0850 333 7785
E-Destek

Otel Satış Kanalları

Otelinizin gelirlerini arttıracak
satış kanalları çözümleri Protel’de.

contact button

down button

down button

down button

Doğru çözümlerle satışlarınızı arttırın!

E-ticaret tüm sektörlerde ağırlığını giderek arttırırken turizm sektörünün bundan etkilenmemesi beklenemezdi. Kaldı ki günümüzde online rezervasyon almak, otelcilik sektöründe bir lüks değil bir zorunluluk hâline geldi. Bu da bazı yeni olgular ve iş modelleriyle birlikte bazı zorlukların da sektöre dahil olmasına neden oldu.

 

Yeni ortaya çıkan kavramlardan biri olan online rezervasyon siteleri, otellere dünya çapında bir müşteri kitlesinin ve rekabetin kapılarını açarken; aracısız, doğrudan online rezervasyon oranını yükseltmek isteyen işletmeler de online satış kanallarına ve otel rezervasyon sistemlerine ağırlık vermeye başladılar. Bu gelişmeler neticesinde, otellerin kendi satış kanalları üzerinde denetime sahip olmaları bir gereklilik hâline geldi. Protel olarak, otellerin satış kanallarını yönetmelerini ve takip etmelerini sağlayacak çözümler sunuyoruz.

Doğru çözümlerle satışlarınızı arttırın!

E-ticaret tüm sektörlerde ağırlığını giderek arttırırken turizm sektörünün bundan etkilenmemesi beklenemezdi. Kaldı ki günümüzde online rezervasyon almak, otelcilik sektöründe bir lüks değil bir zorunluluk hâline geldi. Bu da bazı yeni olgular ve iş modelleriyle birlikte bazı zorlukların da sektöre dahil olmasına neden oldu.

 

Yeni ortaya çıkan kavramlardan biri olan online rezervasyon siteleri, otellere dünya çapında bir müşteri kitlesinin ve rekabetin kapılarını açarken; aracısız, doğrudan online rezervasyon oranını yükseltmek isteyen işletmeler de online satış kanallarına ve otel rezervasyon sistemlerine ağırlık vermeye başladılar. Bu gelişmeler neticesinde, otellerin kendi satış kanalları üzerinde denetime sahip olmaları bir gereklilik hâline geldi. Protel olarak, otellerin satış kanallarını yönetmelerini ve takip etmelerini sağlayacak çözümler sunuyoruz.

Doğru çözümlerle satışlarınızı arttırın!

E-ticaret tüm sektörlerde ağırlığını giderek arttırırken turizm sektörünün bundan etkilenmemesi beklenemezdi. Kaldı ki günümüzde online rezervasyon almak, otelcilik sektöründe bir lüks değil bir zorunluluk hâline geldi. Bu da bazı yeni olgular ve iş modelleriyle birlikte bazı zorlukların da sektöre dahil olmasına neden oldu.

 

Yeni ortaya çıkan kavramlardan biri olan online rezervasyon siteleri, otellere dünya çapında bir müşteri kitlesinin ve rekabetin kapılarını açarken; aracısız, doğrudan online rezervasyon oranını yükseltmek isteyen işletmeler de online satış kanallarına ve otel rezervasyon sistemlerine ağırlık vermeye başladılar. Bu gelişmeler neticesinde, otellerin kendi satış kanalları üzerinde denetime sahip olmaları bir gereklilik hâline geldi. Protel olarak, otellerin satış kanallarını yönetmelerini ve takip etmelerini sağlayacak çözümler sunuyoruz.

Otellere sunduğumuz satış kanalları
çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellere sunduğumuz satış kanalları
çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellere sunduğumuz satış kanalları
çözümlerine aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellerin satış kanalları nelerdir?

Otel satış kanalları, otele ait olan oda ve tesislerin satışlarının yapıldığı online ve offline platformlardır. Giderek dijitalleşen dünyamızda, online satış kanallarının ve online otel rezervasyon sistemlerinin önemi giderek artmaktadır. Bu noktada, online satış kanallarının herkes tarafından bilinir hâle gelmesinde online rezervasyon sitelerinin büyük bir payı vardır. Müşterilerle otelleri aynı platformda buluşturan online rezervasyon siteleri, turizm sektöründe büyük değişimlere yol açmıştır. Ancak, sağladıkları büyük kolaylığın yanında, verdikleri hizmetin karşılığı olarak talep ettikleri yüksek komisyon oranları nedeniyle, otel işletmecileri, otellerine ait internet siteleri üzerinden doğrudan rezervasyon almaya izin veren online rezervasyon motorlarına yönelmeye başlamıştır. Protel tarafından geliştirilen Barboon internet rezervasyon motoru, esnek altyapısı, kullanıcı dostu arayüzü ve en güncel ihtiyaçlara yanıt veren yetenekli özellikleriyle rezervasyon aşamasında hem işletmecilerin hem de otel müşterilerinin işlerini kolaylaştırmaktadır.

Otellerin online satış kanallarının yönetimi neden önemlidir?

Otellerin kendi internet siteleri dışındaki en önemli satış kanalları online rezervasyon siteleridir. Piyasada birçok online rezervasyon sitesi bulunmaktadır. Bunların hepsi aşağı yukarı aynı iş modelini uygular ve kendi sistemleri üzerinden otellere yapılan rezervasyonlardan belli bir pay alırlar. Bunlara ek olarak, üçüncü taraf kıyaslama web siteleri de mevcuttur; ancak bu web siteleri otelle doğrudan muhatap olmak yerine, otelin çalıştığı online rezervasyon siteleri üzerindeki fiyatlarını listeler veya kıyaslar.

 

Bu noktada önemli olan ve otelin etkin biçimde yönetip denetlemesi gereken sistem, online rezervasyon siteleridir. Burada kampanyalar yapılmalı, satış ihtimalini ve görünürlüğü arttırmak için birden fazla online rezervasyon sitesiyle birlikte çalışılmalı ve etkin fiyatlama uygulanmalıdır. Bu da elbette ki bir iş yükü doğuracaktır. İşte Protel, bu iş yükünü çok büyük oranda azaltan, fiyatlar arasında çelişki ve farklılık olmasını önleyen etkin fiyat yönetimini ve performans takibini kolaylaştıran çözümler sunmaktadır.

Oteller neden kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon almaya önem vermelidir?

Otel rezervasyon siteleri, otellerin çok büyük bir potansiyel müşteri kitlesine erişebilmesine olanak tanır. Bu, karşılıklı faydaya dayalı ilişki oteller için büyük fırsatlar sunar; fakat bu durum, otellerin kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon almasının önemli olduğu gerçeğini değiştirmez.

 

Bazı durumlarda yöneticiler veya işletmeciler, hem otel rezervasyon siteleri üzerinden hem de kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon almanın, otel rezervasyon sitesiyle rekabet edildiği görünümü verdiği endişesini taşısa da, bu yersiz bir endişedir. Çünkü bir otelin kendi internet sitesi ve otel rezervasyon siteleri üzerindeki varlıkları ayrı birer kanaldaki varlıklarıdır. Bu satış ve etkileşim kanalları, farklı müşteri kitlelerine farklı satın alma adımlarında hitap eden satış kanalları gibi düşünülebilir.

 

Belirli bir oteli bilen, o otelde daha önce kalmış ya da bir tanıdıklarından bu yönde öneri almış olan müşteriler, doğrudan otelin kendi internet sitesine yönelirken, belirli bir yere gitmeyi planlamış, fakat nerede konaklayacağına karar vermemiş, otelleri incelemek ve kıyaslamak isteyen müşteriler de bahsettiğimiz diğer kaynaklara yönelebilir. Otele ait internet sitesinin amacı bahsettiğimiz birinci türdeki müşterilere hizmet vermek ve mümkünse, ikinci türdeki müşterileri birinci türdekilere dönüştürmektir.

Offline satış kanallarındaki sorunları aşma yolları nelerdir?

Her ne kadar online rezervasyonlar, giderek yükselen paylarıyla, ağırlıklarını arttırsalar da offline rezervasyonlar da önemini korumaya devam etmektedir. Offline rezervasyon aracılarının sağladığı rezervasyonlar, gelir kalemleri içinde hatırı sayılır bir yer tutmaya devam edecektir. Ancak bu kanalda yaşanan bazı zorlukların aşılması gereklidir. Bu sorunlardan biri olan rezervasyon stoklama sorunu, tüm taraflara fayda sağlayan, teşvik edici çözümlerle ortadan kaldırılabilir. İşte Protel’in geliştirdiği Bookers Portal bu ilkeyi esas alarak otel işletmecilerinin bu sorunun üstesinden gelmesine yardımcı olur. Rezervasyon aracılarına teşvik ve ödüllendirme sistemi olan Bookers Portal, otele rezervasyon sağlayan acente ve diğer rezervasyon aracılarına, getirdikleri her rezervasyon için, sonradan ücretsiz konaklama olarak kullanılabilecek bonus puanlar sunmaktadır.

Satış kanallarını yönetmek otel gelirini nasıl etkiler?

Online satış kanalları ve otel rezervasyon sitelerinin temel ilkeleri, diğer herhangi bir satış yönteminden çok da farklı değildir. Dönemsel dalgalanmaları izlemek, fiyatları buna göre düzenlemek, mevcut veya hedef müşteri kitlelerinin ilgi göstereceği kampanya ve teklifler kurgulamak; hatta doğrudan rezervasyonlara özel tekliflerle komisyonsuz satışların payını arttırmak satış kanallarından kaynaklı gelirler üzerinde hatırı sayılır etkilere sahiptir.

Online satışla ilgili zorluklar nasıl aşılır?

Online satışla ilgili zorluklardan biri, birçok otel rezervasyon sitesindeki fiyat ve müsaitliklerin hızlı şekilde güncellenmesidir. Bunları tek tek iletmek, zaman ve iş gücü kaybına neden olur ve güncellenmesi ihmal edilen ya da unutulan fiyat ve müsaitlikler müşteri şikâyeti ya da memnuniyetsizliği doğurur. Bu sorunları önlemek ve internet satış kanallarının etkinliğini arttırmak için Protel’in geliştirdiği çözümler bulunmaktadır. Bunlardan biri olan Barboon internet rezervasyon motoru, otelinizin internet sitesiyle bütünleşerek kendi internet siteniz üzerinden rezervasyon alabilmenizi sağlar.

 

Yine Barboon ailesinden olan Barboon kanal yöneticisiyle birden fazla internet rezervasyon sitesiyle çalışmanız durumunda tüm online kanallarda fiyat ve müsaitliklerinizin güncellenmesini sağlayabilirsiniz.

 

Bir rezervasyon motoruyla kanal yöneticiniz olduktan sonra geriye bir de çağdaş tasarımlı tüm bilgisayar ve mobil cihazlarda sorunsuz çalışan bir internet sitesine ihtiyacınız olacaktır. Modern otel internet sitesi tasarımlarını işletmecilerle buluşturan Wizyble internet sitesi sihirbazı sayesinde, işletmenize en uygun otel internet sitesini hemen şimdi tasarlamaya başlayabilirsiniz.

Otellerin satış kanalları nelerdir?

Otel satış kanalları, otele ait olan oda ve tesislerin satışlarının yapıldığı online ve offline platformlardır. Giderek dijitalleşen dünyamızda, online satış kanallarının ve online otel rezervasyon sistemlerinin önemi giderek artmaktadır. Bu noktada, online satış kanallarının herkes tarafından bilinir hâle gelmesinde online rezervasyon sitelerinin büyük bir payı vardır. Müşterilerle otelleri aynı platformda buluşturan online rezervasyon siteleri, turizm sektöründe büyük değişimlere yol açmıştır. Ancak, sağladıkları büyük kolaylığın yanında, verdikleri hizmetin karşılığı olarak talep ettikleri yüksek komisyon oranları nedeniyle, otel işletmecileri, otellerine ait internet siteleri üzerinden doğrudan rezervasyon almaya izin veren online rezervasyon motorlarına yönelmeye başlamıştır. Protel tarafından geliştirilen Barboon internet rezervasyon motoru, esnek altyapısı, kullanıcı dostu arayüzü ve en güncel ihtiyaçlara yanıt veren yetenekli özellikleriyle rezervasyon aşamasında hem işletmecilerin hem de otel müşterilerinin işlerini kolaylaştırmaktadır.

Otellerin online satış kanallarının yönetimi neden önemlidir?

Otellerin kendi internet siteleri dışındaki en önemli satış kanalları online rezervasyon siteleridir. Piyasada birçok online rezervasyon sitesi bulunmaktadır. Bunların hepsi aşağı yukarı aynı iş modelini uygular ve kendi sistemleri üzerinden otellere yapılan rezervasyonlardan belli bir pay alırlar. Bunlara ek olarak, üçüncü taraf kıyaslama web siteleri de mevcuttur; ancak bu web siteleri otelle doğrudan muhatap olmak yerine, otelin çalıştığı online rezervasyon siteleri üzerindeki fiyatlarını listeler veya kıyaslar.

 

Bu noktada önemli olan ve otelin etkin biçimde yönetip denetlemesi gereken sistem, online rezervasyon siteleridir. Burada kampanyalar yapılmalı, satış ihtimalini ve görünürlüğü arttırmak için birden fazla online rezervasyon sitesiyle birlikte çalışılmalı ve etkin fiyatlama uygulanmalıdır. Bu da elbette ki bir iş yükü doğuracaktır. İşte Protel, bu iş yükünü çok büyük oranda azaltan, fiyatlar arasında çelişki ve farklılık olmasını önleyen etkin fiyat yönetimini ve performans takibini kolaylaştıran çözümler sunmaktadır.

Oteller neden kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon almaya önem vermelidir?

Otel rezervasyon siteleri, otellerin çok büyük bir potansiyel müşteri kitlesine erişebilmesine olanak tanır. Bu, karşılıklı faydaya dayalı ilişki oteller için büyük fırsatlar sunar; fakat bu durum, otellerin kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon almasının önemli olduğu gerçeğini değiştirmez.

 

Bazı durumlarda yöneticiler veya işletmeciler, hem otel rezervasyon siteleri üzerinden hem de kendi internet siteleri üzerinden rezervasyon almanın, otel rezervasyon sitesiyle rekabet edildiği görünümü verdiği endişesini taşısa da, bu yersiz bir endişedir. Çünkü bir otelin kendi internet sitesi ve otel rezervasyon siteleri üzerindeki varlıkları ayrı birer kanaldaki varlıklarıdır. Bu satış ve etkileşim kanalları, farklı müşteri kitlelerine farklı satın alma adımlarında hitap eden satış kanalları gibi düşünülebilir.

 

Belirli bir oteli bilen, o otelde daha önce kalmış ya da bir tanıdıklarından bu yönde öneri almış olan müşteriler, doğrudan otelin kendi internet sitesine yönelirken, belirli bir yere gitmeyi planlamış, fakat nerede konaklayacağına karar vermemiş, otelleri incelemek ve kıyaslamak isteyen müşteriler de bahsettiğimiz diğer kaynaklara yönelebilir. Otele ait internet sitesinin amacı bahsettiğimiz birinci türdeki müşterilere hizmet vermek ve mümkünse, ikinci türdeki müşterileri birinci türdekilere dönüştürmektir.

Offline satış kanallarındaki sorunları aşma yolları nelerdir?

Her ne kadar online rezervasyonlar, giderek yükselen paylarıyla, ağırlıklarını arttırsalar da offline rezervasyonlar da önemini korumaya devam etmektedir. Offline rezervasyon aracılarının sağladığı rezervasyonlar, gelir kalemleri içinde hatırı sayılır bir yer tutmaya devam edecektir. Ancak bu kanalda yaşanan bazı zorlukların aşılması gereklidir. Bu sorunlardan biri olan rezervasyon stoklama sorunu, tüm taraflara fayda sağlayan, teşvik edici çözümlerle ortadan kaldırılabilir. İşte Protel’in geliştirdiği Bookers Portal bu ilkeyi esas alarak otel işletmecilerinin bu sorunun üstesinden gelmesine yardımcı olur. Rezervasyon aracılarına teşvik ve ödüllendirme sistemi olan Bookers Portal, otele rezervasyon sağlayan acente ve diğer rezervasyon aracılarına, getirdikleri her rezervasyon için, sonradan ücretsiz konaklama olarak kullanılabilecek bonus puanlar sunmaktadır.

Satış kanallarını yönetmek otel gelirini nasıl etkiler?

Online satış kanalları ve otel rezervasyon sitelerinin temel ilkeleri, diğer herhangi bir satış yönteminden çok da farklı değildir. Dönemsel dalgalanmaları izlemek, fiyatları buna göre düzenlemek, mevcut veya hedef müşteri kitlelerinin ilgi göstereceği kampanya ve teklifler kurgulamak; hatta doğrudan rezervasyonlara özel tekliflerle komisyonsuz satışların payını arttırmak satış kanallarından kaynaklı gelirler üzerinde hatırı sayılır etkilere sahiptir.

Online satışla ilgili zorluklar nasıl aşılır?

Online satışla ilgili zorluklardan biri, birçok otel rezervasyon sitesindeki fiyat ve müsaitliklerin hızlı şekilde güncellenmesidir. Bunları tek tek iletmek, zaman ve iş gücü kaybına neden olur ve güncellenmesi ihmal edilen ya da unutulan fiyat ve müsaitlikler müşteri şikâyeti ya da memnuniyetsizliği doğurur. Bu sorunları önlemek ve internet satış kanallarının etkinliğini arttırmak için Protel’in geliştirdiği çözümler bulunmaktadır. Bunlardan biri olan Barboon internet rezervasyon motoru, otelinizin internet sitesiyle bütünleşerek kendi internet siteniz üzerinden rezervasyon alabilmenizi sağlar.

 

Yine Barboon ailesinden olan Barboon kanal yöneticisiyle birden fazla internet rezervasyon sitesiyle çalışmanız durumunda tüm online kanallarda fiyat ve müsaitliklerinizin güncellenmesini sağlayabilirsiniz.

 

Bir rezervasyon motoruyla kanal yöneticiniz olduktan sonra geriye bir de çağdaş tasarımlı tüm bilgisayar ve mobil cihazlarda sorunsuz çalışan bir internet sitesine ihtiyacınız olacaktır. Modern otel internet sitesi tasarımlarını işletmecilerle buluşturan Wizyble internet sitesi sihirbazı sayesinde, işletmenize en uygun otel internet sitesini hemen şimdi tasarlamaya başlayabilirsiniz.