2014 için 14 Otel Pazarlama Trendi

Henüz başında olduğumuz 2014 yılında, pazarlama stratejilerimizi dünyadaki gelişmeler doğrultusunda güncellemekte fayda var. Tüm dünyayı etkisi altına alan 14 otel pazarlama trendi hakkında bilgi sahibi olarak, pazarlama faaliyetlerinizi bu trendlere uyarlayabilirsiniz.

1. Mobil Büyümenin Devamı: Mobil otel rezervasyonları 2014 boyunca artmaya devam edecek. 2017 itibari ile doğrudan online rezervasyonların %50’sinin mobil cihazlar üzerinden yapılacağı öngörülüyor. (Kaynak: Daily Travel News)
2. Video ile Etkileşim: Video kullanımı hızlı bir şekilde büyüyor. 2013’de, online seyahat rezervasyonu yapanların %81’i ürün satın almadan önce videolara başvurdu. (Kaynak: The 2013 Traveler, Eye for Travel)
3. Anahtar Kelimelere Veda: Google artık ziyaretçilerin organik aramalarda kullandığı anahtar kelimelerin %80’ini ‘temin edilemedi (not provided)’ şeklinde gösteriyor. 2014’ün 1.çeyreği itibari ile Google’ın anahtar kelime aramalarının %100’ünü şifreleyeceği öngörülüyor. Organik anahtar kelime bilgisiyle vedalaşma zamanı.
4. Kişiselleştirilmiş Yeniden Pazarlama (Remarketing): Bir web sayfasını ziyaret eden kişilerin %96’sı, siteyi aksiyon almadan terk ediyor. Remarketing özellikle bu kişileri hedefleyerek geri getirmenize yardımcı oluyor. 2014 daha kapsamlı remarketing çalışmalarına tanık olacak. (Kaynak: The Moz Blog)
5. OTA’lara Karşı Doğrudan Rezervasyon: Gezginler rezervasyon yapmadan önce 20’den fazla sayfaya bakıyorlar. 2014’de, OTA’lar ile rekabet etmek ve daha fazla doğrudan rezervasyon çekmek için; meta arama, sosyal medya ve kuvvetli marka web siteleri önem kazanacak.
6. Meta Arama: Günümüzde, meta seyahat arama sitelerinde ve özelliklerinde bir patlama yaşandığına tanık oluyoruz. 2014’de meta arama, otelcilerin OTA’lardan uzaklaşarak kendi doğrudan online kanallarına dönme çabalarının ayrılmaz bir parçası olarak karşımıza çıkacak. (Kaynak: Google, The 2013 Traveler)
7. Semantik Arama: 2014’de, araştırmacının niyetini ve aranan kelimenin bağlamsal anlamını da algılayan semantik arama sayesinde, aramanın daha da geliştiğine tanıklık edeceğiz.
8. Oteller için Google Carousel: Carousel mevcut durumda lokasyon ve etkinlik bazlı aramalar için Avrupa’da hayata geçti. Google Carousel uygulaması, 2014’de otel ilişkili aramalar için de hayatımıza girecek (Amerika’da kullanılıyor).
9. Yeni Çok Ekranlı Dünya: 2014 gezginlerin rezervasyonlarını tamamlamak için bir cihazdan diğerine geçtikleri, çok ekranlı bir pazarlama senesi olacak.
10. Sosyal Medya Pazarlaması: 2014 web sitesi trafiğinin sosyal medya üzerinden artırıldığı bir yıl olacak. Sosyal medya siteleri, arama motoru sonuçları içinde daha önce hiç olmadığı kadar önem kazandılar.
11. Google Plus’ın Artan Önemi: Google Plus, 2014’ün Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization / SEO) büyümesi gösteren sosyal ağı olacak ve zaman içinde Google Carousel, yerel aramalar ve Google Now’a dönüşecek.
12. Detaylı Analiz Kullanımı: Geçen aylarda yayınlanan Google Analytics Geliştirmeleri 2014’de pazarlamacıları meşgul edecek.
13. Web Sayfası Site Hızı: Sayfa hızlı her zaman arama motoru sonuçlarını etkilemişti ancak 2014’de sayfa hızının arama motoru sıralamalarında daha çok önem taşıyacağı rivayet olunuyor.
14. Geo Targeting (Coğrafi Hedefleme): Geo Targeting’in 2014 boyunca çok fazla büyümesi bekleniyor. Otel endüstrisinin bu odaklı pazarlama metodunun potansiyelini fark etmesi şart.

Print
No Comments

Post A Comment