Otel Yatırımlarında Nasıl Başarılı Olunur?

0
Business concept isolated on white

 Otel işletmeciliğinde otelin yatırım aşaması ve açılış sürecini yönetirken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Başarılı bir yatırım için planlı hareket edilmeli ve aşağıda anlatılan konulara dikkat edilmelidir.
Amacınızı iyi belirleyin
Açılış öncesi pazarlama stratejinizi ve ulaşmak istediğiniz hedefi netleştirin. Yeni olan her işletme için marka konumlandırması ve planlamanın, mümkün olduğunca erken aşamada yapılması gerekir. Erken aşamada yapılan marka konumlandırması her adımda kullandığınız taktikleri ve verdiğiniz mesajları etkileyecektir.
Tasarımı ön plana çıkarın
Tasarım, oteller için büyük rol oynar. Bir çok otel için tasarım ve gelir arasındaki ilişki göründüğünden daha fazladır. Gerçek olan şudur ki; eğer elinizde benzersiz bir ürün varsa bu, insanların sizin markanız hakkında konuşma ihtimalini önemli ölçüde arttırır. Harika bir tasarım her zaman kulaktan kulağa markanızın yayılmasını sağlar. Konuk ağırlama sektöründe pazarlamanın %40’nı tasarım oluşturur. Bu nedenle herhangi bir otel için açılıştan önce mimarının kim olduğu sorulan ilk sorulardan biridir.
Erken başlayın
Sadık ve online takipçilere sahip olmak zaman alır. Bu nedenle erkenden çalışmalara başlamak gerekir. Açılıştan en az 6 ay öncesinden otelinizle ilgili haberleri yaymaya başlamalısınız. İçerik dağıtım kanalı olarak Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar kullanılabilir. Erken bir başlangıç kullandığınız takipçi oluşturma yaklaşımına, hangi yolu ve mecrayı seçtiğinize bakılmaksızın size fayda sağlayacaktır. Bu süreçte beklediğiniz hedefe ulaşamazsanız gerekirse markanızın konumlandırma hedeflerine geri dönmeya karar verebilirsiniz. Bu durumda erken bir başlangıç, zaman kaybı yaşamanızı engellemiş olur.
Yeni nesil bir web sitesi tasarlayın

Online takipçi oluşturmak için çalışmalara erken başlamak kadar, mümkün olduğunca erken bir zamanda farklı ve yeni bir web sitesi oluşturmak da önemlidir. Sosyal medya daha informal bir iletişim kanalıdır. Otelinizin web sitesi ise kendi profesyonel kimliğinizi göstermenizi ve tanıtımınızı yapmanızı sağlar. Her iki kanal birbirinin tamamlayıcısı olarak rol oynar.
Yeni nesil bir web sitesi bir kaç önemli unsurdan oluşmaktadır. Öncelikle fotoğrafların ve zengin görsellerin geniş kullanımına önem vermelisiniz. Aynı zamanda web siteniz hızlı ve bir çok cihaz tarafından ulaşılabilir olmalıdır. Web sitesinin dışında tablet bilgisayarlarda ve telefonlarda kullanılabilecek bir mobil siteye de sahip olmalısınız. Mümkün olduğunca dış ağlarla, Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar ile entegre olmalıdır. Ve her şeyden önemlisi satış yapmanızı sağlamalıdır.
İlk izlenimi muhafaza edin
Bazı sosyal medya ajansları açılış öncesi bilinirlik yaratmak için sosyal medyada otelin devam eden inşaatından bahsederler. Oysa ki devam eden çalışmaları lanse etmek çok da doğru olmayabilir. Bitmemiş bir otelin inşaat aşamasının sosyal medyada yer alması yanlış bir izlenim verebilir. Bunun yerine açılış öncesi evrede otelin tamamlandıktan sonra nasıl görüneceğini göstermek ve en iyi tasarım ya da konsept olsa dahi bunun inşaat halinin ön izlenimlerini bırakmamak gerekir.
Geleneksel medyayı kullananları da sosyal medya ile çekin
Gazeteciler, geleneksel medya okurları ve takipçileri için sosyal medyada yer alan haberleri takip eder ve yayınlarlar. Medya her zaman kendi izleyicisinin dikkatini çeken hikayeler arar. Eğer bir blog yazısı sonrası yüzlerce tweet atılırsa bu güçlü bir hikaye potansiyelidir. Bu nedenle bir otelin açılış döneminde  geleneksel medyada yer almak için sosyal medya önemli rol oynar.
Deneyim yaşatın
Oda hediye etmek açılış öncesi bir stratejidir. Yakında açılacak olan otelinizde gazeteciler ve blog yazarlarının konaklaması, deneyim yaşamaları otelin tanıtımı için önemli bir strateji olacaktır. Bu strateji gazetecilerle sınırlı tutulmamalıdır. Otel sahibi, personel ve projede yer alan diğer önemli kişiler için de bu stratejiyi uygulayabilir. İnsanların tecrübe etmesiyle nasıl daha iyi hizmet ve satış sağlayabileceğinizi görebilirsiniz.
Kararınız ücretsiz konaklamalarını sağlamak olmasa da önemli olan medyayı mümkün olduğunca dahil etmektir. Bu oteliniz hakkında konuşulmasını, geleneksel ve sosyal medyada olan varlığınızı oluşturmanızı ve sürdürmenizi sağlar.
 Anlaşmalar yapın
Rezervasyon sitelerini rakip olarak görmek yerine olabildiğince ortaklık kurun. Fakat bu fırsatları oluştururken aklınızda tutmanız gereken iki şey vardır:
1)     Sadece rezervasyonlar gerçekleştiğinde komisyon ödediğinizden emin olun. Umut verici büyük bir potansiyel görmediğiniz sürece otelinizi üst sıralarda listelemeleri için büyük paralar ödemekten kaçının.
2)     Rezervasyonların doğrudan web siteniz üzerinden yapılmasını sağlayın. Online acentalar aracılığı ile satışların %20’sini yapmak sağlıklı bir orandır. Fakat rezervasyonların %80’inin üçüncü şahıslar aracılığı ile gelimesi tehlikeli olabilir.
Herşey ölçülebilir ve izlenebilir olmalı
Web site trafiğinden, sosyal medya aktivitelerine kadar herşey ölçülebilir ve izlenebilir olmalı. Otel açılış sürecinde performans ölçümleri son derece önemli bir yol göstericidir. Hedeflerinize ulaşamadığınızı ve hedeflenen misafiri getiremediğinizi düşünürseniz stratejilerinizden vazgeçmekten kokmayın.
Unutmayın; eğer ölçümleyemezseniz takip edemezsiniz ve eğer takip edemezseniz yönetemezsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here