Hedef Sayfanızı (Landing Page) Geliştirmenin 10 Yolu

Landing page, yani arama sonuçlarından ulaşılan web sayfası, ziyaretçileriniz web sitenize ulaştıktan sonra gördüğü ilk sayfadır. İnsanlar çevrimiçi dünyada anlık yargılara vardığı için hedef sayfalar dijital pazarlama kampanyalarınızın başarısı açısından kritik önem taşımaktadır.
3 saniyeden daha az bir sürede pek çok ziyaretçi, geldikleri sayfada daha fazla kalacaklarına ya da başka bir internet sitesine geçeceklerine karar vermiş oluyorlar.
Hedef sayfalarınızı optimize ederek dönüşüm oranlarınızı artırabilir ve daha fazla satış gerçekleştirebilirsiniz. İşte o 10 öneri:

  1. Ziyaretçilerinizi anlayın. Hedef kitlenizin internet sitenize geldiğinde ne aradığını biliyorsanız, o bilgiyi veya içeriği hızlıca ve kolay bir şekilde onlara sağlayabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçilerinizin ilgisini çekebilecek, onlara uyan mesajlar geliştirebilir ve onları harekete geçmeye teşvik edebilirsiniz.
  2. Oluşturduğunuz online reklamlarla hedef sayfalarınızı mümkün olduğunca ilişkilendirin. Ziyaretçilerinizin gördüğü reklam ve o reklama tıkladıklarında açılan ilk internet sayfası arasında bir link bağlantısı olması, sürekliliği sağlamak ve kafa karışıklığını azaltmak adına çok önemli.
  3. İkna edici/gerçekçi görseller kullanın. Son zamanlarda yapılan çeşitli çalışmalar oldukça ilginç sonuçlar vermekte: Stok bir görselde uzağa bakan bir yüz varsa, insanlar da uzağa bakma eğiliminde oluyor. İnternet sitenizin tüm ögelerinin (buna görseller de dahil) satış odaklı olduğundan emin olun.
  4. Ziyaretçileriniz internet sitenizde neyi arıyorlarsa onu verin. Hem de hızlıca: Vaat edilen bilgiye ulaşımın kolay olmasını sağlayın. Sayfa ögelerini önem sırasına göre önceliklendirin. Çok da önemli olmayan bir ögeyi sayfanızda vurgulamayın.
  5. İçeriğe odaklanın: İçerik başlı başına bir tekliftir. Akıcı ve güncel bilgiler içeriyor dahi olsa internet sitenizin hedeflerini desteklemeyen hiçbir içeriği kullanmayın. Genellikle tüm satış durumlarında satışları artıran ve size para getiren içerik üzerinde odaklanmaktır.
  6. “Fold” konseptini anlayın: Fold, internet sitenizin ziyaretçiler ekranda fare ile aşağı inmeden gördüğü kısımdır. En önemli bilgileriniz bu kısımda yer almalıdır. Daha az önemli olan bilgileri bu kısmın altına koyun. Eğer ilgilenirlerse, ziyaretçileriniz okumak için ekranda aşağı ilerleyecektir.
  7. Göz hareketlerinin davranışlarını anlayın. Kullanılabilirlik uzmanı Jakob Nielsen’nın “F-tipi tarama” konseptini anlayın. En önemli bilgiyi internet sitenizin sol üst köşesine koyun.
  8. Teknik hatalardan kaçınmak için test edin: İnternet siteniz çeşitli tarayıcılarda, ekran çözünürlüklerinde ve işletim sistemlerinde akıcı bir şekilde çalışıyor olmalıdır.
  9. Odaklanın: Her bir landing page için bir mesaja veya temaya sadık kalın. Hedef sayfanız ve diğer sayfalarınız arasındaki en güçlü fark budur. Hedef sayfanız özellikle çok sade ve anlaşılır olmalıdır.
  10. Harekete geçirici güçlü bir mesajınız olsun: Hedef sayfanızı gördükten sonra ziyaretçilerinizin atacağı gelecek adım nedir? Bunu mümkün olduğunca açık ifade edin.

Kaynak: hotelmarketingstrategies.com

No Comments

Post A Comment