Restoranınıza Müşteri Çekebilmek için 6 Yeni Nesil Strateji

0

Bir düşünün: Müşterinizin restoranınıza geldiğinde nasıl bir davranış sergilemesini isterdiniz? Sadece yemeğini alıp, hemen restoranınızdan gitmesini mi? Bir daha gelmeme olasılığını göze alarak… Ya da restoranınızdan keyif almasını ve bu keyfi almak için tekrar tekrar gelmesini mi? Seçim sizin…
kapak
Gelişen teknolojiyle birlikte restoranlar müşterileriyle daha fazla iletişime geçerek, onları daha fazla anlamaya başlıyor. Bu durumu güzel bir örnekle açıklarsak, yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre (Eclipse Digital Media tarafından), müşterilerin %29,5’i dijital menülerin satın alma davranışında daha etkili olduğunu söylemekte. Bunu uygulamada da destekleyen bir araştırma Birleşik Krallıkta yapılmış. Büyük burger zincirlerinden biri olan Prime Burger, düz-beyaz baskı olan menü tabelalarını dijital olanlarla güncellediğinde satışlarında %50 artış olduğunu belirtmiş.
Ve yapılan bir araştırmaya göre de restoran içerisindeki dijital alanlar internetteki videonuzdan ya da Facebook içeriğinizden daha fazla satış odaklı size fayda sağlamaktadır.
Ve şimdi işletme içi faaliyetlerle satışlarınızı artırabileceğiniz 6 yeni nesil strateji karşınızda:
Dinamik Bir Dijital Tabela:
Dijital tabela, işletmenize gelen müşterilerinizi karşılayan bir tasarımdır. Bu tasarım üzerinde statik görsel, video, PDF, sunum ya da sosyal medya paylaşımlarını gösterebilirsiniz. Ayrıca bu çalışmaları işletmenizdeki diğer kiosk, tablet vb. alanlarda da gösterebilirsiniz.
Dijital tabelalar sayesinde kampanyalarınızı çok daha hızlı şekilde duyurabilir, menüdeki ürünleri en güncel fiyatlarıyla yansıtabilirsiniz.
Ayrıca dijital tabelalar, online varlığınızı işletmenize gelen müşterilere gösterme olasılığını size sunar. Daha önce deneyimleyemedikleri sitenizi güncel olarak bu alanlarda görebilir ve kampanyalar, fırsatlar gibi olanaklar takip edebileceklerini görürler. Aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızın varlığından haberdar olurlar.
Günümüzde gelişen teknolojiler ve bulut sistemlerin yaygınlaşmasıyla bu tür ürünlerin maliyetleri de ciddi oranda düşmüş durumda.
Müşteri Paylaşımları – Ödüllendirme:
Müşteriniz işletmenizde bir ürününüzü deneyimlediğinde bunu Instagram’da etiketleyip paylaşmaya, onun hakkında tweet göndermeye ya da TripAdvisor’a yorum yazmaya daha eğilimli olurlar. Bu paylaşımların daha çok marka logosuz ama konum etiketli olarak yapıldığını görebilirsiniz. Potansiyel müşterilerse kendilerinden önce işletmeyi denemiş olan kişilerin izlenimlerinden etkilenmeye veya onlar tarafından yönlendirilmeye daha meyilli olur.
Müşteri paylaşımlarını belirli bir kampanya olmadan da ödüllendirerek doğal paylaşım oranının artmasına katkı sağlanabilir. Bu şekilde işletmeniz hakkındaki kullanıcı tarafından üretilen içerikler sayesinde daha geniş ve doğru kullanıcı kitlesine ulaşabilirsiniz.
Dijital Tabelalar Üzerinde Etiketli Yayınlar:
İşletme içerisinde etkileşimi, paylaşımı ve dijital varlığınızı göstermeyi artırmayı mı istiyorsunuz? Bunu gerçekleştirmenin en etkili yöntemlerden birisi # (hashtag) etiketli kampanyalar gerçekleştirmek. İşletmenize gelen müşterilerin mağaza içinde kısa zamanda bir etiketle paylaşabilecekleri basit kurgulu etkinliklerle başarılı sonuçlar alabilirsiniz. Bu kurguların sonucunda küçük ödüller de olabilir. #Etiketle yapılan kurgulara başarılı bir örnek olarak Redbull’un kampanyalarını gösterebiliriz, #PutaCanonIT etiketiyle takipçilerini paylaşım yapmaya yönelten Redbull’a çok güzel içerikler gelmiştir.
İşte bir iki örnek paylaşım:
redbull2
redbull1
Etkileşimlilik:
İşletmenizde müşteri deneyimini bir üst seviyeye taşıyabilmek adına etkileşimli çalışmaları entegre edebilirsiniz. İnteraktif entegrasyonun gelişmiş bir örneği yakın zamanda PizzaHut tarafından gerçekleştirildi. Dijital masalar üzerinde yer alan menü ve “kendi pizzanı oluştur” seçeneği ile müşterilere istedikleri pizzayı oluşturma ve sipariş etme fırsatı veriyordu.
pizzahut

Türkiye’de de gittikçe yaygınlaşan mobil entegre e-menüler müşteri deneyimini daha üst seviyeye taşıdılar. Masalarla bütünleşik menüler sayesinde gelen müşteriler siparişlerini hızlı bir şekilde vererek hizmetlerinden daha memnun kalıyorlar.
Marka bağlılığı programı çalışmaları kapsamında gelişen teknolojiyle birlikte kullanıcılar mobil cihazlarından restorana gelmeden sipariş verebilme imkânına kavuşuyor; hatta ödeme işlemlerini de gerçekleştirebiliyorlar. Starbucks Türkiye mobil uygulamasından ödeme imkânı ya da ZUBİZU ile Shell’den akaryakıt alımı bu alandaki faaliyetlere örnek olarak gösterebilir. Markalar mobil ödeme teknolojisinin kullanımını daha da artırabilmek için müşterilerine çeşitli kampanyalar sunuyorlar.
Kişiselleştirilmiş Veriler:
Gelen müşteriyi bir daha işletmeye getirebilmek ve o müşterinin markanıza bağlanmasını sağlamak için günümüz teknolojisinde birçok farklı çözüm karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya uygulamaları, mobil uygulamalar ya da dijital çözümler bunlara katkı sağlamaktadır.
Yelp, Foursquare, Google Yorumlar, Tripadvisor, Facebook değerlendirmeler ve diğer kullanıcıların yorum yazdığı alanlar sürekli takip edilerek, sadık müşterileri onurlandırmak, olumsuz deneyimleri de olumluya dönüştürmek yerinde bir davranış olabilir.
tripadvisor
İşletme İçi Bilgi:
Sipariş veren müşterilerin yemeğinin hazırlanmasını beklemesinin biraz can sıkıcı bir süreç olduğu ortada ve bazı zamanlarda müşterinin açlık durumuna göre de asabi durumlar ortaya çıkmakta. Peki, bu durumu dijital tabelalar ve uygulamalarla daha eğlenceli hâle getirmeye ne dersiniz? Mesela müşteri siparişini verdiğinde bir avatar seçsin ve dijital tabela üzerinde siparişinin hazırlanmasına ne kadar kaldığını, yemeğinin hangi aşamada olduğunu görebilsin.
Dominos’un yurt dışındaki uygulamasında sunduğu Sipariş Takip ile müşteriler siparişlerin hangi aşamada olduğunu mobil cihazları üzerinden takip edebiliyor.
dominos

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here