Oteller için sosyal medya kanalllarının dağıtım kanalı mı olduğu yoksa pazarlama kanalı mı olduğu 2012 yılında da tartışılmaya devam edildi. Bu konuda halen farklı görüşler var ve sosyal medya dinamiklerine bakıldığında her iki yaklaşımın da kabul edilebileceği düşünüşebilir. Fakat 2013’de oteliniz için uygulayacağınız sosyal medya stratejinizi belirlerken hangi tarafa odaklanacağınızı belirlemeniz gelişim göstermek ve çabalarınızı ölçümlemek için oldukça önemli. Sosyal medyayı...

Restoran, kafe ya da yemek servisi yapan her işletme bir şekilde menüsünü sunmak ister ve menü göstergeleri kullanır. Bazıları bunun için kara tahta, bazıları ışıklı tablolar, bazıları ise afiş kulanır.  Aslında menü göstergeleri işletmeler için tüm menünün, fiyatların ve müşteriyi cezbedecek görsellerin sunulduğu tüm servisin kilit noktasıdır. Fakat menü göstergeleri asla statik kalamaz. Farklı nedenlerden dolayı sürekli güncellenmeleri gerekir. Klasik menü...

Yapılan araştırmalar, otellerin Gelir Müdürlerinin görünenden çok daha fazla role sahip olduğunu ortaya koydu. Kendilerinden rollerini tanımlamaları istendiğinde cevaplar; raporlayıcı, analist, strateji belirleyici, sistem kurgulayıcı, pazarlama gurusu, yetenek yöneticisi, sosyal medya uzmanı, veri uzmanı, satış destekleyicisi ve kanal yöneticisi şeklinde oldu. Bütün bu görevlerin birlikte yürütülmesi, Gelir Yöneticilerinin pazarı anlama ve çözümlemeye ayıracakları zamanın ve enerjinin azalması anlamına geliyor. Fakat...

En iyi restoranlar en kaliteli POS sistemlerini tercih ederler. Bunun en önemli nedeni, yüksek performanslı POS sistemlerinin, restoranların operasyonlarını etkin bir şekilde yönetebilmelerini sağlamasıdır. Garsonlar müşteri siparişlerini daha hızlı alır, mutfak daha az hata yapar, müşteriler ise yemeklerini ve hesaplarını çok daha hızlı alırlar. Böylece masa devir hızı artar ve garsonlar aynı anda daha çok masaya servis verebilir. Yöneticiler ise...

Tüketici alışkanlıkları hakkında edinilen bilgiler çerçevesinde pazar segmentinin hedeflenmesi ile ilgili karar verildikten sonra diğer önemli nokta restoranın hangi konseptte faaliyet göstereceğidir. Hedef kitleniz için hangi konseptin en uygun olduğuna karar vermelisiniz. Restoranlar genel olarak hızlı servis (fast food), orta düzey ve üst düzey restoranlar olmak üzere 3 ana kategoriye ayrılır: Hızlı servis veren restoranlarda nispeten daha ucuz, hızlı sunulabilen dar bir menü...

 Otel işletmeciliğinde otelin yatırım aşaması ve açılış sürecini yönetirken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Başarılı bir yatırım için planlı hareket edilmeli ve aşağıda anlatılan konulara dikkat edilmelidir. Amacınızı iyi belirleyin Açılış öncesi pazarlama stratejinizi ve ulaşmak istediğiniz hedefi netleştirin. Yeni olan her işletme için marka konumlandırması ve planlamanın, mümkün olduğunca erken aşamada yapılması gerekir. Erken aşamada yapılan marka konumlandırması her adımda...