre belirlenir. Böylece, deponun optimum kullanımı ve son kullanma tarihi olan ürünlerde ürün kaybının en aza indirilmesi sağlanır.

Küçük ölçekli işletmeler stok takip yazılımlarına ihtiyaç duyar mı?

Stok takip yazılımlarının işletmelere en büyük katkısı, verimliliği arttırmaktır. Restoran operasyonundaki bütün süreçleri denetleyen ve herhangi bir aşamadaki kayıp-kaçağı ve verimsizliği gözler önüne seren bu yazılımlar sayesinde işletmeler, giderlerini düşürerek işletme verimliliğini yükseltir.

Stok takip yazılımları kullanmanın bir diğer faydası da, bu işlemlerin elle yapılması durumunda ayrılması gereken; iş gücü, emek ve zamandan da tasarruf ettirmesidir. Öte yandan, yüzlerce bileşeni bulunan hesaplama işlemlerinin herhangi bir aşamasında yapılacak ufak bir hata, genel toplamda ciddi farklara yol açabilir.

Stok takip çözümleri neden önemlidir?

Konuk ağırlama işletmelerinde, paranın akışının ve ürün hareketliliğinin düzenli olarak takip ve kontrol edilmesi gerekir. Satın alma, satış, ödeme, ürün tedariği ve depo yönetimi gibi işletmede nakit akışına konu olan bütün işlemlerin bir merkez üzerinden yönetilmesi ve takibinin yapılması, işletmeciler açısından büyük fayda sağlar. Bu takip ve kontrol mekanizması hem işletme verimliliğini arttırmak hem de mali ve idari süreçleri yönetmek açısından oldukça önemlidir. Eksik ya da yanlış kayıtlar, işletmedeki bütün iş süreçlerini olumsuz etkileyebilir. Öte yandan, işletmedeki bütün akışların elle yönetilmesi de oldukça büyük bir iş gücü gerektirir ve insana dayalı bir yöntem olduğu için her zaman doğru sonuçlar vermeyebilir. Tüm bu gerekçelerden ötürü, konuk ağırlama işletmesine sahip olan işletmeciler, stok takip işlemleri için diğer yazılımlarla uyumlu çalışma yeteneğine sahip teknolojik çözümler kullanmayı tercih eder.

 

Protel tarafından sunulan Materials Control stok takip ve yönetim sistemi, işletmenizin stok bilgilerini gerçek zamanlı bir şekilde analiz etmenizi ve buna bağlı olarak maliyet hesaplamaları yapmanızı sağlayan kapsamlı bir stok takip yazılımıdır. MICROS 3700 POS satış noktası çözümüyle uyumlu çalışma yeteneğine sahip Materials Control, satış işlemi gerçekleştirilen ürünleri anında stoktan düşer.

Stok takip sistemleri nasıl çalışır?

Stok takip yazılımları sayısal verilere ve nesnel bulgulara dayalı bir şekilde çalışan yazılımlardır. Her iki sistemin doğru çalışabilmesi ve hatasız sonuçlar üretmesi için yazılımlara sağlanan verilerde hata olmaması gerekir. Stok takip yazılımları, ham maddenin depoya yerleştirilmesi ve ürün sayısının eksiksiz bir şekilde sisteme bildirilmesine ihtiyaç duyar. Bazı işletmeler, sistemi bilgilendirme aşamasında barkod sistemi kullanarak her ürünü kayıt altına alır. Daha küçük işletmelerde bu işlem bir kişinin sorumluluğuna verilir. Depoya yerleştirilen ve envanterde yerini alan ürün, sisteme işlenmiş olur. Satış noktası sistemiyle bütünleşik çalışan stok takip yazılımları, satışı yapılan her ürünü stoktan düşer ve satışla ilgili sayısal verileri toplayarak anlamlı istatistikler oluşturur. Örneğin, aynı kategoride bulunan iki üründen satışı daha yoğun olan bir ürünün stoğu belirli bir seviyenin altına indiğinde, o ürünün tedarik edilmesi gerektiğiyle ilgili bir uyarı verir. Böyle bir durumda, tedarikçiyle yapılan yeni alışveriş, satış istatistiklerine göre belirlenir. Böylece, deponun optimum kullanımı ve son kullanma tarihi olan ürünlerde ürün kaybının en aza indirilmesi sağlanır.

Küçük ölçekli işletmeler stok takip yazılımlarına ihtiyaç duyar mı?

Stok takip yazılımlarının işletmelere en büyük katkısı, verimliliği arttırmaktır. Restoran operasyonundaki bütün süreçleri denetleyen ve herhangi bir aşamadaki kayıp-kaçağı ve verimsizliği gözler önüne seren bu yazılımlar sayesinde işletmeler, giderlerini düşürerek işletme verimliliğini yükseltir.
Stok takip yazılımları kullanmanın bir diğer faydası da, bu işlemlerin elle yapılması durumunda ayrılması gereken; iş gücü, emek ve zamandan da tasarruf ettirmesidir. Öte yandan, yüzlerce bileşeni bulunan hesaplama işlemlerinin herhangi bir aşamasında yapılacak ufak bir hata, genel toplamda ciddi farklara yol açabilir.