Restoran Rezervasyonlarını Yönetmenin Yolları

0

Restoranlara rezervasyon yapmak eskiden bugünkü kadar yaygın değildi. Eskiden restoranlar ilk gelene ilk hizmet esasına göre işletiliyordu. Sonuçları güzel olsada rezervasyon almak, restoran sahipleri için durumu kesinlikle kolaylaştırdı. Müşterilerin genellikle iki seçeneği vardır: rezervasyon yaparak ya da boş masa bulma umuduyla bir restorana gitmek. Bu durum işletmeciler için müşterileri yönetmeyi karmaşık bir iş haline getirebilir. Yanlış yönetilen restoran rezervasyonları, hayal kırıklığına uğramış müşterilere ve boş masalara sebep olur. Diğer yandan, rezervasyon yönetimi doğru yapıldığında, müşterilere daha hızlı hizmet verilir. Böylece müşteri sadakati ve restoran geliri artar.

Bu blog yazımızda size başarılı bir restoran rezervasyon yönetimi için bazı ipuçları vermek istiyoruz.

Yoğun Zamanlarda Rezervasyonlarla Nasıl Başa Çıkılır?

Bir restoranın en yoğun saatlerinde, rezervasyon yönetimi stratejik olmalıdır. Özellikle tipik bir restoran için ortalama gelmeme oranının yaklaşık %15 olduğu düşünüldüğünde, boş saatler kaybolan gelir anlamına gelir. Peki bunun olmasını nasıl engellersiniz?

Restoranların çoğu habersiz gelen müşterilere güvenecek kadar doluluk oranına sahip değildir. Bu yüzden rezervasyon süreçlerinizi optimize etmeniz ve rezervasyon karışıklığını etkin bir şekilde yönetmeniz önemlidir. Cironuzu artırmak ve müşterilerinizin tekrar gelmesini sağlamak için aşağıdaki ipuçlarına birlikte göz atalım.

Rezerve edilmiş masalara zaman sınırları koyun

Karışıklığı veya gelir kaybını önlemek için yoğun çalışma saatlerinde rezervasyon yaptırmak isteyen müşterilerinize, politikalarınızı iletmek önemlidir. Müşterilerinizden zamanında gelmelerini isteyebilir veya 15 dakika sonra rezervasyonun düşme riski olduğunu söyleyebilirsiniz.

Tüm masalarınızı rezerve etmeyin

Kapasitenizden fazla rezervasyon almaktan kaçınmak için en yoğun saatlerinizde birkaç masayı boş bırakın. Rezervasyonsuz birkaç masa bırakmak, önceden haber vermeden gelen düzenli müşterilerinizin, müsait bir masa ile hoş karşılanmasını ve memnun olmasını sağlar. Ayrıca boş masa bırakarak rezervasyon alımlarında oluşabilecek karışıklığın da önününe geçmiş olursunuz. Aynı anda iki farklı müşteri gelirse ve sadece bir tanesinin rezervasyonu kayıtlıysa, zor durumda kalmazsınız.

Bekleme listesi oluşturun

Bekleme listesi, restoranlar için standart bir prosedürdür, tabi müşterilere bekleme süresini belirtmek zor olabilir. En yoğun saatlerinizde rezervasyon yaptırmak isteyen müşteriler için bir “Bekleme Listesi” sistemi oluşturarak bu süreci daha verimli hale getirebilirsiniz. Ayrıca bir bekleme listesi oluşturduğunuzda gelen müşterileriniz, hiç rezervasyon yapmadan gelme ihtimallerine göre daha az bekleyecektir. Böylece müşteri memnuniyeti artacaktır.

Rezervasyonlarınızı düzenli tutun

Restoranınıza gelen bir müşteriyi en çok mutsuz edecek durumlardan biri, rezervasyonu olduğu halde beklemektir. Tutamayacağınız bir söz vermektense müşteriyi geri çevirmek daha iyidir. Çifte rezervasyondan kaçınmanıza yardımcı olmak için, çevrimiçi bir masa rezervasyon sistemi ile rezervasyonlarınızı tek bir yerden düzenleyin.

Müşterilerinize rezervasyonlarını hatırlatın

Rezervasyondan bir gün önce bir e-posta onayı veya SMS göndermek yada müşteriyi arayıp onay almak gerekebilir. Böylece müşterinizin rezervasyonu son dakika iptal etme veya gelmeme ihtimalini azaltabilirsiniz. Ayrıca bu yöntemle müşterilerinize restoranınızın politikalarını da hatırlatabilirsiniz.

Konukseverliği unutmayın

Teknoloji, restoranınıza operasyonlar ve verimlilik açısından yardımcı olabilir, ancak müşterilerinize çevrimiçi sipariş sisteminde bir sayı olarak davranılmamalıdır. Bir rezervasyon sistemi kullanıyorsanız bile konukseverliği unutmayın. Bu yüzden, restoran rezervasyon yönetimine personeli de dahil ettiğinizden emin olun. Ancak bu sayede daha dolu masalara, memnun müşterilere ve daha iyi müşteri deneyimlerine sahip olabilirsiniz.

Yeni Nesil Restoran Rezervasyon Yönetimi Check&Place

Artık rezervasyon yönetim sistemleri ile tüm rezervasyonları sorunsuz yönetebilirsiniz. Hatta bazı uygulamalar da VIP liste ve kara liste yönetimi bile yapabilmektesiniz. Bu sistemler sayesinde rezervasyonları düzenleyebilir, filtreleyebilir, müşterilere kısa mesaj gönderebilir ve sırada bekleme süresini azaltabilirsiniz. İşletmenizde başarmayı hedeflediğiniz şey her tür misafire kusursuz bir müşteri deneyimi sunmaksa, o zaman müşterileri memnun etmek için yukarıda belirtilen önerilere dikkat etmeye özen göstermelisiniz.

Tüm bu ihtiyaçlarınızı karşılayan POS sisteminize entegre masa rezervasyon çözümü Check&Place ile hemen tanışmak için buraya tıklayın

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here