0850 333 7785
E-Destek

Otel Yönetim Sistemleri

İşletmenize en uygun otel yönetim
sistemleri Protel’le hizmetinizde!

contact button

down button

down button

down button

Merkezdeki yazılım

Otel yönetim sistemleri, otel işletmelerinin merkezinde yer alan ve oteldeki tüm yönetim süreçlerinin kontrol edildiği yazılım çözümleridir. Klasik otel yönetim sistemlerinde, otel yönetiminin temelinde bulunan ön büro, rezervasyon, otel giriş – çıkış ve faturalandırma gibi süreçlerin yönetimi sağlanmaktadır. Ancak, sektörün ihtiyaçları ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, otel yönetim sistemleri de değişerek otel yönetiminde doğrudan veya dolaylı olarak yer alan bütün departmanların ve iş süreçlerinin yönetildiği kapsamlı yazılımlara evrilmiştir. Gelişmiş otel yönetim sistemlerinin kapsadığı departman ve iş süreçlerinden bazıları; pazarlama, etkinlik yönetimi, yeme-içme, insan kaynakları ve muhasebedir.

 

Protel, günümüzün teknolojik ihtiyaçları göz önünde bulundurularak geliştirilmiş dünyaca ünlü otel yönetim sistemlerini satışını gerçekleştirmektedir.

Merkezdeki yazılım

Otel yönetim sistemleri, otel işletmelerinin merkezinde yer alan ve oteldeki tüm yönetim süreçlerinin kontrol edildiği yazılım çözümleridir. Klasik otel yönetim sistemlerinde, otel yönetiminin temelinde bulunan ön büro, rezervasyon, otel giriş – çıkış ve faturalandırma gibi süreçlerin yönetimi sağlanmaktadır. Ancak, sektörün ihtiyaçları ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, otel yönetim sistemleri de değişerek otel yönetiminde doğrudan veya dolaylı olarak yer alan bütün departmanların ve iş süreçlerinin yönetildiği kapsamlı yazılımlara evrilmiştir. Gelişmiş otel yönetim sistemlerinin kapsadığı departman ve iş süreçlerinden bazıları; pazarlama, etkinlik yönetimi, yeme-içme, insan kaynakları ve muhasebedir.

 

Protel, günümüzün teknolojik ihtiyaçları göz önünde bulundurularak geliştirilmiş dünyaca ünlü otel yönetim sistemlerini satışını gerçekleştirmektedir.

Merkezdeki yazılım

Otel yönetim sistemleri, otel işletmelerinin merkezinde yer alan ve oteldeki tüm yönetim süreçlerinin kontrol edildiği yazılım çözümleridir. Klasik otel yönetim sistemlerinde, otel yönetiminin temelinde bulunan ön büro, rezervasyon, otel giriş – çıkış ve faturalandırma gibi süreçlerin yönetimi sağlanmaktadır. Ancak, sektörün ihtiyaçları ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, otel yönetim sistemleri de kendi kabuklarından kurtulmuş ve otel yönetiminde doğrudan veya dolaylı olarak yer alan bütün departmanların ve iş süreçlerinin yönetildiği kapsamlı yazılımlara evrilmiştir. Gelişmiş otel yönetim sistemlerinin kapsadığı departman ve iş süreçlerinden bazıları; pazarlama, etkinlik yönetimi, yeme-içme, insan kaynakları ve muhasebedir.

 

Protel, günümüzün teknolojik ihtiyaçları göz önünde bulundurularak geliştirilmiş dünyaca ünlü otel yönetim sistemlerini satışını gerçekleştirmektedir.

Otellere sunduğumuz otel yönetim sistemleri
çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellere sunduğumuz otel yönetim sistemleri
çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellere sunduğumuz otel yönetim sistemleri
çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otel yönetim sistemleri ne fayda sağlar?

Otel işletmelerinde birbirinden bağımsız olarak çalışan birçok departman ve iş kolu bulunur. Ön büro, rezervasyon, finans, konsiyerj(concierge), insan kaynakları, banket, stok, kalite yönetimi, güvenlik birimleri bu departmanların ve iş kollarının başında gelir. Bütün bu sistemleri ayrı ayrı yönetmek ve süreçleri ayrı platformlar üzerinden denetlemek oldukça büyük bir iş gücü gereksinimini ortaya çıkarır ve hata ihtimalini arttırır. Otel yönetim yazılımları, birbirinden bağımsız ilerleyen iş süreçlerini bir araya getirir ve sistemlerden toplanan verileri bütünsel bir bakış açısıyla ele alarak ayrıntılı incelemeler yapar. Bu sayede, işletmecilerin daha doğru kararlar vermesine yardımcı olduğu gibi, iş süreçlerinin yönetiminde harcanan süreyi kısaltır ve süreçlerin daha az hatayla sürdürülmesine imkân verir.

Oteller neden iyi bir otel yönetim sistemine ihtiyaç duyar?

Otel işletmeleri müşterilerine daima en kaliteli hizmeti sunmayı amaçlar. Mutlu müşterilerin sayısının artması, gelirlerin yükselmesine ve sadık müşteri portföyünün genişlemesine yardımcı olur. Müşterilere iyi bir konaklama deneyimi yaşatmanın yoluysa, arka planda aksaksız bir şekilde çalışan otel yönetim altyapısı kurmaktan geçer. Otel yönetim sistemleri, oteldeki bütün sistemleri ve çalışanları bir araya getirerek, misafirlerin konaklama deneyiminde rolü olan bütün adımları bütünsel bir bakış açısıyla ele alır. Öte yandan, yönetim süreçlerinde harcanan süreyi kısaltarak, çalışanların otelin en değerli varlığına, otel müşterilerine, daha fazla vakit ayırmasına ve bu sayede müşterilerle daha sağlıklı bir iletişim kurulmasına yardımcı olur. En kısa ifadeyle, iyi bir otel yönetim programı, misafirin konaklama deneyimini iyileştirir ve işletmedeki bütün iş akışlarının verimli bir şekilde yürütülmesine yardımcı olur.

İyi bir otel yönetim sistemi hangi özelliklere sahiptir?

Piyasada birçok otel yönetim sistemi bulunmaktadır. Bu sistemler kapsam ve yetenekleri bakımından birbirlerinden ayrılır. Bir otel yönetim sistemini “iyi” olarak niteleyebilmek için, yazılım kapasitesini ve yetkinliğini değerlendirmek gerekir. İyi bir otel yönetim sistemi, otel işletmesinde yer alan bütün sistemleri, departmanları ve tesisleri uyumlu bir şekilde çalıştırmalı ve bu sayede işletme verimliliğini otelin bütün birimlerinde en üst seviyede tutmalıdır. Örneğin Opera otel yönetim sistemi, bünyesinde yer alan hızlı check-in check-out özelliğiyle ön büro departmanını, room conditions modülüyle kat hizmetleri süreçlerini, satış-banket yönetimi modülüyle banket etkinlikleri ve satış süreçlerini, hazır ve özelleştirilebilir raporlama özelliğiyle ise yönetim ve iş akışı süreçlerini hızlandırır ve bu süreçlerde harcanan süreyi en aza indirir.

Otel yönetim sistemlerini mobil cihazlarla kontrol etmek mümkün müdür?

Yerleşik Otel yönetim sistemleri, yapısı gereği oldukça geniş kapsamlı yazılımlardır. Bu nedenle bu yazılımların büyük çoğunluğu yalnızca yerleşik kurulum (on-premise) sürümlere sahiptir. Ancak bazı firmalar, günümüzün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, otel yönetim sistemi yazılımlarının, mobil platformlarda yönetilmeye müsait özelliklerini derleyip, bu işlemlerin mobil cihazlar üzerinden yürütülmesine imkân veren mobil uygulamalar geliştirmektedir. Örneğin, Hotel Mobile uygulaması, Protel tarafından satışı gerçekleştirilen Suite8 ve Opera otel yönetim sistemlerinin; ön büro, kat hizmetleri ve bakım-onarım gibi süreçlerin mobil cihazlar üzerinden denetlenmesine ve bu süreçlerle ilgili güncellemelerin hızlı bir şekilde otel yönetim sistemi platformuna aktarılmasını sağlamaktadır. Hotel Mobile ile, kat hizmetleri ekibinde çalışan bir personel, temizlenmesi gereken odaların listesine mobil cihazı üzerinden ulaşarak gün içindeki planlamasını hızlıca yapar. Temizliği biten odanın satışa hazır hâle geldiğini yine uygulama üzerinden otel yönetim sistemine ve ön büro ekibine bildirir.

Aklınızda soru işaretleri mi var?

Aşağıda yer alan iletişim formunu doldurun; yetkili uzmanlarımız sizinle iletişime geçsin.

Otel yönetim sistemleri ne fayda sağlar?

Otel işletmelerinde birbirinden bağımsız olarak çalışan birçok departman ve iş kolu bulunur. Ön büro, rezervasyon, finans, konsiyerj(concierge), insan kaynakları, banket, stok, kalite yönetimi, güvenlik birimleri bu departmanların ve iş kollarının başında gelir. Bütün bu sistemleri ayrı ayrı yönetmek ve süreçleri ayrı platformlar üzerinden denetlemek oldukça büyük bir iş gücü gereksinimini ortaya çıkarır ve hata ihtimalini arttırır. Otel yönetim yazılımları, birbirinden bağımsız ilerleyen iş süreçlerini bir araya getirir ve sistemlerden toplanan verileri bütünsel bir bakış açısıyla ele alarak ayrıntılı incelemeler yapar. Bu sayede, işletmecilerin daha doğru kararlar vermesine yardımcı olduğu gibi, iş süreçlerinin yönetiminde harcanan süreyi kısaltır ve süreçlerin daha az hatayla sürdürülmesine imkân verir.

Oteller neden iyi bir otel yönetim sistemine ihtiyaç duyar?

Otel işletmeleri müşterilerine daima en kaliteli hizmeti sunmayı amaçlar. Mutlu müşterilerin sayısının artması, gelirlerin yükselmesine ve sadık müşteri portföyünün genişlemesine yardımcı olur. Müşterilere iyi bir konaklama deneyimi yaşatmanın yoluysa, arka planda aksaksız bir şekilde çalışan otel yönetim altyapısı kurmaktan geçer. Otel yönetim sistemleri, oteldeki bütün sistemleri ve çalışanları bir araya getirerek, misafirlerin konaklama deneyiminde rolü olan bütün adımları bütünsel bir bakış açısıyla ele alır. Öte yandan, yönetim süreçlerinde harcanan süreyi kısaltarak, çalışanların otelin en değerli varlığına, otel müşterilerine, daha fazla vakit ayırmasına ve bu sayede müşterilerle daha sağlıklı bir iletişim kurulmasına yardımcı olur. En kısa ifadeyle, iyi bir otel yönetim programı, misafirin konaklama deneyimini iyileştirir ve işletmedeki bütün iş akışlarının verimli bir şekilde yürütülmesine yardımcı olur.

İyi bir otel yönetim sistemi hangi özelliklere sahiptir?

Piyasada birçok otel yönetim sistemi bulunmaktadır. Bu sistemler kapsam ve yetenekleri bakımından birbirlerinden ayrılır. Bir otel yönetim sistemini “iyi” olarak niteleyebilmek için, yazılım kapasitesini ve yetkinliğini değerlendirmek gerekir. İyi bir otel yönetim sistemi, otel işletmesinde yer alan bütün sistemleri, departmanları ve tesisleri uyumlu bir şekilde çalıştırmalı ve bu sayede işletme verimliliğini otelin bütün birimlerinde en üst seviyede tutmalıdır. Örneğin Opera otel yönetim sistemi, bünyesinde yer alan hızlı check-in check-out özelliğiyle ön büro departmanını, room conditions modülüyle kat hizmetleri süreçlerini, satış-banket yönetimi modülüyle banket etkinlikleri ve satış süreçlerini, hazır ve özelleştirilebilir raporlama özelliğiyle ise yönetim ve iş akışı süreçlerini hızlandırır ve bu süreçlerde harcanan süreyi en aza indirir.

Otel yönetim sistemlerini mobil cihazlarla kontrol etmek mümkün müdür?

Yerleşik Otel yönetim sistemleri, yapısı gereği oldukça geniş kapsamlı yazılımlardır. Bu nedenle bu yazılımların büyük çoğunluğu yalnızca yerleşik kurulum (on-premise) sürümlere sahiptir. Ancak bazı firmalar, günümüzün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, otel yönetim sistemi yazılımlarının, mobil platformlarda yönetilmeye müsait özelliklerini derleyip, bu işlemlerin mobil cihazlar üzerinden yürütülmesine imkân veren mobil uygulamalar geliştirmektedir. Örneğin, Hotel Mobile uygulaması, Protel tarafından satışı gerçekleştirilen Suite8 ve Opera otel yönetim sistemlerinin; ön büro, kat hizmetleri ve bakım-onarım gibi süreçlerin mobil cihazlar üzerinden denetlenmesine ve bu süreçlerle ilgili güncellemelerin hızlı bir şekilde otel yönetim sistemi platformuna aktarılmasını sağlamaktadır. Hotel Mobile ile, kat hizmetleri ekibinde çalışan bir personel, temizlenmesi gereken odaların listesine mobil cihazı üzerinden ulaşarak gün içindeki planlamasını hızlıca yapar. Temizliği biten odanın satışa hazır hâle geldiğini yine uygulama üzerinden otel yönetim sistemine ve ön büro ekibine bildirir.

Aklınızda soru işaretleri mi var?

Aşağıda yer alan iletişim formunu doldurun; yetkili uzmanlarımız sizinle iletişime geçsin.