Y Kuşağı ve Seyahat Alışkanlıkları

0

1980’den 2000’lerin başı arasında doğan nesil “Y kuşağı” olarak adlandırılıyor. Son günlerde sıkça duyduğumuz bu kuşağının alışkanlıkları ve davranış şekilleri pek çok sektörü etkilediği gibi seyahat ve konuk ağırlama sektörlerinin de dinamiklerini değiştirdi.
Amerikan Cornell Konuk Ağırlama Sektörü Araştırmaları Merkezi’nin yaptığı araştırmaya göre Y kuşağı 2025 yılında Amerika’daki tüm seyahat edenlerin %50’sini oluşturacak.
Y kuşağı seyahat alışkanlıkları geleneksel seyahat alışkanlıklarından biraz daha farklı. Y jenerasyonundan; sırt çantası, fotoğraf makinesi ve sosyal medya gurusu çocuklar uçak seyahatinizde ya da benzeri bir seyahatinizde yanınızda oturacak. Bu jenerasyon size sadece instagram hesabında paylaşabileceği güzel bir fotoğraf için seyahat ediyor gibi görünse de aslında çok daha derin bir nedenle; okudukları yerleri deneyimlemek ve kendilerine bir şey katma adına seyahat ediyorlar.
Ehotelier.com’un yaptığı bir araştırmaya göre Y kuşağı gezginleri şu an aktif seyahat edenlerin üçte birini oluşturmasına rağmen bu rakamın 2020’de %50’lere ulaşacak.
Y kuşağı alışkanlarına rakamlarla bakalım,

  • Geçtiğimiz 1 yıl içerisinde y kuşağının %21’i otel seçimini tableti, %55’i mobil telefonu üzerinden gerçekleştirdi.
  • %87’si otel rezervasyonu için masaüstü bilgisayarını kullandığını belirtti. Masaüstü bilgisayar otel rezervasyonu için hâlâ en etkili yöntem.
  • Araştırmalara göre bu nesildekiler erken rezervasyonu oldukça sık kullanıyor. Y kuşağındakilerin %31’i rezervasyonunu seyahatinden 1 ila 3 ay önce yaparken %29’u da 1 ila 3 hafta öncesinde yapıyor.
  • %9’u seyahatine 1 haftadan az kalmışken otel rezervasyonu yaptığını belirtirken, seyahatine 3 aydan fazla zaman varken rezervasyon yapanların oranı ise %11.
  • %65’i 12 ay içinde en az 1 kez iş seyahati yaparken çoğu, bu seyahatleri iş ve eğlence için bir fırsat olarak görüyor.
  • Bu kuşağındakilerin %83’ü, otel konaklaması için tavsiyeleri iş arkadaşlarından, aileden ve yakın dostlarından alıyor.
  • En fazla güvendikleri online yorum kaynağı %81’lik oran ile TripAdvisor.

Kaynak: Callbox Sales & Marketing Solutions – “Future Trends in the Hospitality Industry: Millennials and Social Media Rule”

Yazar: Volkan Aytan

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz