Konuk Ağırlama Sektöründe Gelecek Dönem Trendleri Nelerdir?

0

Restoranlarda sipariş alan robotlar, balonla uzay seyahatleri, Santosuosso’nun gemisi gibi sadece akıntı gücüyle yol alması planlanan organik yaşamlı dev lüks gemi projeleri… Gelecek pek çok yeniliği beraberinde getiriyor. Peki günümüzdeki trendler neler?

  1. İnternet hepimizin tüketim alışkanlıklarında ciddi değişimlere neden oldu ve olmaya devam edecek. Bilgiye ulaşmak, edinilen bilginin doğruluğunu araştırmak ve elde edilen sonuçlar hakkında farklı fikirleri de değerlendirip bir karar almak ekran karşısında geçireceğiniz kısacık bir zaman diliminde mümkün.  Bu durum turizm alanında sadece seyahat edilecek bölgelerdeki farklı konaklama seçeneklerine değil, fiyat karşılaştırmalarından tesis özelliklerine kadar hemen her detaya son derece hızlı bir şekilde ulaşabilmemizi sağlıyor.
  2. Sosyal medya kullanımı, video ve fotoğraf paylaşımının ötesine geçecek. İnteraktif paylaşım sektörü etkisi altına alacak. İnsanlar eş zamanlı olarak daha fazla görmek, duymak ve hissetmek isteyecekler. Yeni nesil misafirlerin yüzde 92’lik çok önemli bir kesimi bir tesisi ziyaret etmeden önce, internet üzerinde inceledikleri fotoğraflardan ve videolardan ve online rezervasyon sitelerinde okudukları yorumlardan etkileniyor ve kısıtlı zaman ayırdıkları tatillerini şansa bırakmak istemiyorlar. Bu yüzden onları etkileyebilmek için tesisinizin internetteki varlığını öncelikle farkedilir sonra da repütasyonunuzu kusursuz ve tercih edilir hale getirmeniz gerekecek.
  3. Kusursuz bir online rezervasyon tecrübesi sağlamak da önemli. Tesisinizin sunduğu online rezervasyon seçeneğinin mükemmel çalışıyor olması gerekiyor. Kullanımı kolay olmayan veya beklenmedik sorunlar çıkaran sistemler satış kaçırmanıza neden olacak.
  4. Mobilizasyon önem kazanmaya devam edecek. ComScore’un araştırmasına göre, Facebook’a telefon üzerinden ulaşanların sayısı 900 milyona yaklaştı ve Yahoo’nun verilerine göre, kullanıcıların %67’si bilgisayardan akıllı telefonlara transfer oldu. Bu da demek oluyor ki, İŞLETMELER daha çok mobil odaklı çalışmalar yaparak piyasadaki konumlarını güçlendirmek zorunda kalacak.
  5. Ekonomik yetersizlikler insanları ortak bir maliyet havuzunda buluşturup paylaşmaya zorluyor. Ortak seyahat platformları ile insanlar yol masraflarını, Airbnb ile kalacak yer masraflarını paylaşabiliyor. Trip4local ile gittiği bölgede kendisine yardımcı olup orayı tanıtacak birilerini bulabiliyorlar. Gelişen teknoloji ve artan dijitalleşme tüm bu paylaşımları daha erişilebilir ve güvenli kılıyor.
  6. Nesnelerin interneti kavramını gittikçe daha fazla duymaya ve nesnelerin online ve teknolojik hale gelmesine aşina olmaya başladık. 5 yıl içerisinde 40 milyona yakın nesne ‘online’ hale gelecek diye tahmin ediliyor. İşletmelerde havalandırma, asansörler, termostatlar, sulama sistemleri gibi sistemler de nesnelerin internetine uyarlanarak akıllı ve tasarruflu hale gelecek. Enerji yönetimi, bina yönetimi ve güvenlik form değiştirecek.
  7. Büyük data kullanımları ve CRM analizleri sonucu tüketici davranış ve alışkanlıkları kaydedilerek yaşanılan her tüketici deneyiminin kişiselleştirilmesi sağlanacak. Çoklu kanal uygulamaları ile tüketici her kanaldan tanınacak ve alışverişini tamamlayabilecek. Google Now uygulaması gibi uygulamalar arttıkça bulunduğunuz lokasyonda tercihiniz olabilecek mekanların farkedilirliği artacak.
  8. Sanal gerçeklik kavramı hayatımıza daha fazla girecek. Oteller ya da tatil şirketleri hizmetlerini hedef kitlelerine genellikle web siteleri ya da broşürler ve diğer reklamları üzerinden sunar. Fakat insanlar karar verme aşamasında vakit geçirecekleri ve konaklayacakları yerleri somut olarak görebilmek ve dolaşmak ister. Bu durumda hedef kitleye sunulacak bir gerçeklik hissi, karar verme aşamasında büyük rol oynayacaktır.

Yazar: Aslı Arslan

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here