Seyahat Sektöründeki Değişimle Belirginleşen Gezgin Grupları

0

Önceki yazımızda, gelişen teknolojinin seyahat sektörünü ve gezginlerin seyahat alışkanlıklarını nasıl değiştirdiğinden bahsetmiştik. Seyahat sektöründeki değişim, bazı gezgin gruplarının da önem kazanmasına yol açtı. Öne çıkan gezgin gruplarının; Y jenerasyonu, aileler, yüksek gelir grubunda yer alan gezginler ve uzakdoğulu gezginler olduğu görülüyor.
 Y Jenerasyonu
Hedef Y Jenerasyonu (Millennial’ler) – Y Jenerasyonu, yani 1981 ve 1990 arasında doğan gezginleri hedefleyen oteller; mobili benimseyerek, sosyal medyayı içselleştirerek ve tasarıma eğilerek yeni nesil misafirlere hazırlanıyor. Otel markaları, pazarlama stratejilerini ağrılıklı olarak dijital pazarlama ve ziyaretçiler tarafından oluşturulan içeriğe kaydırarak, Y Jenerasyonunun gözünde daha yüksek bir marka bağlılığı oluşturmayı hedefliyor.
Pew Araştırma Merkezi’ne göre, 25 – 34 yaş arası Amerikalı tüketicilerin %81’inin akıllı telefonu, %37’sinin ise tableti bulunuyor. Sonuç olarak, oteller bu gezginlerle mobil kanallar üzerinden bağlantı kurmaya çalışıyorlar. Bir yandan rezervasyon amaçlı mobil site ve uygulamalar hazırlarken, diğer yandan da otellerini teknoloji, tasarım, sürdürülebilirlik ve yerelleştirme açısından yeniden yapılandırarak, misafir taleplerini karşılıyorlar.
Pazarlama stratejileri, geleneksel pazarlama yöntemlerine duyarsız olan bu kuşağa erişmek için değişim gösteriyor. Örneğin, Holiday Inn Haziran 2013’de Express Stay Smart kampanyasını Y Jenerasyonu’nu göz önüne alarak yeniledi ve misafirlerin resim, video veTwitter mesajlarını paylaştığı StaySmart.com sitesini oluşturdu. Ziyaretçiler maksimum 15 saniye uzunluğundaki Vine ve YouTube videolarını, Instagram fotoğraflarını ve Twitter mesajlarını, #staysmart ile etiketleyerek içeriğe katkıda bulundu.
Yüksek Gelir Grupları
Statü sembolünden deneysel seyahate – Lüks seyahat trendi 2009’da yaşadığı düşüşünün ardından, 2010 – 2012 döneminde lüks oteller ve premium havayolu seyahatlerindeki  yıllık %5 – 10’luk artış sayesinde, gözle görülür bir artış yaşadı.
Lüks seyahat; gerçeklik, deneysel seyahat ve sürdürülebilirliğin artan şekilde önem kazanmasıyla, özellikle geleneksel lüks seyahat pazarlarında değişim geçiriyor. Klasik lüks seyahat anlayışı gelişmekte olan pazarlarda halen geçerli. Ancak, Brezilya ve Çin’deki yeni lüks seyahat anlayışı giderek önem kazanıyor.
Aileler
Age UK ve Silver Seyahat Danışmanlığı tarafından yapılan bir araştırmaya göre; seyahate ayrılan bütçedeki kısıtlardan dolayı, günümüzde beraber seyahat eden ortalama aile bireyi sayısı altıya ulaştı. LV seyahat sigortası şirketi tarafından yapılan bir başka araştırma, beraber seyahat eden aile bireyleri arasında iki yetişkin jenerasyon ve genellikle torunların da bulunduğunu gösteriyor. UK Passenger Shipping Association (PSA) da, çok–jenerasyonlu gemi seyahatlerinin daha popüler hale geldiğini belirtiyor.

Uzakdoğulu Gezginler
Yeni nesil Japon gezginler Avrupa’yı keşfediyor – Japon Seyahat Kurumu verilerine göre, Avrupa’ya seyahat eden 35 – 49 yaş grubu Japonların sayısında artış oldu. X Jenerasyonu (1965 – 1980 arasında doğanlar) bağımsız olarak seyahat ediyor ve kiralık arabanın yanısıra trenle seyahat etmeyi de tercih ediyor. Avrupa destinasyonlarının eski nesil Japon turistlerin yanısıra X ve Y nesillerinin de aklına ilk gelen destinasyonlar arasında, üst sıralarda yer alabilmesi için seyahat acenteleri ile yakından çalışabileceği pek çok nokta bulunuyor.
Çin çıkış noktalı seyahatler – Refah seviyesindeki artış nedeniyle Çin, uluslararası seyahat eden turistler açısından giderek daha önemli bir kaynak pazar haline geliyor. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Organizasyonu’nun (United Nations World Tourism Organisation /  UNWTO) tahminlerine göre, 2030 itibari ile Çin çıkışlı gezginlerin sayısı 200 milyonu bulacak.
Çinlilerin lüks tüketimi olan düşkünlükleri, zengin nüfustan, beyaz yakalı çalışanlara kadar yaygınlaşmış durumda. Çin nüfusu giderek yaşlandığından dolayı, bu grubun refah seviyesi Y jenerasyonundan daha yüksek. Orta yaş üzerindeki nüfusun iki katına çıkması beklendiğinden Amadeus, bu grubun taleplerinin göz ardı edildiği görüşünde.
Çinli gezginlerin kültürel hassasiyetlerini anlamak ve onların tercihleri yönünde hizmet sunuyor olmak kritik önem taşıyor.
Sonsuza kadar online – Çin yeryüzündeki en büyük online nüfusa sahip bulunuyor. 2013 yılında 600 milyondan fazla internet kullanıcısı bulunan Çin’de, 2017 yılına kadar online seyahat satışlarında ortalama %18’lik bir artış bekleniyor.
Online seyahat satışları yerel oyuncular tarafından kontrol ediliyor. Trip.taobao.com, 500 milyon kayıtlı ziyaretçisiyle Çin’in en büyük tüketiciden tüketiciye (Consumer to Consumer / C2C) faaliyet gösteren e–ticaret platformu haline geldi. Otel markalarının Çinli tüketicileri daha iyi hedef alabilmeleri için, onların online alışkanlıklarını daha iyi anlamaları ve YouKu ve Tudou üzerinde varlık göstermek için Hotel Assistant ile çalışmaya başlamaları gerekiyor.
Ağızdan ağızanın önemi – Sosyal medyanın iletişimdeki önemli rolü nedeniyle, yerli şirketler uluslararası şirketlere eş seviyede hizmet veriyorlar. Çinli arama motoru Tencent’e göre, Çin’deki sosyal medya penetrasyonu toplam nüfusun %42’sine ulaşmış durumda ve internet kullanıcılarının %91’i Facebook, Twitter ve Youtube gibi sosyal medya sitelerini ziyaret ediyor.  Çin’de yasaklı olan Facebook, Twitter ve Youtube gibi siteler, yerli benzerleri RenRen ve bir mikroblog olan Weibo da yoğun bir şekilde sansür altında faaliyet gösteriyor. Çinli tüketeciler ailelerinden ve arkadaşlarından aldıkları tavsiyelere de oldukça sıklıkla başvuruyorlar.
Mobil devrim – 2013’de 420 milyona ulaşan Çin’deki mobil kullanıcı sayısı, PC  kullanıcılarının sayısını  aştı. CWT, Qunar, C–trip ve Mangocity gibi seyahat şirketleri,  Android, iOS, Windows ve Blackberry platformlarında geliştirilmekte olan mobil uygulamalar sayesinde mobil trendi takip ediyorlar.
Lider çevrimiçi seyahat dağıtım şirketi Ctrip, mobil seyahat konusuna odaklanmış durumda. Şirketin 2013 başında 30 milyondan fazla kayıtlı ziyaretçisi vardı. Meta–arama oyuncusu Qunar’ı ayda 75 milyondan fazla kişi ziyaret etti ve mobil uygulaması da 34 milyondan fazla indirildi.
Kaynaklar:

  • Euromonitor International -“21. Yüzyılın Gezginini Anlamak” Araştırması
  • IHG ve The Futures Company – “Yeni akrabalık ekonomisi: seyahat tecrübelerinden seyahat ilişkilerine” Raporu
  • Google 2013 Gezgini Araştırması
  • The Hotel Yearbook 2014

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz