Otel İşletmecilerine Sorduk, En Önem Verdikleri Konuları Derledik!

0

Eğer bir konaklama işletmesi açmayı düşünüyorsanız veya bu sektörde yeniyseniz, ilginizi çekebilecek bazı bilgiler paylaşacağız. Her ne kadar sektörü iyi araştırmış olsanız, hatta bu sektörün içine doğmuş bile olsanız, başka bir işletmecinin söyledikleri aklınıza yeni fikirler getirebilir. Tam olarak bu nedenle, sizin için röportajlar ile desteklenmiş bir metin hazırlamak istedik.

Umuyoruz ki aklınızda oluşabilecek sorulara cevap bulabilir veya daha önce farkında olmadığınız konu başlıklarını bu yazımızda bulabilirsiniz. Keyifli okumalar dileriz!

Bir otelin ilk hedefi

Bir otelin ilk hedefi sizce nedir veya ne olmalıdır? Bu sorunun cevabı çok basit bir şekilde “Oda doluluk oranını en yüksek seviyede tutmak.” olarak cevaplayabiliriz. Ancak, bu hedefe nasıl en verimli ve en kârlı şekilde ulaşmalıyız sorusu çok değişiklik gösterebilir. Bu noktada, Online Rezervasyon Motoru oldukça önemli bir rol oynamakta. Online Rezervasyon Motoru, potansiyel misafirlerinizi otelinizin resmi web sitesine çekmeye ve dolayısıyla, doğrudan rezervasyon almanızı sağlayan motordur.

Peki, Online Rezervasyon Motoru seçerken neye dikkat etmelisiniz? Buem Hotel Koşuyolu Genel Müdürü Efe Özkil bu konu hakkında şu şekilde yorum yapıyor:

“Otellerin öncelikli hedefi oda satışı yapmak ve oda satışını en az komisyonla, misafire doğrudan ulaşarak yapmaktır. Bu noktada, otelinizin web sitesi ve web sitenizde kullandığınız rezervasyon motoru ön plana çıkıyor. Özellikle, Barboon’da yapılan son arayüz güncellemeleri ile kullanıcı dostu ve misafiri kısa yoldan rezervasyona teşvik eden bir yapı oluştu. Barboon Online Rezervasyon Motoru’nun Web sitesi için yapılan SEO çalışmaları ile birlikte, verimliliği artıran ve cironun yükselmesini sağlayan bir rezervasyon motoru olduğunu düşünüyorum.”

Efe Özkil, Buem Hotel Koşuyolu Genel Müdürü

Teknoloji ve doğru fiyatlandırma

Satın aldığınız çözümün ve size sunduğu teknolojinin kaliteli olduğuna, gerçekten işinize yarayan bir hizmet sunduğuna emin olun. Oteller için belki de ikinci en büyük kriter, doğru fiyatlandırma. Gelir-gider akışını takip etmek için iyi bir muhasebe yazılımı, size en doğru tahminleri otomatik olarak çıkarabilen gelir yönetimi için en iyi Gelir Yönetimi Sistemi işletmenizin vazgeçilmezi konumundadır.

“Fiyatımızın yönetilmesi bizim için çok önemli. Two-way interface kullandığımız zaman hem zamandan tasarruf ediyoruz hem doğru bir fiyatlandırma stratejisi uygulayabiliyoruz. Hem de rezervasyonların hatasız olarak sisteme düşmesi gibi zamandan tasarrufun yanı sıra, pek çok hatanın da önüne geçmiş oluyoruz.”

Figen Yapakçı, The Stay Bosphorus Hotel

En iyi Otel Yönetim Sistemi

Bütün operasyonel süreciniz her zaman Otel Yönetim Sistemi’nden başlar ve burada son bulur. Bu nedenle, kullanacağınız yazılımın, işletmenizin boyutu farketmeksizin, en yenilikçi ve en iyisi olduğuna dikkat edin. Operasyonel veriminizi artırmak ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak için kullandığınız diğer otel yazılımlarının, PMS’e kusursuz entegre çalışabilmesi gerekir.

Peki bir otel yönetim sistemini en iyi ve en yenilikçi kılan nedir?

“Günümüzde, dijitalleşen bir ortamda en önemli ve değerli etmenlerden birinin veri olduğu ortaya çıktı. Ne kadar veriye sahipsen o kadar güçlüsün. Tabi ki, bu veriyi ne kadar verimli bir şekilde istatiklere ve raporlarına yansıtabildiğin de bir o kadar önemli. Opera bu konuda konfigüre edilebilir raporları, bu raporların istenilen saatte otomatik olarak size yollaması ve her türlü veriyi girdi şeklinde sisteminize ekleyebilmeniz noktasında, tüm PMS’ler içerisinde 1 numara. Bence en büyük artısı bu.”

Efe Özkil, Buem Hotel Koşuyolu Genel Müdürü

Dilinizi konuşan bir firma

Beklediğiniz tek hizmet, çözümün veya ürünün size sağladığı avantajlar değil, aynı zamanda da firmanın size sağladığı avantajlar olmalıdır. Belki çok klişe gelecek ancak, gerçekten sizin dilinizden konuşabilen ve size kesintisiz hizmet sunabilen bir firma ile çalışmanız çok önemli. İşletmenizin ihtiyaçlarını anlayabilecek tecrübeye, 7×24 aktif çalışan bir destek ekibi ile çalışan ve en önemlisi de yenilikçi bir firma seçtiğinizde, farkı kesinlikle göreceksiniz.

“Protel’i diğer ürünlerden ayıran en önemli özelliği; profesyonelliği, çözüm odaklı yaklaşımı, 7/24 vermiş olduğu hizmet desteği ve aynı dili konuşuyor olmamız. O nedenle, Protel bizim için her zaman çok iyi bir partner. Daha önce içerisinde bulunduğumuz uluslararası otellerde, bu kadar gelişmiş destekleri yurtdışından sağlıyorduk. Dolayısıyla, dil bariyeri, saat farklılıkları ve benzeri gibi etkenler, çözümü daha da uzatıyor. Yalnız Protel bize 7/24 ve kendi dilimizde, kendi teknolojimizde destek verdiği için çok daha hızlı çözümler alabiliyoruz. Bu anlamda sizlerle birlikte çalışmaktan dolayı çok mutluyuz.”

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here