
En Çok Kullanılan Otel Programları
Tüm dünyada üretilen farklı yazılım çözümleri otel yönetimi konusunda turizm profesyonellerine sorunsuz operasyonlar ve unutulmaz misafir deneyimleri yaratmak için yardım...
Yazıyı okuProtel Yapay Zekâ Asistanı, telefon, WhatsApp, Telegram ve web sitenizden aynı anda gelen onlarca talebi 35 dilde, hem yazılı hem de sözlü olarak anında yanıtlar. Rezervasyon ve notları otomatik şekilde OPERA Cloud, Suite 8 ve Barboon’a işler, hiçbir ayrıntıyı kaçırmaz. En önemlisi ise misafirlerinizi günün her saatinde, diledikleri kanaldan karşılayan, taleplerini anında ilgili sistemlere kaydeden ve asla “meşgul” çalmayan akıllı, modern ve dijital bir karşılama deneyimi sunar.
İletişime Geç


Otellerde rezervasyon, müsaitlik ve fiyat bilgisi talepleri, şikayet ve öneriler, rezervasyon onayları ve anketler derken, iletişim süreçleri ön büro için ciddi bir iş yüküne dönüşür. Protel Yapay Zekâ Asistanı’nı tercih eden oteller bu süreci hem yazılı hem de sözlü olarak tek bir noktadan yönetebilir.
35 dilde misafirlerle konuşabilen ve günün her saatinde ulaşılabilir olan Protel Yapay Zekâ Asistanı’nı, özellikle otellerin yoğun olduğu sezonlarda ön büronun idare etmeye çalıştığı telefon ve mesaj trafiğini hafiflettiği için tercih edilmeli. Ayrıca Protel Yapay Zekâ Asistanı ön büro ekiplerinin onlarca kez tekrar sorulan rutin sorularla vakit kaybetmek yerine misafirler için gerçekten fark yaratan anlara odaklanmalarını sağladığı için konaklama işletmeleri için kritik bir çözümdür.
Protel Yapay Zekâ Asistanı, otellerde akıllı satış uygulaması önerileri sunar, cross-sell fırsatlarını yakalamaya yardım eder. Tüm konuşmaları filtreleyerek ihtiyaca özel raporlar oluşturur. Otelin misafir memnuniyeti ve hizmet kalitesini yükseltirken, yöneticilerin gerçek içgörülerle daha hızlı karar almasını sağlar.
Telefon, WhatsApp, Telegram ve web sitesi üzerinden gelen tüm soruları anında yanıtlar, sesli görüşmeleri de saniyeler içinde metne dönüştürür.
Yapay zekâ sesli asistan otele gelen sesli ya da yazılı misafir taleplerini ilgili departmana otomatik olarak iletir.
Misafirlerden gelen arama ve yazışmalara 7/24 cevap verir, misafirlerin saat farkını gözetmesine, mesai saatinin başlamasını beklemesine gerek kalmaz.
Protel Yapay Zekâ Asistanı misafirlerle PMS’deki en güncel müsaitlik ve kampanya bilgilerini paylaşarak hatalı bilgi verme ihtimalini düşürür.
Misafir iletişimini konaklama, öncesinde, sırasında ve sonrasında uçtan uca yönetir, ön büronun iş yükünü hafifletir.
Müsaitlik ve fiyat gibi sık sorulan soruları otomatik yanıtlayarak ön büronun iş yükünü azaltır.
Tüm arama ve mesajları kaydeder. Yoğun saatler, kaçan talepler ve no-show oranları gibi raporlar oluşturma imkânı sunar.
OPERA Cloud ve Suite 8 gibi otel programı sistemleriyle entegredir. Bu uyum sistemler arasında sorunsuz veri alışverişi sağlar.
Protel Yapay Zekâ Asistanı otelin sistemlerine entegre edildikten sonra, konuşma tonu ve stilinin otelin marka kimliğine uygun olması için dil ve ses eğitimi yapılır. Ardından doğal ve profesyonel bir ses tonuyla çalışan yapay zekâ modeli aktif olur ve telefon ya da online kanallardan gelen rezervasyon, iptal, bilgi talebi veya oda servisi gibi konuları yanıtlamaya başlar. Otelin PMS’siyle veri alışverişi yapabildiği için gerekli bilgileri sisteme ekler ve personeli güncellemeler hakkında bilgilendirir. Protel Yapay Zekâ Asistanı tüm görüşmeleri kaydeder, yöneticiler isterse bu kayıtları metne çevirebilir. Ayrıca dashboard üzerinden belirlenen metriklere göre raporlar üretir.


Protel Yapay Zekâ Asistanı, onlarca misafirden aynı anda gelen aramaları ve yazışmaları cevaplayabildiği gibi, otel restoran çözümlerinden aldığı menü bilgilerini de misafirlere iletir. Çalan ama cevaplanmayan telefonların veya geri dönülmeyen mesajların yaratabileceği imaj zedelenmesinin önüne geçer. Böylece ön büro ekipleri telefon ve yazışma trafiğini yönetmek yerine daha önemli işlere odaklanabilir. Yapay zekânın öğrenme kabiliyeti sayesinde, misafir taleplerinin ana hatları rahatça raporlanır ve otellere hizmet kalitesini artırabilecek değerli içgörüler sunulur.
Protel Yapay Zekâ Asistanı, misafirle gerçekleştirdiği sözlü ve yazılı görüşmeleri PMS ve otelin diğer sistemlerinden aldığı gerçek bilgilere göre yönetir. İletişimin her anında satış yükseltmek için misafire uygun üst kategori oda, özel hizmet veya paket önerileri fırsatlarını akıllıca değerlendirir.


Yazılı asistan, misafirlerden WhatsApp, Telegram, web sitesindeki chat alanlarından ve mobil uygulamalar gibi dijital kanallardan gelen yazılı mesajları yanıtlar. Sorduğu her soruya her an cevap alan misafirler için bu hizmet kalitesi, rezervasyon kararı almaları için önemli bir etken olarak öne çıkar. Yöneticiler, Protel Yapay Zekâ Asistanı’nın kontrol paneli üzerinden tüm süreci takip edebilir, raporları görüntüleyebilir ve gerektiğinde müdahalede bulunabilir.
Yapay zekâ sesli asistanı otellerin çağrı trafiğini gerçek bir insan gibi cevaplayan, ek satış fırsatlarını belirleyerek misafiri yönlendiren sesli bir iletişim çözümüdür. Yapay zekâ sesli asistanı, otellerin geleneksel çağrı merkezi yönetimi, vardiya ve eğitimlerin takibi gibi operasyonel yüklerini ortadan kaldırır. Bunun yerine sık sorulan soruları öğrenerek kendini sürekli geliştiren ve günün her saatinde misafirlerin taleplerini yerine getiren gerçek bir personel gibi çalışır. Ayrıca hem konaklama sırasında hem de sonrasında hizmet memnuniyet anketleri, kampanya bilgilendirmesi ve rezervasyon onayı gibi rutin görevleri de otomatik olarak yerine getirir.


Protel Yapay Zekâ Asistanı, yöneticiler için görüşmeleri dashboard üzerinden anlık olarak takip imkânı verir. Yöneticiler bu görüşmelere manuel olarak müdahale edebilir, çözümün gelişmiş filtreleme özelliklerini kullanarak detaylı raporlar üretebilir. Protel Yapay Zekâ Asistanı’nın listelediği sık sorulan soruları gözden geçirerek hem hizmet kalitesinin artırılması gereken alanları görebilir hem de bu soruların içeriğine göre kampanya, reklam ve tanıtım çalışmaları planlayabilirler.
İletişim bilgisi sistemde kayıtlı olan misafirlere kişiselleştirilmiş mesajlar iletebilir, telefon trafiğinin yoğun olduğu zamanlar için daha isabetli ve ölçeklenebilir çözümler üretebilirler. Otelin misafir memnuniyeti ve operasyonel verimliliği aynı anda artar.
HoReCa sektörüyle ilgili en güncel gelişmeler Protel Blog’da.

Protel Yapay Zekâ Asistanı, otele bir kez kurulduktan ve gerekli düzenlemelerle entegrasyonlar tamamlandıktan sonra misafirlerden gelen yazılı ve sözlü talepleri cevaplamaya başlar. Yöneticiler, tüm süreçleri kontrol panelini kullanarak yeniden optimize edebilir, farklı raporlar alarak bu raporlardan edindikleri içgörülerle hizmet kalitesini yükseltecek planlamalar yapabilir. Reklam ve kampanyalarını misafirlerin en çok sorduğu konulara göre belirleyerek daha fazla trafik çekebilirler. Misafirler ise akıllarına takılan her soruya hem sözlü hem de yazılı olarak diledikleri an cevap almanın konforunu yaşar.
Protel Yapay Zekâ Asistanının Yerine Getirebileceği Görevler
Protel Yapay Zekâ Asistanı aylık kullanım ücreti ve diğer otel yönetim çözümlerimiz hakkında bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin.
Protel Yapay Zekâ Asistanı için, otelin tüm temel ihtiyaçlarını karşılayan Full Fonksiyonlu Standart Paket, Text Agent ve Voice Agent modülleri ile PMS ve santral entegrasyonlarını birlikte içerecek şekilde fiyatlandırılır. Bu paket, tüm çağrı ve mesaj trafiğini tek merkezden yönetmek isteyen şehir ve resort otelleri için uygundur. Daha detaylı bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin.
AI destekli bu tarz programların seçiminde dikkat edilmesi gerekenler şöyle listelenebilir:
Evet, Protel Yapay Zekâ Asistanı, bulut tabanlı otel PMS’i OPERA Cloud’un yanı sıra OPERA On-Premise, Suite 8 ve Barboon ile entegre çalışır. Bu entegrasyon sayesinde rezervasyon, müsaitlik ve fiyat bilgileri anlık olarak güncellenir, manuel iş yükü azalır.