Sezonluk işletmeler için forecasting (tahmin) neden önemlidir?

0

Oteller için forecasting, yani tahmini doluluk oranı, nedir?

Forecasting(forkast), yani tahmini oda doluluk oranı, konaklama işletmesinin bir döneme ait beklenen toplam misafir sayısı olarak özetlenebilir. Bu kavram günümüzde, otel sahiplerinin en çok dikkat ettiği ve operasyonel süreçlerin büyük ölçüde etkilendiği bir unsur haline gelmiştir. Geçtiğimiz yıllarda forecasting, oda taleplerinin, fiyat değişikliklerinin, tüketici eğilimlerinin, sezon bazında kâr oranının doğru bir şekilde değerlendirebilmesi için bir zorunluluk haline geldi.

Peki, bu tahminler ne işe yarar ve size nasıl katkılar sağlar?

Dünyanın her yerindeki otel işletmecileri, herhangi bir noktada sahip oldukları misafir sayısını bilmenin, ya da öngörmenin, operasyonlar için hayati önem taşıdığını savunuyorlar. Peki, bu rakamı bilmek, daha doğrusu yaklaşık bir rakam elde etmek neden bu kadar önemli?

Oda doluluk tahmini, yöneticilerin personel sayısını planlamasına ve otelin verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için hangi operasyonlara ağırlık vermelerini anlamalarına olanak tanır. Ayrıca, hangi sezonların talep ve doluluk açısından daha yüksek veya düşük kâr getireceğini öngörmelerine de yardımcı olur. Diğer bir deyişle tahminleme, önbüro yönetimi için işlevsel bir öneme sahiptir.

Tahminleme, gelecekteki davranışları tahmin etmek için geçmiş eğilimleri ve verileri analiz etmenin bir yolu olduğundan bahsettik. Bu kavram sayesinde, önümüzdeki aylar, hatta yıllar içinde işletmemizi neyin beklediğini öğrenme fırsatı elde ediyoruz.

Her ölçekten konaklama işletmesine uygun olarak, operasyonel tahminleme (operational forecast), mali tahminleme (finansal tahminleme) ve gelir yönetimi tahmini (revenue management forecast) gibi birden çok tahmin seçeneği vardır.

Bu yazımızda, otelcilerin olmazsa olmazı Gelir Yönetimi tahminlerine odaklanacağız.

Gelir Yönetim Sistemi’nin Forecasting üzerinde etkisi

Dünyanın önde gelen gelir yönetimi sistemlerinden biri olan Beonprice’ın tahminleme stratejisi üzerindeki etkisinden bahsederek konuyu inceleyeceğiz.

Beonprice, otel sektöründe sürekli değişimin ve çok fazla bilginin olduğu bir zamanda, işinizle ilgili isabetli tahminler yaparak kârlılığı artırmanızı amaçlamaktadır.

  • %30’a varan, hatta daha fazla gelir artırma olanağı
  • Artan kâr ve düşen maliyetler
  • Gerçekçi gelir tahmini
  • Doğru maliyet hesabı
  • Otel kaynaklarının verimli kullanılması
  • İleriye dönük gelir artırımı odaklı çalışan ticari ekipler
  • Stratejik talep yönetimi
  • Stratejik fiyat ve envanter yönetimi
  • Artan pazar payı

Gelir yönetim sistemi Beonprice, otelinizin tüm operasyonlarında geçen verileri merkezileştirerek sistemde toplar, bu verileri analiz eder ve geleceğe yönelik stratejik planlamalar yapmanıza yardımcı olur. Bu sistemin en can alıcı özelliği ise “Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi” ile kendi algoritmasını geliştirmiş olması. Yani, hiç bir insan gücüne ihtiyaç duymadan, sistemden topladığı veriler ile sezon bazında oda doluluk, gelir, maliyet ve kâr oranlarına yönelik tahminleri otomatik olarak sunar. Bu sayede, işletmenizin hangi dönemlerde daha çok verim aldığını somut olarak görmenize olanak tanır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here