E-Destek
Oteliniz için Online Kanalları Doğru ve Verimli Şekilde Kullanıyor musunuz? - Protel | Otel ve Restoran Teknolojileri
880
post-template-default,single,single-post,postid-880,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Oteliniz için Online Kanalları Doğru ve Verimli Şekilde Kullanıyor musunuz?

Günümüzde mevcut koşullar nedeniyle online tarafta ciddi bir fiyat savaşı başladı. Herkes kendi payına düşeni ve artık daha fazlasını almak için online kanallarda bir sürü paket, promosyon indirim, flash sale uyguluyor. Misafirler ve online kanallar bu durumdan gayet memnun. Ancak otel tarafından bakıldığında bu süreçte uygulanan promosyon ve indirimler orta ve uzun vadede otelimizi ne şekilde etkiliyor? Misafirin otele bakışı, oteli satın almada gösterdiği alışkanlıklar ne şekilde değişiyor? Diğer bir deyişle; online kanalları doğru ve verimli bir şekilde mi kullanıyoruz?

Zorlu zamanlarda ilk yaptığımız iş giderleri kısmak ve maliyetleri azaltmak olurken dağıtım kanalları, OTA’lara ödenen komisyonlar genellikle gözden kaçıyor. Peki, otelimize en az maliyeti getirecek olan doğrudan satışlarımızı arttırabilmek için gerekli çalışmaları yapıyor muyuz? Fiyatlandırmamızı yaparken günün sonunda elde ettiğimiz gelir, giderimizi karşılıyor mu? Bu soruyu kendimize sormak ve her segmente uyguladığımız fiyat politikamıza dikkat etmemiz ortalama günlük fiyatımızı (ADR=Average Daily Rate) korumamıza yardımcı olacaktır.

 

 

Yukarıdaki grafikte 2003 yılında Mckensie firmasının pek çok sektörü kapsayan araştırmasında %1 birimlik iyileştirmenin karlılığa etkisini görebiliriz:

  • Sabit maliyetlerinizde yapacağınız %1’lik bir iyileşme kârlılığınızı %2.7 yükseltiyor.
  • Doluluk yani occupancy’de %1’lik bir iyileşme kârlılığınızı %3.7 yükseltiyor.
  • Değişken maliyetlerinizde %1’lik bir iyileşme kârlılığınızı % 7.3 yükseltiyor.
  • Satış fiyatınız yani ortalama günlük fiyatınızdaki (ADR) %1’lik bir iyileşme kârlılığınızı %11 oranında yükseltiyor.

 

Bu nedenle ADR yani satış fiyatınızın kârlılığa etkisini her zaman göz önünde bulundurmalısınız.