0850 333 7785
E-Destek

Restoranlara Özel Çok Kanallı
Satış ve Sadakat Yönetimi

Müşteri ilişkilerinizi zirveye taşıyacak çözümler
Protel’le hizmetinizde!

contact button

down button

down button

down button

Her kanalda üst düzey müşteri deneyimi.

Restoran işletmeciliği köklü bir değişim geçiriyor. Günümüz tüketicileri, hizmetinden memnun kaldıkları ve kendilerini özel hissettikleri restoranlara tekrar tekrar gitme eğilimi gösteriyor. Bu noktada, “müşteri memnuniyeti” kavramı, “müşteri velinimetimizdir” sözünde de vurgulandığı gibi, restoran işletmelerinin başarısında daha da önemli bir konuma yükseliyor. Günümüz tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurduğumuzda, restoran işletmelerinin, her bir müşteriye özel ilgi göstermesi ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunması, restoranın performansı ve müşteri memnuniyeti üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.

 

Protel tarafından geliştirilen Wizlo çok kanallı satış ve sadakat yönetimi yazılımı, bünyesinde barındırdığı akılcı çözümlerle, restoran işletmecilerinin sadakat yönetimi konusunda bütün ihtiyaçlarını karşılayacak ve her bir müşteriye kişiselleştirilmiş restoran deneyimi sunmanın kapılarını açacaktır.

Her kanalda üst düzey müşteri deneyimi.

Restoran işletmeciliği köklü bir değişim geçiriyor. Günümüz tüketicileri, hizmetinden memnun kaldıkları ve kendilerini özel hissettikleri restoranlara tekrar tekrar gitme eğilimi gösteriyor. Bu noktada, “müşteri memnuniyeti” kavramı, “müşteri velinimetimizdir” sözünde de vurgulandığı gibi, restoran işletmelerinin başarısında daha da önemli bir konuma yükseliyor. Günümüz tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurduğumuzda, restoran işletmelerinin, her bir müşteriye özel ilgi göstermesi ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunması, restoranın performansı ve müşteri memnuniyeti üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.

 

Protel tarafından geliştirilen Wizlo çok kanallı satış ve sadakat yönetimi yazılımı, bünyesinde barındırdığı akılcı çözümlerle, restoran işletmecilerinin sadakat yönetimi konusunda bütün ihtiyaçlarını karşılayacak ve her bir müşteriye kişiselleştirilmiş restoran deneyimi sunmanın kapılarını açacaktır.

Her kanalda üst düzey müşteri deneyimi.

Restoran işletmeciliği köklü bir değişim geçiriyor. Günümüz tüketicileri, hizmetinden memnun kaldıkları ve kendilerini özel hissettikleri restoranlara tekrar tekrar gitme eğilimi gösteriyor. Bu noktada, “müşteri memnuniyeti” kavramı, “müşteri velinimetimizdir” sözünde de vurgulandığı gibi, restoran işletmelerinin başarısında daha da önemli bir konuma yükseliyor. Günümüz tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurduğumuzda, restoran işletmelerinin, her bir müşteriye özel ilgi göstermesi ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunması, restoranın performansı ve müşteri memnuniyeti üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.

 

Protel tarafından geliştirilen Wizlo çok kanallı satış ve sadakat yönetimi yazılımı, bünyesinde barındırdığı akılcı çözümlerle, restoran işletmecilerinin sadakat yönetimi konusunda bütün ihtiyaçlarını karşılayacak ve her bir müşteriye kişiselleştirilmiş restoran deneyimi sunmanın kapılarını açacaktır.

Wizlo yazılım ailesiyle hemen tanışın:

Wizlo yazılım ailesiyle hemen tanışın:

Wizlo yazılım ailesiyle hemen tanışın:

Müşteri sadakat programları nasıl çalışır?

Sadakat yazılımlarının temeli müşteri verisine dayanır. Restoran işletmesini ziyaret eden her bir müşteri, sadakat yazılımının gözünde birer veri birimidir. Başlangıçta, müşterileri sadakat programına dâhil etmek için mevcut satış kanalları üzerinden ilgi çekici kampanyalar düzenlenir. Bu kampanyalarla birlikte müşteriyle ilgili veriler toplanmaya ve müşteri veri tabanı oluşmaya başlar. Sadakat yazılımı çalışmaya başladığı andan itibaren restoranı ziyaret eden her bir müşteri, yazılımın veri havuzunu büyütür. Bu sayede, restoranın müşteri portföyüyle ilgili nesnel bilgilere sahip olan yazılım, müşterileri anlamlı bir şekilde gruplandırır ve her grubun önceliklerini belirler. Bu noktada, müşteri gruplarını daha iyi bir şekilde anlamaya başlayan işletmeci, onların gerçekten ilgi duyacakları kampanyalar ve promosyonlar oluşturarak müşterilerin restoranı tekrar tekrar ziyaret etmesini sağlar.

 

Restoran işletmecisi, sadakat yazılımı kullanmaya başladığında, ilk etapta müşterilerini sadakat programına dâhil etmenin bir yolunu bulmalıdır. Bu noktada, restorana özel kart, mobil uygulama ya da benzeri bir üyelik sistemi kurgular ve temel kişisel bilgilerini bırakarak sisteme üye olan herkese belirli bir oranda indirim sunar. Bu aşamada yüzde 20 indirim fırsatını kaçırmak istemeyen müşteriler, restoranın sadakat programına üye olarak, yazılımın müşteri kitlesini tanımaya başlamasına yardımcı olur. Ancak müşteriyle ilgili temel bilgiler, sadakat yazılımının akılcı çözümler üretmesi için yeterli değildir. Müşterilerin, sadakat programını düzenli bir şekilde kullanması ve tüketim alışkanlıklarıyla ilgili kilit bilgileri sadakat yazılımına işlemesi gerekmektedir. Bunu sağlamak için, işletmeci sadakat yazılımı üzerinde, müşterinin her restoran ziyaretinde puan ya da yıldız kazanmasını sağlayacak bir kurgu oluşturur. Her ziyarette kupon, damga ya da yıldız kazanma gibi yöntemler en çok tercih edilen yöntemlerdir.

 

Örneğin, sadakat yazılımı kullanmaya başlayan bir pastaneyi ele alalım. Pastanemiz, başlangıçta sadakat sistemine üye olan her bir müşterisine belirli bir oranda indirim uygulayarak, sadakat platformundaki müşteri verisini zenginleştirmeye başlar. Ardından, sadakat sistemine dâhil olmuş her müşterisine 10 lira ve üzeri alışverişlerde bir yıldız kazandırır ve 10 yıldıza ulaşan müşterilere pastanenin en meşhur tatlısını ikram eder. Bütün bu süreç boyunca, pastane müşterisiyle ilgili oldukça zengin veriler toplayan sadakat programı, pastanede simit alan müşterilerin büyük bir çoğunluğunun çay içmeyi tercih ettiğini nesnel bulgular üzerinden ortaya koyar. Bu noktada, müşterilerin pastaneye olan sadakatini arttırmak isteyen işletmeci, sıklıkla simit almakta olan müşterilere, simitin yanında ücretsiz çay ikramında bulunma ya da daha farklı bir kampanya kurgusuyla müşteriyi memnun edecek bir yöntem geliştirebilir.

Sadakat programları restoran işletmelerine ne gibi faydalar sağlar?

Sadakat programlarının faydalarını iki temel başlık altında toplayabiliriz. Bu başlıklar; müşteriyi tanımak ve sadık müşteri sayısını arttırmaktır. Müşteriyi tanımak ve müşteri alışkanlıklarını sayısal veriler yardımıyla inceleyerek, ona kendisini özel hissettirecek bir hizmet sunmak, sadakat programlarının öne çıkan özelliklerindendir. Bu sayede işletmeci, müşterilerini ayrıntılı bir şekilde tanır ve geleceğe dönük planlamasını bu doğrultuda yapar.

 

Sadık müşteri sayısını arttırmak, sadakat programlarının bir diğer önemli faydasıdır. İşletmeciler, sadakat programının yaptığı analizler doğrultusunda her bir müşteriye, kişiselleştirilmiş bir hizmet sunabilir. Gittiği restoranda özel bir ilgiyle karşılaşan müşteri, büyük bir olasılıkla o restoranın sadık müşterisine dönüşecektir. Restoran sektörüne yönelik yapılmış pek çok araştırma, sadık müşterilerin, diğerlerine kıyasla daha fazla harcama yapmaya meyilli olduğunu ortaya koymaktadır. Öte yandan, sadık müşteriler, marka elçiliği rolünü üstlenerek, yakın çevrelerine ve arkadaşlarına, restoranın hizmet kalitesinden bahseder ve bu sayede kulaktan kulağa pazarlama (word of mouth) olarak adlandırılan dolaylı pazarlama süreci gerçekleşmiş olur.

Sadakat programları POS yazılımlarıyla uyumlu çalışır mı?

Satış noktası çözümleri, sadakat yazılımlarının en temel veri kaynaklarından birisidir. Sadakat programları, POS sistemlerine uyumlu bir şekilde kurgulanırsa, POS üzerinden gerçekleştirilen her bir satış işlemi sadakat platformuna oldukça değerli veriler sağlar. Müşterilerin hangi ürünleri ilişkilendirdiği, alışveriş alışkanlıkları, hangi saat aralığında neyi tercih ettikleri gibi bilgiler, POS sistemi üzerinden toplanan verilerin sadakat programı üzerinde doğru bir şekilde analiz edilmesi sonucunda ortaya çıkar.

Wizlo’yu rakiplerinden ayıran özellikler nelerdir?

Wizlo yazılım ailesi, bir sadakat motoru ve müşteri ilişkileri yönetimi üzerine kurgulanmış çok kanallı satış ve sadakat uygulamasıdır. Wizlo’nun sahip olduğu satış kanalı modülleri, müşterilerinizin restoranınızla etkileşim kurduğu her kanaldan onlara doğru bir şekilde ulaşmanızı sağlayarak, her bir müşteri profiliyle ilgili oldukça zengin verileri toplamanıza yardımcı olur. Toplanan veriler doğrultusunda kampanya düzenleme aşamasına geldiğinizde, Wizlo’nun gelişmiş müşteri gruplama özelliğini ve kampanya modülünü kullanarak müşterilerinize, kişiselleştirilmiş kampanyalar sunabilir ve bu sayede onların restorana olan sadakatlerini güçlendirebilirsiniz. Bütün bu süreçleri sayısal veriler üzerinden yöneten Wizlo sayesinde, işletmeniz, müşterileriniz ve yazılımlarınızı tek bir platform üzerinde yöneterek, geleceğe dönük planlamalarınızı elde ettiğiniz verilere dayanak yapabilirsiniz.

Müşteri sadakat programları nasıl çalışır?

Sadakat yazılımlarının temeli müşteri verisine dayanır. Restoran işletmesini ziyaret eden her bir müşteri, sadakat yazılımının gözünde birer veri birimidir. Başlangıçta, müşterileri sadakat programına dâhil etmek için mevcut satış kanalları üzerinden ilgi çekici kampanyalar düzenlenir. Bu kampanyalarla birlikte müşteriyle ilgili veriler toplanmaya ve müşteri veri tabanı oluşmaya başlar. Sadakat yazılımı çalışmaya başladığı andan itibaren restoranı ziyaret eden her bir müşteri, yazılımın veri havuzunu büyütür. Bu sayede, restoranın müşteri portföyüyle ilgili nesnel bilgilere sahip olan yazılım, müşterileri anlamlı bir şekilde gruplandırır ve her grubun önceliklerini belirler. Bu noktada, müşteri gruplarını daha iyi bir şekilde anlamaya başlayan işletmeci, onların gerçekten ilgi duyacakları kampanyalar ve promosyonlar oluşturarak müşterilerin restoranı tekrar tekrar ziyaret etmesini sağlar.

 

Restoran işletmecisi, sadakat yazılımı kullanmaya başladığında, ilk etapta müşterilerini sadakat programına dâhil etmenin bir yolunu bulmalıdır. Bu noktada, restorana özel kart, mobil uygulama ya da benzeri bir üyelik sistemi kurgular ve temel kişisel bilgilerini bırakarak sisteme üye olan herkese belirli bir oranda indirim sunar. Bu aşamada yüzde 20 indirim fırsatını kaçırmak istemeyen müşteriler, restoranın sadakat programına üye olarak, yazılımın müşteri kitlesini tanımaya başlamasına yardımcı olur. Ancak müşteriyle ilgili temel bilgiler, sadakat yazılımının akılcı çözümler üretmesi için yeterli değildir. Müşterilerin, sadakat programını düzenli bir şekilde kullanması ve tüketim alışkanlıklarıyla ilgili kilit bilgileri sadakat yazılımına işlemesi gerekmektedir. Bunu sağlamak için, işletmeci sadakat yazılımı üzerinde, müşterinin her restoran ziyaretinde puan ya da yıldız kazanmasını sağlayacak bir kurgu oluşturur. Her ziyarette kupon, damga ya da yıldız kazanma gibi yöntemler en çok tercih edilen yöntemlerdir.

 

Örneğin, sadakat yazılımı kullanmaya başlayan bir pastaneyi ele alalım. Pastanemiz, başlangıçta sadakat sistemine üye olan her bir müşterisine belirli bir oranda indirim uygulayarak, sadakat platformundaki müşteri verisini zenginleştirmeye başlar. Ardından, sadakat sistemine dâhil olmuş her müşterisine 10 lira ve üzeri alışverişlerde bir yıldız kazandırır ve 10 yıldıza ulaşan müşterilere pastanenin en meşhur tatlısını ikram eder. Bütün bu süreç boyunca, pastane müşterisiyle ilgili oldukça zengin veriler toplayan sadakat programı, pastanede simit alan müşterilerin büyük bir çoğunluğunun çay içmeyi tercih ettiğini nesnel bulgular üzerinden ortaya koyar. Bu noktada, müşterilerin pastaneye olan sadakatini arttırmak isteyen işletmeci, sıklıkla simit almakta olan müşterilere, simitin yanında ücretsiz çay ikramında bulunma ya da daha farklı bir kampanya kurgusuyla müşteriyi memnun edecek bir yöntem geliştirebilir.

Sadakat programları restoran işletmelerine ne gibi faydalar sağlar?

Sadakat programlarının faydalarını iki temel başlık altında toplayabiliriz. Bu başlıklar; müşteriyi tanımak ve sadık müşteri sayısını arttırmaktır. Müşteriyi tanımak ve müşteri alışkanlıklarını sayısal veriler yardımıyla inceleyerek, ona kendisini özel hissettirecek bir hizmet sunmak, sadakat programlarının öne çıkan özelliklerindendir. Bu sayede işletmeci, müşterilerini ayrıntılı bir şekilde tanır ve geleceğe dönük planlamasını bu doğrultuda yapar.

 

Sadık müşteri sayısını arttırmak, sadakat programlarının bir diğer önemli faydasıdır. İşletmeciler, sadakat programının yaptığı analizler doğrultusunda her bir müşteriye, kişiselleştirilmiş bir hizmet sunabilir. Gittiği restoranda özel bir ilgiyle karşılaşan müşteri, büyük bir olasılıkla o restoranın sadık müşterisine dönüşecektir. Restoran sektörüne yönelik yapılmış pek çok araştırma, sadık müşterilerin, diğerlerine kıyasla daha fazla harcama yapmaya meyilli olduğunu ortaya koymaktadır. Öte yandan, sadık müşteriler, marka elçiliği rolünü üstlenerek, yakın çevrelerine ve arkadaşlarına, restoranın hizmet kalitesinden bahseder ve bu sayede kulaktan kulağa pazarlama (word of mouth) olarak adlandırılan dolaylı pazarlama süreci gerçekleşmiş olur.

Sadakat programları POS yazılımlarıyla uyumlu çalışır mı?

Satış noktası çözümleri, sadakat yazılımlarının en temel veri kaynaklarından birisidir. Sadakat programları, POS sistemlerine uyumlu bir şekilde kurgulanırsa, POS üzerinden gerçekleştirilen her bir satış işlemi sadakat platformuna oldukça değerli veriler sağlar. Müşterilerin hangi ürünleri ilişkilendirdiği, alışveriş alışkanlıkları, hangi saat aralığında neyi tercih ettikleri gibi bilgiler, POS sistemi üzerinden toplanan verilerin sadakat programı üzerinde doğru bir şekilde analiz edilmesi sonucunda ortaya çıkar.

Wizlo’yu rakiplerinden ayıran özellikler nelerdir?

Wizlo yazılım ailesi, bir sadakat motoru ve müşteri ilişkileri yönetimi üzerine kurgulanmış çok kanallı satış ve sadakat uygulamasıdır. Wizlo’nun sahip olduğu satış kanalı modülleri, müşterilerinizin restoranınızla etkileşim kurduğu her kanaldan onlara doğru bir şekilde ulaşmanızı sağlayarak, her bir müşteri profiliyle ilgili oldukça zengin verileri toplamanıza yardımcı olur. Toplanan veriler doğrultusunda kampanya düzenleme aşamasına geldiğinizde, Wizlo’nun gelişmiş müşteri gruplama özelliğini ve kampanya modülünü kullanarak müşterilerinize, kişiselleştirilmiş kampanyalar sunabilir ve bu sayede onların restorana olan sadakatlerini güçlendirebilirsiniz. Bütün bu süreçleri sayısal veriler üzerinden yöneten Wizlo sayesinde, işletmeniz, müşterileriniz ve yazılımlarınızı tek bir platform üzerinde yöneterek, geleceğe dönük planlamalarınızı elde ettiğiniz verilere dayanak yapabilirsiniz.