0850 333 7785
E-Destek

Gelir Yönetimi Sistemleri

İşletmenize en uygun gelir yönetim sistemleri
Protel’le hizmetinizde!

contact button

down button

down button

down button

Gelir yönetimi yazılımlarıyla kârlılığınızı en üst seviyeye çıkarın.

Gelir yönetimi kavramı; doğru ürün veya hizmeti, doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru fiyatla ve doğru sunumla satmak amacıyla yapılan her türlü uygulamadır. Bu amaca hizmet etmek için, verilere dayalı sayısal analizler ve müşteri tahminleri yapılır. Ardından, sunulan ürün ya da hizmete ait fiyat ve müsaitlik bilgileri belirlenir. Birden fazla müşteri grubuna hitap ediliyorsa, fiyat ve müsaitlik bilgileri her bir müşteri grubu için ayrı ayrı belirlenebilir. Gelir yönetim sistemleri, işletmenin gelirini etkileyen bütün verileri toplar, toplanan verileri müşteri gruplarına göre analiz eder, her bir müşteri grubu için tahminde bulunur ve topladığı geri dönüşlere göre fiyat ve müsaitlik bilgilerini günceller.

 

Otel işletmeleri, gelir yönetimi uygulamalarına oldukça elverişli işletmelerdir. Oteller için en büyük gelir kaynağı olan oda satışlarında en kârlı satış miktarını bulmak zorlu bir süreçtir. Zira, her bir oda satışında para kazanıldığı gibi, sabit ve değişken masraflar da ortaya çıkmaktadır. Bu noktada, gelir yönetim sistemi yazılımları otel işletmecilerinin imdadına yetişmektedir.

Gelir yönetimi yazılımlarıyla kârlılığınızı en üst seviyeye çıkarın.

Gelir yönetimi kavramı; doğru ürün veya hizmeti, doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru fiyatla ve doğru sunumla satmak amacıyla yapılan her türlü uygulamadır. Bu amaca hizmet etmek için, verilere dayalı sayısal analizler ve müşteri tahminleri yapılır. Ardından, sunulan ürün ya da hizmete ait fiyat ve müsaitlik bilgileri belirlenir. Birden fazla müşteri grubuna hitap ediliyorsa, fiyat ve müsaitlik bilgileri her bir müşteri grubu için ayrı ayrı belirlenebilir. Gelir yönetim sistemleri, işletmenin gelirini etkileyen bütün verileri toplar, toplanan verileri müşteri gruplarına göre analiz eder, her bir müşteri grubu için tahminde bulunur ve topladığı geri dönüşlere göre fiyat ve müsaitlik bilgilerini günceller.

 

Otel işletmeleri, gelir yönetimi uygulamalarına oldukça elverişli işletmelerdir. Oteller için en büyük gelir kaynağı olan oda satışlarında en kârlı satış miktarını bulmak zorlu bir süreçtir. Zira, her bir oda satışında para kazanıldığı gibi, sabit ve değişken masraflar da ortaya çıkmaktadır. Bu noktada, gelir yönetim sistemi yazılımları otel işletmecilerinin imdadına yetişmektedir.

Gelir yönetimi yazılımlarıyla kârlılığınızı en üst seviyeye çıkarın.

Gelir yönetimi kavramı; doğru ürün veya hizmeti, doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru fiyatla ve doğru sunumla satmak amacıyla yapılan her türlü uygulamadır. Bu amaca hizmet etmek için, verilere dayalı sayısal analizler ve müşteri tahminleri yapılır. Ardından, sunulan ürün ya da hizmete ait fiyat ve müsaitlik bilgileri belirlenir. Birden fazla müşteri grubuna hitap ediliyorsa, fiyat ve müsaitlik bilgileri her bir müşteri grubu için ayrı ayrı belirlenebilir. Gelir yönetim sistemleri, işletmenin gelirini etkileyen bütün verileri toplar, toplanan verileri müşteri gruplarına göre analiz eder, her bir müşteri grubu için tahminde bulunur ve topladığı geri dönüşlere göre fiyat ve müsaitlik bilgilerini günceller.

 

Otel işletmeleri, gelir yönetimi uygulamalarına oldukça elverişli işletmelerdir. Oteller için en büyük gelir kaynağı olan oda satışlarında en kârlı satış miktarını bulmak zorlu bir süreçtir. Zira, her bir oda satışında para kazanıldığı gibi, sabit ve değişken masraflar da ortaya çıkmaktadır. Bu noktada, gelir yönetim sistemi yazılımları otel işletmecilerinin imdadına yetişmektedir.

Otellere sunduğumuz gelir yönetimi sistemlerine
aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellere sunduğumuz gelir yönetimi sistemlerine
aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellere sunduğumuz gelir yönetimi sistemlerine
aşağıdaki menüden ulaşabilirsiniz:

Otellerde gelir yönetimi sistemleri nasıl çalışır?

Gelir yönetim sistemlerinin ana amacı, satışa konu olan hizmetin (konaklama, tesis ya da etkinlik) fiyat ve müsaitlik bilgilerini belirlemektir. Bu tür yazılımlar ilk aşamada otele ait geçmişe dönük bütün verileri bir araya getirir. Ardından, toplanan veriler birbiriyle ilişkilendirilir ve anlamlı bağlantılar ortaya çıkarılır. Örneğin, uzun dönem konaklama yapan insanların büyük bir kısmı otelin spa merkezinden de yararlanıyorsa, gelir yönetimi yazılımı bu iki hizmetin birbiriyle ilişkili olduğu sonucunu ortaya çıkarır. Analiz süreci olarak da adlandırabileceğimiz bu sürecin ardından, gelir yönetimi yazılımı sayısal analizlere bağlı olarak fiyat ve müsaitlik tahminlerinde bulunur. Bu noktada, yazılımı yönetmekle sorumlu olan kişi, analiz sonuçlarını ve gerçekleşme olasılıklarını göz önünde bulundurarak mevcut rezervasyon taleplerine ilişkin kararlar verir. Verilmiş olan kararlar neticesinde yeni veriler ortaya çıkar ve gelir yönetimi sistemi yeni verileri de göz önünde bulundurarak bu süreci yeniden başlatır.

Gelir yönetimi yazılımları otel işletmelerine ne katkı sağlar?

Otel işletmelerinde en sancılı süreçlerden birisi, oda, tesis veya etkinliklerle ilgili fiyat ve müsaitlik bilgilerinin belirlendiği planlama sürecidir. Planlama süreci için otelin günlük, hatta saatlik satış istatistikleri, doluluk oranı (Occupancy Rate – OR), ortalama günlük oda fiyatı (Average Daily Rate – ADR), oda başı elde edilen gelir (Revenue per Available Room – REVPAR) ve oda başı elde edilen brüt işletme geliri (Gross Operating Profit Per Available Room – GOPPAR) hesaplamaları, ve oda satışıyla birlikte ortaya çıkan sabit ve değişken masrafların tespit edilmesi gerekir. Tüm bu hesaplamaların ardından ortaya çıkan nitelikli verilerin, ilişkili bir şekilde yorumlanması ve satışa sunulan odaların fiyat ve müsaitliklerinin, bu nitelikli bilgiye göre belirlenmesi gerekir. Planlama sürecinde yer alan bütün bu işlemlerin hatasız bir şekilde yapılması ve düzenli aralıklarla tekrar edilmesi ciddi bir iş yükü gerektirir.

 

Gelir yönetimi yazılımları, yukarıda yer alan süreçlerin neredeyse tamamını otomatikleştirir. Otelin satışlarıyla ilgili bütün verileri bir araya getiren gelir yönetimi yazılımları, planlamayla ilgili bütün hesaplamaları otomatik olarak tamamlar ve otelin gelir yöneticisine, vereceği kararlarlarla ilgili olası tahminleri ortaya koyar. Bu noktada işletmenin stratejisini göz önünde bulunduran gelir yöneticisi, işletmeye en yararlı olacak seçeneği tercih eder.

Küçük çaplı otel işletmelerini gelir yönetimi yazılımlarına ihtiyacı duyar mı?

Günümüzde bütün otel türlerinde farklı boyutlarda rekabet ortamı bulunmaktadır. Ege’de küçük bir kasabada otel işletmesi bulunan birisi dahi, kendisine yakın konumda bulunan diğer otel işletmeleriyle rekabet hâlindedir. Küçük çaplı otel işletmelerinin de, günümüz rekabet koşullarına uyum sağlaması ve toplam otel gelirlerini en iyi seviyeye çıkarması gerekmektedir. Bu nedenle, küçük çaplı otel işletmeleri de gelir yönetimi yazılımlarını tercih edebilir. Otel işletmecilerinin, gelir yönetimi yazılımı tercihi yaparken, otelin boyutundan bağımsız olarak dikkat etmesi gereken en önemli unsur, gelir yönetimi yazılımının modüler bir yapıya sahip olması ve otel işletmecilerinin esas ihtiyaçlarına göre kurgu yapabilmesine izin vermesidir. Protel tarafından satışı yapılan iDeaS otel gelir yönetimi yazılımında yer alan gelir yönetimi modülleri, birçok otel işletmesi türünün farklı ihtiyaçlarına cevap verecek yeteneklere sahiptir.

Otellerde gelir yönetimi sistemleri nasıl çalışır?

Gelir yönetim sistemlerinin ana amacı, satışa konu olan hizmetin (konaklama, tesis ya da etkinlik) fiyat ve müsaitlik bilgilerini belirlemektir. Bu tür yazılımlar ilk aşamada otele ait geçmişe dönük bütün verileri bir araya getirir. Ardından, toplanan veriler birbiriyle ilişkilendirilir ve anlamlı bağlantılar ortaya çıkarılır. Örneğin, uzun dönem konaklama yapan insanların büyük bir kısmı otelin spa merkezinden de yararlanıyorsa, gelir yönetimi yazılımı bu iki hizmetin birbiriyle ilişkili olduğu sonucunu ortaya çıkarır. Analiz süreci olarak da adlandırabileceğimiz bu sürecin ardından, gelir yönetimi yazılımı sayısal analizlere bağlı olarak fiyat ve müsaitlik tahminlerinde bulunur. Bu noktada, yazılımı yönetmekle sorumlu olan kişi, analiz sonuçlarını ve gerçekleşme olasılıklarını göz önünde bulundurarak mevcut rezervasyon taleplerine ilişkin kararlar verir. Verilmiş olan kararlar neticesinde yeni veriler ortaya çıkar ve gelir yönetimi sistemi yeni verileri de göz önünde bulundurarak bu süreci yeniden başlatır.

Gelir yönetimi yazılımları otel işletmelerine ne katkı sağlar?

Otel işletmelerinde en sancılı süreçlerden birisi, oda, tesis veya etkinliklerle ilgili fiyat ve müsaitlik bilgilerinin belirlendiği planlama sürecidir. Planlama süreci için otelin günlük, hatta saatlik satış istatistikleri, doluluk oranı (Occupancy Rate – OR), ortalama günlük oda fiyatı (Average Daily Rate – ADR), oda başı elde edilen gelir (Revenue per Available Room – REVPAR) ve oda başı elde edilen brüt işletme geliri (Gross Operating Profit Per Available Room – GOPPAR) hesaplamaları, ve oda satışıyla birlikte ortaya çıkan sabit ve değişken masrafların tespit edilmesi gerekir. Tüm bu hesaplamaların ardından ortaya çıkan nitelikli verilerin, ilişkili bir şekilde yorumlanması ve satışa sunulan odaların fiyat ve müsaitliklerinin, bu nitelikli bilgiye göre belirlenmesi gerekir. Planlama sürecinde yer alan bütün bu işlemlerin hatasız bir şekilde yapılması ve düzenli aralıklarla tekrar edilmesi ciddi bir iş yükü gerektirir.

 

Gelir yönetimi yazılımları, yukarıda yer alan süreçlerin neredeyse tamamını otomatikleştirir. Otelin satışlarıyla ilgili bütün verileri bir araya getiren gelir yönetimi yazılımları, planlamayla ilgili bütün hesaplamaları otomatik olarak tamamlar ve otelin gelir yöneticisine, vereceği kararlarlarla ilgili olası tahminleri ortaya koyar. Bu noktada işletmenin stratejisini göz önünde bulunduran gelir yöneticisi, işletmeye en yararlı olacak seçeneği tercih eder.

Küçük çaplı otel işletmelerini gelir yönetimi yazılımlarına ihtiyacı duyar mı?

Günümüzde bütün otel türlerinde farklı boyutlarda rekabet ortamı bulunmaktadır. Ege’de küçük bir kasabada otel işletmesi bulunan birisi dahi, kendisine yakın konumda bulunan diğer otel işletmeleriyle rekabet hâlindedir. Küçük çaplı otel işletmelerinin de, günümüz rekabet koşullarına uyum sağlaması ve toplam otel gelirlerini en iyi seviyeye çıkarması gerekmektedir. Bu nedenle, küçük çaplı otel işletmeleri de gelir yönetimi yazılımlarını tercih edebilir. Otel işletmecilerinin, gelir yönetimi yazılımı tercihi yaparken, otelin boyutundan bağımsız olarak dikkat etmesi gereken en önemli unsur, gelir yönetimi yazılımının modüler bir yapıya sahip olması ve otel işletmecilerinin esas ihtiyaçlarına göre kurgu yapabilmesine izin vermesidir. Protel tarafından satışı yapılan iDeaS otel gelir yönetimi yazılımında yer alan gelir yönetimi modülleri, birçok otel işletmesi türünün farklı ihtiyaçlarına cevap verecek yeteneklere sahiptir.