Oteller için 2013 Sosyal Medya Trendleri

Oteller için sosyal medya kanalllarının dağıtım kanalı mı olduğu yoksa pazarlama kanalı mı olduğu 2012 yılında da tartışılmaya devam edildi. Bu konuda halen farklı görüşler var ve sosyal medya dinamiklerine bakıldığında her iki yaklaşımın da kabul edilebileceği düşünüşebilir. Fakat 2013’de oteliniz için uygulayacağınız sosyal medya stratejinizi belirlerken hangi tarafa odaklanacağınızı belirlemeniz gelişim göstermek ve çabalarınızı ölçümlemek için oldukça önemli.
Sosyal medyayı ister pazarlama kanalı, ister müşteri hizmetleri kanalı isterseniz dağıtım kanalı olarak  kullanın içeriğinizi ve yorumları sürekli olarak tkaip etmelisiniz. Çünkü sosyal medyayı hangi amaçla kullanıyor olursanız olun negatif yorumlar tüm dağıtım kanallarınız üzerinde olumuz etki yapar. Sosyal medya stratejinize karar verebilmeniz için Olery’nin hazırladığı oteller için 2013 sosyal medya trendlerini aşağıda görebilirsiniz;
1. Artık Herşey Sosyal
[box type=”shadow” align=”alignleft” ]Günümüzde sosyal medya günlük hayatın ve iş çevrelerinin merkezinde yer almaya başladı. Eğer misafirlerinizin ziyaret ettiği sitenin kendisi (yani otelinizin web sitesi) bir sosyal medya sitesi değilse de en azından sosyal medya ile bağlantılı olmalı. Bu bağlantı sosyal medya yorum bölümü, arkadaşlar için tavsiye bölümü veya sosyal medyada paylaş butonları ile sağlanabilir. Sosyal medyayı oteliniz için yapacağınız her türlü online aktivitenin merkezine yerleştirin. [/box]
2. Daha az beğeni, daha fazla etkileşim
[box type=”shadow” align=”alignleft” ]Çoğu firma en büyük çabayı sosyal medyadaki hayran sayısı mümkün olduğunca artırmak için harcar. Fakat pazarlama departmanları en sonunda çok fazla sayıda hayran sahibi olmaktan daha önemli birşey olduğunu keşfetti. Oteller ve seyahat şirketleri gerçek hayranlarını daha iyi analiz ederek onların kim olduğunu anlamaya çalışıyor. En büyük marka elçilerini anlamak, gerçek hayranlar ile etkileşim kurarak bağlantı sağlamayı kolaylaştırır. Daha az kişi ile daha fazla etkileşim sağlamak daha sadık müşteriler yaratmayı sağlayarak aynı bütçe ile daha iyi sonuçların alınmasını sağlar.[/box]
Social-travel
3. Yerel Mobil Web
[box type=”shadow” align=”alignleft” ] Mobildeki baş döndürücü gelişmelerin 2013’te mobili nerelere taşıyacağını kestirmek zor olsa da yerel müşterileri hedefleyen daha fazla geliştirmenin yapılacağını göreceğimizi söyleyebiliriz. Mobil reklam büyümeye devam ederken, Foursquare ve NFC (Near Field Communication) gibi lokasyon tabanlı uygulamaların yardımıyla daha fazla yerel müşteriyi hedefler hale gelecek. Bu müşterilerin tercihlerini yansıtan sosyal medya profilleri, lokal müşterileri hedefleyen mobil uygulamaların geliştirilmesinde büyük rol oynayacak.[/box]
4. Sosyal TV ve reklam
[box type=”shadow” align=”alignleft” ] Geleneksel televizyon sosyal medyayı da kullanarak daha interaktif hale gelecek. İkinci ekran uygulamaları izleyicilerin sadece anında yorum yapmasını sağlamakla kalmayacak, onların bu ikinci ekran üzerinden TV’deki reklam ile ilgili web sitesine ulaşmasını sağlayacak. Favori TV programlarını izleyen hedef misafirlerinize aynı anda ikinci ekranlarından otelinizin ne kadar güzel olduğunu göstermek harika olmaz mı? Bu potansiyel ziyaretçilerinize anlamlı, interaktif ve kişiselleştirilmiş bir teklif yapmanın çok iyi bir yolu olabilir.[/box]
5. Arkadaş kaynaklı seyahat
[box type=”shadow” align=”alignleft” ]Gogobot gibi sosyal medya tabanlı seyahat ağları geçtiğimiz yıl oldukça popüler hale geldi ve birçok benzer uygulama ortaya çıktı. Bu ağlar sayesinde arkadaşlar 2013’ün seyahat acentaları ve tur operatörleri olacak. Bu trendin ve etrafında gelişen ağları dikkatle izlemelisiniz.[/box]
Kaynak: http://www.olery.com/hotel-social-media-trends-2013/

No Comments

Post A Comment