Otelcilerin 2013’deki Seyahat Trendleri Hakkında Bilmesi Gerekenler

Seyahat konusunda yapılan araştırmalar internet kullanımı içindeki en popüler kategoriler arasında yer alıyor. Google’ın yayınlamış olduğu yıllık çevrimiçi seyahat araştırması trendleri raporu sonuçları oteller için çevrimiçi ve mobil mevcudiyetin zorunluluğuna dikkat çekiyor. Rapora göre 2013 yılında turistik amaçla seyahat edenlerin %58’i, seyahat planlama ve rezervasyon süreçlerine internet üzerinden araştırma yaparak başladıklarını belirtmişler. Bu oran 2012 senesinde %56 olarak gerçekleşmişti.
2013 senesindeki gelişmelere göre otel pazarlamacılarının göz önünde bulundurmaları gereken trendleri şu şekilde sıralayabiliriz.
Çevrimiçi araştırma yapıyorlar
onlineresearchSeyahat avcıları alışverişe genellikle çevrimiçi ortamda başlıyorlar. Esasında, 2013’de araştırma sürecine internet üzerinden başlayan kişilerin oranı 2012’deki %65’lik seviyesinden %68’e çıkmış durumda.
Seyahat avcıları interneti ilham almak ve planlama yapmak için kullanıyorlar. Turistik amaçla seyahat edenler de, iş için seyahat edenler de İnternet’i araştırma yapmak için kullanıyorlar. Tercih edilen siteler arasında arama motorları, otel web siteleri, havayolu web siteleri ve OTA’lar (Online Travel Agencies / Çevrimiçi Seyahat Acenteleri) var. Arama motorları turistik amaçla seyahat edenler için birincil kaynak iken, iş için seyahat edenler için 3 numaralı kaynak olarak görünüyorlar. Her iki sıralama 2012’deki seviyelerine göre artış göstermiş durumda.

OTA’ları tahmin ettiğinizden daha fazla kullanıyorlar
OTAsOTA’lar sadece rezervasyon yapmaktan fazlası için kullanılıyor. Tüketiciler seyahat bilgileri ve değerlendirmeleri için OTA’lara ve meta araştırma sitelerine başvuruyorlar. Seyahat edenlerin %65’i, araştırmalarını OTA sitelerinden yapsalar bile, brand.com üzerinden OTA’lara kıyasla daha sıklıkla rezervasyon yapıyorlar. Günümüz seyahat avcıları rezervasyon yapmadan önce birden çok web sitesinden araştırma yapıyor, bu da otellerin tüm çevrimiçi platformlardan tutarlı bir mesaj vermeleri gerektiğine işaret ediyor.

Artan bir şekilde mobiller 
travel-mobileSeyahat avcıları akıllı telefonlarını ve tabletlerini seyahatlerini planlamak, haritaları görüntülemek ve yorumları okumak için kullanıyorlar. İlginç bir diğer veri de kişilerin seyahatleri esnasında yine seyahatleri ile ilgili bilgilere ulaşmak için mobil cihazlarını kullanma ihtimallerinin oldukça yüksek olması.  Mobilite seyahat endüstrisinde belirgin bir şekilde yaygınlaşıyor. Tüketiciler birden çok cihazı çok fonksiyonlu olarak kullanıyorlar. Kişiler seyahat rezervasyonlarını kişisel bilgisayarlar, telefonlar ve tabletlerin de aralarında olduğu çeşitli cihazlardan gerçekleştiriyorlar.
Seyahat avcıları bu cihazları kullanırken yaşadıkları tecrübeleri optimize etmeyi hedefliyorlar. Mobil tecrübelerin hızlı, iyi tasarlanmış ve optimize olması isteniyor. Web sitesi tasarımı standart cihaz büyüklüğünde olmalı ve veri giriş metodunu göz önünde bulundurmalı. Mobil cihazların dokunmatik olduğu göz önünde bulundurularak butonlar baş parmak ile kolayca tıklanabilir boyutta tasarlanmalı. Seyahat avcıları küçük cihazlarında web sitelerini görüntülemek için boyut büyütme ihtiyacı duymamalılar.  Video , vb. multimedya özellikler mobil platformda sunuldukları durumda düzgün çalışmalılar. Bir seyahat avcısı tarafından ziyaret edilen mobil site plug-in veya hatalı koddan dolayı görüntülenemezse, kısa sürede başka bir siteye geçiş yapılacağı göz önünde bulundurulmalı.
Görselleştirmek istiyorlar
travel-cameraGoogle tahminlerine göre 2017 itibari ile dijital video sosyal medyadan daha popüler olacak. Videonun popülerleşmesi ile görsel hikaye anlatımı her zamankinden daha anlamlı olacak. Çevrimiçi video görüntülemesi, gerek turistik gerek iş amaçlı seyahat edenler arasında artış gösteriyor. Seyahat edenler seyahat esnasında mobil cihazlarını kullanarak hikayeye katkıda bulunuyorlar dolayısıyla bundan faydalanmak şart! Konuklar kendi hikayelerini anlatıyor, seyahatlerinin unutulmaz anlarını kaydediyor ve bunları çevrimiçi olarak paylaşıyorlar. Otel pazarlamacılarının video paylaşım ortamlarına dahil olması ve bir yandan kendi içeriklerini paylaşırken, diğer yandan da konuklarının kendi içeriklerini oluşturmak için yüreklendirmeleri gerek.
2013’ün trendlerini ve öğretilerini anlamak, 2014’de gelecek olanları tahmin etmeye başlamanın da en iyi yolu. Mobil optimizasyonun oteller için şart haline geldiğini, videonun interneti domine etmeye başladığını gördük. Bunları anlamak gelecek yılın çevrimiçi pazarlama planlarını oluştururken son derece önemli.
Kaynak: VFM Leonardo

No Comments

Post A Comment