Yapay zekâ destekli yönetim asistanı ve chatbotlar çağına hoş geldiniz!

Protel Yapay Zekâ Asistanı, telefon, WhatsApp, Telegram ve web sitenizden aynı anda gelen onlarca talebi 35 dilde, hem yazılı hem de sözlü olarak anında yanıtlar. Rezervasyon ve notları otomatik şekilde OPERA Cloud, Suite 8 ve Barboon’a işler, hiçbir ayrıntıyı kaçırmaz. En önemlisi ise misafirlerinizi günün her saatinde, diledikleri kanaldan karşılayan, taleplerini anında ilgili sistemlere kaydeden ve asla “meşgul” çalmayan akıllı, modern ve dijital bir karşılama deneyimi sunar.

İletişime Geç
Yapay zekâ destekli yönetim asistanı ve chatbotlar çağına hoş geldiniz!

Neden Protel Yapay Zekâ Asistanı tercih etmelisiniz? İşletmeniz için neden kritik?

Otellerde rezervasyon, müsaitlik ve fiyat bilgisi talepleri, şikayet ve öneriler, rezervasyon onayları ve anketler derken, iletişim süreçleri ön büro için ciddi bir iş yüküne dönüşür. Protel Yapay Zekâ Asistanı’nı tercih eden oteller bu süreci hem yazılı hem de sözlü olarak tek bir noktadan yönetebilir.

35 dilde misafirlerle konuşabilen ve günün her saatinde ulaşılabilir olan Protel Yapay Zekâ Asistanı’nı, özellikle otellerin yoğun olduğu sezonlarda ön büronun idare etmeye çalıştığı telefon ve mesaj trafiğini hafiflettiği için tercih edilmeli. Ayrıca Protel Yapay Zekâ Asistanı ön büro ekiplerinin onlarca kez tekrar sorulan rutin sorularla vakit kaybetmek yerine misafirler için gerçekten fark yaratan anlara odaklanmalarını sağladığı için konaklama işletmeleri için kritik bir çözümdür.

Protel Yapay Zekâ Yönetim Asistanı özellikleri

Protel Yapay Zekâ Asistanı, otellerde akıllı satış uygulaması önerileri sunar, cross-sell fırsatlarını yakalamaya yardım eder. Tüm konuşmaları filtreleyerek ihtiyaca özel raporlar oluşturur. Otelin misafir memnuniyeti ve hizmet kalitesini yükseltirken, yöneticilerin gerçek içgörülerle daha hızlı karar almasını sağlar.

Sesli ve yazılı asistan

Sesli ve yazılı asistan

Telefon, WhatsApp, Telegram ve web sitesi üzerinden gelen tüm soruları anında yanıtlar, sesli görüşmeleri de saniyeler içinde metne dönüştürür.

Talepleri yönetme

Talepleri yönetme

Yapay zekâ sesli asistan otele gelen sesli ya da yazılı misafir taleplerini ilgili departmana otomatik olarak iletir.

Misafir kaybını önleme

Misafir kaybını önleme

Misafirlerden gelen arama ve yazışmalara 7/24 cevap verir, misafirlerin saat farkını gözetmesine, mesai saatinin başlamasını beklemesine gerek kalmaz.

Güncel bilgiler

Güncel bilgiler

Protel Yapay Zekâ Asistanı misafirlerle PMS’deki en güncel müsaitlik ve kampanya bilgilerini paylaşarak hatalı bilgi verme ihtimalini düşürür.

Yapay zekâ destekli hizmet

Yapay zekâ destekli hizmet

Misafir iletişimini konaklama, öncesinde, sırasında ve sonrasında uçtan uca yönetir, ön büronun iş yükünü hafifletir.

Azalan çağrı yükü

Azalan çağrı yükü

Müsaitlik ve fiyat gibi sık sorulan soruları otomatik yanıtlayarak ön büronun iş yükünü azaltır.

Tam kontrol

Tam kontrol

Tüm arama ve mesajları kaydeder. Yoğun saatler, kaçan talepler ve no-show oranları gibi raporlar oluşturma imkânı sunar.

Güçlü entegrasyon

Güçlü entegrasyon

OPERA Cloud ve Suite 8 gibi otel programı sistemleriyle entegredir. Bu uyum sistemler arasında sorunsuz veri alışverişi sağlar.

Protel Yapay Zekâ Asistanı nasıl çalışır?

Protel Yapay Zekâ Asistanı otelin sistemlerine entegre edildikten sonra, konuşma tonu ve stilinin otelin marka kimliğine uygun olması için dil ve ses eğitimi yapılır. Ardından doğal ve profesyonel bir ses tonuyla çalışan yapay zekâ modeli aktif olur ve telefon ya da online kanallardan gelen rezervasyon, iptal, bilgi talebi veya oda servisi gibi konuları yanıtlamaya başlar. Otelin PMS’siyle veri alışverişi yapabildiği için gerekli bilgileri sisteme ekler ve personeli güncellemeler hakkında bilgilendirir. Protel Yapay Zekâ Asistanı tüm görüşmeleri kaydeder, yöneticiler isterse bu kayıtları metne çevirebilir. Ayrıca dashboard üzerinden belirlenen metriklere göre raporlar üretir.

Misafir deneyimine değer katan yapay zekâ dokunuşları

Protel Yapay Zekâ Asistanı, onlarca misafirden aynı anda gelen aramaları ve yazışmaları cevaplayabildiği gibi, otel restoran çözümlerinden aldığı menü bilgilerini de misafirlere iletir. Çalan ama cevaplanmayan telefonların veya geri dönülmeyen mesajların yaratabileceği imaj zedelenmesinin önüne geçer. Böylece ön büro ekipleri telefon ve yazışma trafiğini yönetmek yerine daha önemli işlere odaklanabilir. Yapay zekânın öğrenme kabiliyeti sayesinde, misafir taleplerinin ana hatları rahatça raporlanır ve otellere hizmet kalitesini artırabilecek değerli içgörüler sunulur.

Protel Yapay Zekâ Asistanı modülleri

Protel Yapay Zekâ Asistanı, misafirle gerçekleştirdiği sözlü ve yazılı görüşmeleri PMS ve otelin diğer sistemlerinden aldığı gerçek bilgilere göre yönetir. İletişimin her anında satış yükseltmek için misafire uygun üst kategori oda, özel hizmet veya paket önerileri fırsatlarını akıllıca değerlendirir.

Kendini geliştiren yazılı asistan

Yazılı asistan, misafirlerden WhatsApp, Telegram, web sitesindeki chat alanlarından ve mobil uygulamalar gibi dijital kanallardan gelen yazılı mesajları yanıtlar. Sorduğu her soruya her an cevap alan misafirler için bu hizmet kalitesi, rezervasyon kararı almaları için önemli bir etken olarak öne çıkar. Yöneticiler, Protel Yapay Zekâ Asistanı’nın kontrol paneli üzerinden tüm süreci takip edebilir, raporları görüntüleyebilir ve gerektiğinde müdahalede bulunabilir.

Günün her saatinde cevap veren sesli asistan

Yapay zekâ sesli asistanı otellerin çağrı trafiğini gerçek bir insan gibi cevaplayan, ek satış fırsatlarını belirleyerek misafiri yönlendiren sesli bir iletişim çözümüdür. Yapay zekâ sesli asistanı, otellerin geleneksel çağrı merkezi yönetimi, vardiya ve eğitimlerin takibi gibi operasyonel yüklerini ortadan kaldırır. Bunun yerine sık sorulan soruları öğrenerek kendini sürekli geliştiren ve günün her saatinde misafirlerin taleplerini yerine getiren gerçek bir personel gibi çalışır. Ayrıca hem konaklama sırasında hem de sonrasında hizmet memnuniyet anketleri, kampanya bilgilendirmesi ve rezervasyon onayı gibi rutin görevleri de otomatik olarak yerine getirir.

Gerçek raporlarla yararlı içgörüler sunan dashboard

Protel Yapay Zekâ Asistanı, yöneticiler için görüşmeleri dashboard üzerinden anlık olarak takip imkânı verir. Yöneticiler bu görüşmelere manuel olarak müdahale edebilir, çözümün gelişmiş filtreleme özelliklerini kullanarak detaylı raporlar üretebilir. Protel Yapay Zekâ Asistanı’nın listelediği sık sorulan soruları gözden geçirerek hem hizmet kalitesinin artırılması gereken alanları görebilir hem de bu soruların içeriğine göre kampanya, reklam ve tanıtım çalışmaları planlayabilirler.

İletişim bilgisi sistemde kayıtlı olan misafirlere kişiselleştirilmiş mesajlar iletebilir, telefon trafiğinin yoğun olduğu zamanlar için daha isabetli ve ölçeklenebilir çözümler üretebilirler. Otelin misafir memnuniyeti ve operasyonel verimliliği aynı anda artar.

Protel ile keşfet, trendleri yakala!

HoReCa sektörüyle ilgili en güncel gelişmeler Protel Blog’da.

  • AI asistan nedir ne yapar?

    AI asistan, konuşma dilimizi anlayıp yanıt verebilen, veri analiz eden ve tekrarlayan işleri otomatikleştiren dijital bir yardımcı olarak tanımlanabilir. AI asistanlar soruları cevaplar, randevu ve görevleri yönetir, öneriler sunar ve farklı uygulamalarla entegre çalışarak hem bireylerin hem de işletmelerin zaman ve iş gücü tasarrufu sağlamasına yardımcı olur.
  • AI chatbot nedir?

    AI chatbot, yapay zekânın insanın doğal konuşmasını anlayıp yanıt verebilen, kullanıcılarla sohbet eden dijital asistandır. Sorulara cevap verir, yönlendirme yapar ve basit işleri otomatikleştirir.
  • İşletmemde kurulum için neler gereklidir?

    Protel Yapay Zekâ Asistanı, uzman ekiplerce ortalama 2-4 hafta içinde kurulur. Kurulum sırasında otellerin mevcut iletişim süreçleri kesintiye uğramadan devam eder. İkinci aşamada ise otelin hizmetleriyle ilgili olarak markaya özel ses tonu, karşılama metinleri, sık sorulan sorulara verilen yanıtlar ve bilgi akışları sistemde tanımlanır. Menüler, oda detayları, hizmet listeleri, kampanya örnekleri ve özel talepler sisteme işlenir, yapay zekâ bu bilgileri öğrenir.

    Proje devam ederken otel personeli ve yetkililere Protel Yapay Zekâ Asistanı çözümü hakkında eğitimler verilerek sisteme kolayca uyum sağlamaları hedeflenir. Ayrıca Protel Yapay Zekâ Asistanı çözümü, tüm görüşmeleri şifreleyerek saklar. Misafir bilgilerinin gizliliği, ulusal ve uluslararası veri güvenliği standartlarına uygun olarak sağlanır.

Sık Sorulan Sorular

  • Protel Yapay Zekâ Asistanı nasıl kullanılır?

    Protel Yapay Zekâ Asistanı, otele bir kez kurulduktan ve gerekli düzenlemelerle entegrasyonlar tamamlandıktan sonra misafirlerden gelen yazılı ve sözlü talepleri cevaplamaya başlar. Yöneticiler, tüm süreçleri kontrol panelini kullanarak yeniden optimize edebilir, farklı raporlar alarak bu raporlardan edindikleri içgörülerle hizmet kalitesini yükseltecek planlamalar yapabilir. Reklam ve kampanyalarını misafirlerin en çok sorduğu konulara göre belirleyerek daha fazla trafik çekebilirler. Misafirler ise akıllarına takılan her soruya hem sözlü hem de yazılı olarak diledikleri an cevap almanın konforunu yaşar.

  • Protel Yapay Zekâ Asistanı neler yapabilir?

    Protel Yapay Zekâ Asistanının Yerine Getirebileceği Görevler

    • Misafirlerin rezervasyon/iptal taleplerini PMS’e işler.
    • Otelin oda tipleri, fiyatlar ve müsaitlik durumu bilgilerini misafirlerle paylaşır.
    • Misafirlere otelin menüleri, etkinlik ve SPA gibi olanaklar hakkında bilgi verir, kişiselleştirilmiş tavsiyeler sunar.
    • Misafirlerden gelen şikayetleri ve destek taleplerini yönetir, otel için upsell ve cross-sell fırsatlarını değerlendirir.
    • Yöneticiler ise kontrol panelinden canlı oturumları izleyebilir ve manuel olarak müdahale edebilirler.
    • Sıkça sorulan sorular ve yoğun saat analizleri, görüşmelere dayalı filtreleme ve detaylı raporlar sayesinde süreç iyileştirmeleri için değerli içgörüler sağlar.
    • Tüm dahili ve harici aramaları yanıtlar, misafirlere doğal bir görüşme süreci sunar.
    • Rezervasyon onayı alma, memnuniyet anketi iletmek gibi amaçlar için outbound aramalar yapar.
    • 35 dilde yazılı ve sözlü iletişim kurarak dil bariyerini ortadan kaldırır.
    • Tüm görüşmelerin ses kayıtlarını yazıya döker.

  • Protel Yapay Zekâ Asistanı aylık kullanım ücreti nedir?

    Protel Yapay Zekâ Asistanı aylık kullanım ücreti ve diğer otel yönetim çözümlerimiz hakkında bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin.

  • Entegrasyon maliyeti ne kadar ve kurulum maliyeti olacak mı?

    Protel Yapay Zekâ Asistanı için, otelin tüm temel ihtiyaçlarını karşılayan Full Fonksiyonlu Standart Paket, Text Agent ve Voice Agent modülleri ile PMS ve santral entegrasyonlarını birlikte içerecek şekilde fiyatlandırılır. Bu paket, tüm çağrı ve mesaj trafiğini tek merkezden yönetmek isteyen şehir ve resort otelleri için uygundur. Daha detaylı bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin.

  • AI destekli bu tarz programların seçiminde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

    AI destekli bu tarz programların seçiminde dikkat edilmesi gerekenler şöyle listelenebilir:

    • PMS, CRM ve mevcut telefon altyapısıyla sorunsuz entegrasyon
    • Güçlü veri güvenliği ve GDPR/KVKK uyumu
    • Gerçek çok kanallı (sesli, web, WhatsApp vb.) destek verebiliyor olması
    • Yüksek anlama/konuşma doğruluğu performansı
    • Güvenilir çok dilli yapı ve farklı telaffuzlarla başa çıkma yeteneği
    • Akışların, marka ses tonunun ve sık sorulan soru içeriğinin esnek şekilde özelleştirilmesi
    • Gelişmiş analitik, raporlama içgörüleri
    • Kurulum kolaylığı ve eğitim imkanları
    • Şeffaf fiyatlama ve yönetici kontrol araçları

  • Protel Yapay Zekâ Asistanı diğer ürünler ile entegre mi?

    Evet, Protel Yapay Zekâ Asistanı, bulut tabanlı otel PMS’i OPERA Cloud’un yanı sıra OPERA On-Premise, Suite 8 ve Barboon ile entegre çalışır. Bu entegrasyon sayesinde rezervasyon, müsaitlik ve fiyat bilgileri anlık olarak güncellenir, manuel iş yükü azalır.

Protel Çözümlerini Keşfedin!

Keşfet

Detaylı bilgi için sizi arayalım